Eντυπώσεις και ουσία |
Η μοτοσυκλέτα της ιαπωνικής εταιρίας, με την εντυπωσιακή σπορ εμφάνιση, είναι ένα από τα τρία πολυδιάστατα μοντέλα που απαρτίζουν την οικονομική σειρά CB500. Η 500άρα Honda έπεσε στα χέρια μας για αυτή τη δοκιμή και εμείς ανακαλύψαμε πόσο αλλά και πού βελτιώθηκε σε σχέση με την μοτοσυκλέτα που αντικατέστησε.
Οι νέοι, στενοί και προσεγμένοι σχεδιαστικά full LED προβολείς, που ανάβουν ταυτόχρονα και παράγουν μία ομοιόμορφα κατανεμημένη και καλή σε ένταση δέσμη, είναι το highlight του φέρινγκ –κυριολεκτικά και μεταφορικά. Η ουρά ξεχωρίζει επίσης με την μίνιμαλ αισθητική της. Ποιοτικά το CBR500R παρουσιάζεται προσεγμένο με την λευκή περλέ βαφή των πλαστικών του να μην αφήνει περιθώριο για αρνητικά σχόλια ενώ σε αντίστοιχα επίπεδα κυμαίνεται η συναρμογή των πλαστικών αλλά και η συναρμολόγησή τους.
Η σέλα του συνεπιβάτη είναι αρκετά μακριά και πλατιά, θα έπρεπε όμως να έχει λίγο περισσότερο αφρώδες. Οι ελαφρύτεροι δεν θα αντιμετωπίσουν πρόβλημα, οι βαρύτεροι θα κουραστούν σαφώς πιο γρήγορα. Χειρολαβές υπάρχουν. Είναι κρυφές και βρίσκονται κάτω από την ουρά, σε σημείο που βολεύει, αν και οριακά. Κάτω από τη σέλα θα βρείτε και δύο θηλιές ώστε να μην κουβαλάτε τα κράνη σας όπου πηγαίνετε.
Στα φρένα ίδιος παραμένει ο εμπρός μεγάλος δίσκος διαμέτρου 320 χλστ. που συνεργάζεται με δαγκάνα δύο εμβόλων και συμπληρώνεται από δίσκο 240 χλστ. πίσω με μονοπίστονη δαγκάνα. Το ABS ολοκληρώνει την εικόνα με την ηλεκτρονική μονάδα να τα καταφέρνει παντού καλά ακόμη και στο γυαλισμένο οδόστρωμα.
Στο δρόμο ο εν σειρά δικύλινδρος κινητήρας δείχνει από τα πρώτα κιόλας μέτρα το φιλικό του πρόσωπο. Οι αναβάτες που έρχονται από το Α1 δίπλωμα, θα νιώσουν αμέσως άνετα με αυτή την απόδοση, αφού η ισχύς αποδίδεται από την αρχή μέχρι και το κόφτη ιδιαίτερα ομαλά και πουθενά δεν κάνουν την εμφάνισή τους ξεσπάσματα. Η δύναμη που παράγει είναι αρκετή για να κινηθείτε σβέλτα στην καθημερινότητά σας αλλά και στον αυτοκινητόδρομο. Εύκολα θα κρατήσετε ταχύτητες της τάξης των 120-140 χλμ./ώρα, και δικάβαλοι, απολαμβάνοντας παράλληλα και οικονομία, ενώ υπάρχει διαθέσιμη δύναμη και για προσπέραση.
Βγαίνοντας από την πόλη το CBR500R φτάνει εύκολα σε ταχύτητες αυτοκινητόδρομου ακόμη και δικάβαλο και φορτωμένο. Μόνο με τον αναβάτη ο κόφτης θα επέμβει στα 188 χλμ./ώρα στο κοντέρ μια εξαιρετική επίδοση για μοτοσικλέτα με κινητήρα για δίπλωμα Α2, που βρίσκεται φυσικά στο άνω άκρο κατηγορίας. Από τα 150 χλμ./ώρα και πάνω τα γραμμικά σε απόδοση φρένα μοιάζουν οριακά για αυτή τη μοτοσικλέτα και λίγη περισσότερη δύναμη θα ήταν ευπρόσδεκτη. Αυτή η δύναμη θα ήταν ευπρόσδεκτη και σε δρόμο με στροφές, με το CBR500R να δείχνει απόλυτα φιλικό και προοδευτικό.
Οι αναρτήσεις κάνουν καλή δουλειά με την απορρόφηση των ανωμαλιών. Το πιρούνι δίνει τη δυνατότητα στον αναβάτη να το φέρει περισσότερο στα μέτρα του και να νιώσει ακόμη πιο άνετα. Σε συνδυασμό με το αρκούντως στιβαρό πλαίσιο, το CBR500R αφήνει τον αναβάτη του να το πιέσει αρκετά πριν αρχίσει τα προοδευτικά γλιστρήματα. Με λίγα λόγια δεν πρόκειται να σας ανακόψει τις όποιες ορέξεις για ταχύτητα, αντίθετα θα σας υποστηρίξει και αν κρατήσετε το μοτέρ κοντά στα κόκκινα θα κινηθείτε με πολύ καλό ρυθμό. Αυτό που δεν του αρέσει φυσικά είναι η οριακή και απότομη οδήγηση με τις αναρτήσεις να δείχνουν ότι έχουν ρυθμιστεί για πιο ήπιες καταστάσεις.
Το CBR500R είναι από τις πλέον εντυπωσιακές προσιτές μοτοσικλέτες που μπορούν να οδηγηθούν και με δίπλωμα κατηγορίας Α2. Κλέβει καρδιές νέων και μεγαλύτερων σε ηλικία αναβατών και παρουσιάζεται πιο ολοκληρωμένο σε σχέση με το μοντέλο που αντικαθιστά. Απέναντι στα υπόλοιπα “A2” μοντέλα έχει το πλεονέκτημα του μεγαλύτερου και πιο ροπάτου που δίνει παράλληλα και περισσότερο πρεστίζ στον ιδιοκτήτη της καθώς, όπως και να το κάνουμε, ακούγεται διαφορετικά να λες ότι έχεις «500άρα μηχανή», άσχετα από το δίπλωμα που έχεις στο πορτοφόλι σου.
Απέναντιστις υπόλοιπες «Α2», το CBR500R παρουσιάζεται και ως μια από τις ακριβότερες προτάσεις με την τιμή της να αγγίζει τα 7.000 ευρώ. Αυτό την φέρνει στα λημέρια των σαφώς ισχυρότερων προτάσεων της επόμενης κατηγορίας διπλώματος. Όπως και να έχει, το ανανεωμένο CBR500R είναι μια καθημερινή μοτοσικλέτα με ολοκληρωμένο χαρακτήρα. Μπορείτε να τη χρησιμοποιήσετε εντός και εκτός πόλης σε μικρά και γιατί όχι μεγάλα ταξιδάκια, σε χαλαρές αλλά και πιο τσιτωμένες βόλτες και να βρείτε στο πρόσωπό της έναν πιστό σύντροφο για όλα με εντυπωσιακή εμφάνιση και χαμηλό κόστος χρήσης και συντήρησης.