Τρέμε…. T-MAX! |
Του Τάκη Μανιάτη
Συνεργάστηκε η Τζο Λαδά
Γρήγορο, εύχρηστο, σταθερό, ταχύτατο, αεροδυναμικό! Η μεσαία κατηγορία των scooter απέκτησε έναν δυναμικό εκπρόσωπο στα γρήγορα scooter με το K-XTC 300i της Kymco να προτάσσει τα καλύτερα του όπλα.
Τελικά δεν έφταιγε το μπλε ματ χρώμα που ήταν βαμμένο το πρώτο K-XCT 300i που δοκιμάσαμε λίγο καιρό πριν, στην επίσημη παρουσίαση. Το νιώσαμε και το πιο σοβαρό μαύρο χρώμα, και επιλέξαμε για δοκιμή τελικά το λευκό, για να καταλήξουμε πως, η προοδευτική σχεδίαση, οι επιθετικές γραμμές, οι γραμμώσεις και οι μαζεμένες διαστάσεις, δημιουργούν ένα ιδανικό sport scooter στην μεσαία κατηγορία. Το design του K-XCT που “φιλοξενείται” στο αντίστοιχο τμήμα στην Ιταλία, αλλά και η ευρωπαϊκή τάση που έχει η Kymco – και την έχει οδηγήσει σε ανάλογη άνοδο πωλήσεων, αντικατοπτρίζεται σε αυτό το όμορφο scooter των 300 κυβικών.
Κι ενώ στις φωτογραφίες περιμένεις ότι θα δεις και θα οδηγήσεις ένα scooter μεγάλων διαστάσεων, διαπιστώνεις αμέσως ότι είναι τόσο μαζεμένο που θα μπορούσε να συγκριθεί με ένα Honda SH 300i αλλά και με ένα Yamaha X-MAX 250. Ένα μικρομέγαλο scooter, το οποίο με τον όγκο του, καταφέρνει να μπαίνει σφήνα ακόμη και στα μέχρι πρότινος πιο sport scooter της κατηγορίας, Aprilia SR Max 300 ή ακόμη και το Gilera Nexus. Όπως και να έχει, δύσκολα θα αντισταθείς να μην το κοιτάξεις, αφού είναι προκλητικό σχεδιαστικά, προχωρημένο και ελκυστικό.
Και φυσικά, δύσκολα θα δεχθείς ότι δεν υπήρξε επιρροή από το υπερscooter της Yamaha, TMAX 530, αφού υπάρχουν τμήματα και γραμμές επάνω του, που το θυμίζουν. Οι μπροστινοί εκατέρωθεν τοποθετημένοι προβολείς, σε σχήμα ματιού, τα LED “φρύδια” φώτα ημέρας, τα πλαϊνά της ποδιάς που κρατούν τα πόδια δεσμευμένα στο εσωτερικό του πλάτους, η αεροδυναμική ουρά, όλα φέρνουν στο μυαλό ένα scooter που έχει σχεδιαστεί για ταχύτητες. Και αυτό δεν απέχει πολύ από την πραγματικότητα, αφού, κοιτώντας καλύτερα, βλέπεις και το “τούνελ” που περιορίζει τον χώρο φόρτωσης της ποδιάς, το οποίο εσωτερικά διατρέψει το στιβαρό πλαίσιο.
Η Kymco, εξόπλισε το νέο της scooter με ένα πλαίσιο γερό για να αντέχει τις καταπονήσεις, ρύθμισε και τις αναρτήσεις - το συμβατικό μπροστινό σύστημα, και τα δύο αμορτισέρ, ανάλογα σφικτές, έτσι ώστε να στέκεται σωστά στο δρόμο, ανεξάρτητα με τις διαθέσεις του αναβάτη.
Το εξόπλισε και με δισκόφρενα τύπου “μαργαρίτα”, διαστάσεων 260mm, με σχεδίαση που συμβάλλει και αυτή στις επιδόσεις, με δαγκάνες τριών και δύο εμβόλων αντίστοιχα, και του έδωσε μία θέση οδήγησης, ανάλογη του ύφους του. Το τιμόνι του στις άκρες, έχει μία κλίση προς τα κάτω, έτσι ώστε να τοποθετείσαι καλύτερα πάνω στο scooter, και να έχεις πιο αγωνιστική αίσθηση, αλλά και καλύτερο έλεγχο του μπροστινού τροχού.
Η θέση οδήγησης δεν είναι ούτε "μέσα" όπως στο Downtown, απ’ όπου προέρχεται ουσιαστικά το K-XCT, αλλά και ούτε τόσο "ψηλά" όσο στο Aprilia SR Max ή ακόμη και το Honda SH. Βολεύεσαι αμέσως πάνω του, πατάς και άνετα στο έδαφος, ενώ και ο συνεπιβάτης έχει το δικό του μερίδιο, χωρίς να σκαρφαλώνει στον αυχένα σου. Κάθεται άνετα, σχεδόν στο ίδιο ύψος, παρά το ότι έχει ξεχωριστό μερίδιο. Έχει και τις χειρολαβές του – τέλεια εναρμονισμένες σχεδιαστικά με το υπόλοιπο scooter- για να κρατηθεί, και η βόλτα σε γρήγορους ρυθμούς είναι έτοιμη να ξεκινήσει. Υπεύθυνος γι’ αυτό, είναι ο κινητήρας τεχνολογίας G5, ο οποίος χρησιμοποιείται στα τελευταία μοντέλα της Kymco, που διαθέτει 298 κυβικά εκατοστά, και υπερτερεί σε κυβισμό του ανταγωνισμού.
Ωστόσο, οι 27,8 ανακοινώσιμοι ίπποι είναι αυτοί που θα φροντίσουν να κινήσουν γρήγορα το K-XTC μέχρι την τελική των 150 χιλιομέτρων, νούμερο που “κρατάει” ακόμη και με δύο επιβαίνοντες. Αν βρεις κατηφόρα, έρχονται και τα 160 στο ψηφιακό χιλιομετρητή, αλλά είναι νούμερο στο οποίο θα κουράσεις τον κινητήρα για να τα καταφέρει. Όμως, διατηρώντας ταχύτητες των 120 έως 140 με σχετική άνεση, είναι το scooter που θα σε μεταφέρει με ασφάλεια και ταχύτητα όπου θες. Μπορεί να μην έχεις καλή προστασία από τον αέρα, αφού η ζελατίνα του, που φαίνεται από μπροστά μεγάλη, δεν σχεδιάστηκε γι’ αυτό, αλλά με λίγη υπομονή / σκύψιμο – ή με αντικατάσταση με μία μεγαλύτερη, θα καλύπτεις και τις μεγαλύτερες αποστάσεις άνετα. Αφού σαν κινητήρας, απόδοση και σταθερότητα, το K-XCT δεν έχει πρόβλημα.
Όντας ένα σφιχτό σε αίσθηση scooter, σου ξεκαθαρίζει ότι όσο πιο γρήγορα το πας, τόσο πιο καλά μηνύματα θα πάρεις από το πλαίσιο και τις αναρτήσεις. Οι αναρτήσεις που λειτουργούν σωστά στις γρήγορες ταχύτητες και αποσβένουν ικανοποιητικά τις ανωμαλίες, προσφέροντας σταθερότητα, στις αργές διαδρομές, δείχνουν την σκληρότητά τους. Ειδικά τα αμορτισέρ, μεταφέρουν χτυπήματα κυρίως στον συνεπιβάτη, αλλά – αν εξαιρέσουμε και τα λίγα χιλιόμετρα του μοντέλου της δοκιμής, πιθανότατα να βελτιώνονται με την χρήση.
Τα ελαστικά του, είναι φαρδιά, με διαστάσεις 120/70-14 για μπροστά, και 150/70-13 για, κι έτσι, τα πλαγιάσματα δεν περιορίζονται. Στην πόλη όμως είναι σκληρά, και στα δυνατά φρένα, θα χρειαστούν λίγη προσοχή, μιας και αργούν να ζεσταθούν. Τα φρένα του είναι όσο δυνατά χρειάζεται για τις επιδόσεις του, αλλά δεν διαθέτουν σύστημα αντιμπλοκαρίσματος ABS. Έτσι, ο αναβάτης θα πρέπει να εκμεταλλεύεται την προοδευτικότητά τους, για να σταματάει με ασφάλεια.
Στον τομέα της ασφάλειας, ο τετράχρονος μονοκύλινδρος κινητήρας έχει να επιδείξει θετικά στοιχεία, μιας και η απόκριση στο άνοιγμα του γκαζιού, δεν είναι τέτοια που θα φέρει γλιστρήματα. Ηθελημένα, η Kymco έχει δώσει προοδευτικότητα στην απόδοση του, κι έτσι, το άνοιγμα του γκαζιού φέρνει αθόρυβες επιταχύνσεις, μέχρι τα 60χ.α.ω. Μετά, επιταχύνει γραμμικά, αλλά δυνατά, δίνοντας στο K-XCT ιδανικές επιδόσεις για… κόντρες. Το μικρό μέγεθος του scooter, το μικρό μήκος σε σχέση με το Downtown, αλλά και το βάρος του που φτάνει στα 168, δίνουν την αίσθηση ότι όλοι οι χειρισμοί γίνονται με άνεση. Και είναι πραγματικότητα, μιας και δεν χρειάζεσαι πέραν από μία απλή και σύντομη βόλτα για να εξοικειωθείς μαζί του, να χωθείς ανάμεσα στα αυτοκίνητα, να προσπεράσεις με ασφάλεια και να στρίψεις χωρίς φόβο. Η πόλη, χωράει ένα sport scooter σαν το K-XCT άνετα.
Συνολικά το K-XCT 300i είναι πιο μαζεμένο σε διαστάσεις από το Downtown. Είναι μικρότερο σε μεταξόνιο (1450mm από 1545mm), σε μήκος (2120mm από 2200mm), me λίγο ψηλότερη σέλα (810mm – 775mm) που διαφοροποιεί και αρκετά την θέση οδήγησης, παραπλήσιο βάρος (168kg – 166kg) και μικρότερο ρεζερβουάρ χωρητικότητας 11 λίτρων, αντί για 12,5 του Downtown. Κάνει ξεκάθαρες τις διαθέσεις του για ευχάριστη κίνηση στην πόλη με sport αίσθηση, διατηρεί όμως τους χώρους που χρειάζεται ο αναβάτης για τακτοποίηση των πραγμάτων του.
Κάτω από τη σέλα, θα χωρέσει ένα μικρό full face και ένα jet κράνος, ενώ υπάρχει και φωτισμός με αισθητήρα κίνησης – αν και θα θέλαμε και ένα αμορτισέρ να κρατάει ανοιχτή τη σέλα. Στην ποδιά, συναντάμε δύο ντουλαπάκια, εκ των οποίων, το ένα διαθέτει και πρίζα φόρτισης 12V – κι ας μην κλειδώνει. Χαρτιά, γάντια και μικρά αντικείμενα θα βολευτούν και ο αναβάτης θα απολαμβάνει sport οδήγηση με ανέσεις scooter πόλης. Τα ηλεκτρονικά του όργανα είναι όμορφα και ποιοτικά, προσφέροντας όλες τις απαραίτητες ενδείξεις, ακόμη και ψηφιακό στροφόμετρο, και ένδειξη καυσίμου και θερμοκρασίας, ενώ, στους διακόπτες συναντάμε μέχρι και μπουτόν για alarm – για ενεργοποίηση όλων των φλας για αναγκαίο σταμάτημα.
Προσφέροντας κάθε τι που χρειάζεται ο αναβάτης πόλης, μέχρι και άγκιστρο για συγκράτηση αποσκευών, το Kymco K-XCT 300i, το scooter που θα μπορούσε να είναι το όχημα πόλης του Batman, ετοιμάζεται να χτίσει δική του κατηγορία “TMax” στα 300 κυβικά. Και απ’ ότι φαίνεται, η τιμή του στα 4.495euro το δικαιολογεί, παρά την απουσία ABS που θα εμφανιστεί στα επόμενα μοντέλα.
Κατασκευαστής | Kymco |
Μοντέλο | K-XCT 300i |
Αντιπρόσωπος | Moto Trend A.E. |
Τιμή | 4.495euro |
Εγγύηση | 2 χρόνια |
Κινητήρας | |
Τύπος | Μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος, τετραβάλβιδος |
Χωρητικότητα (cc) | 289,9 |
Διάμετρος x διαδρομή (mm) | 72,2 x 72mm |
Συμπίεση | 10.8 : 1 |
Τροφοδοσία | Ηλεκτρονικός ψεκασμός EFI |
Εκκίνηση | Μίζα |
Μετάδοση | Αυτόματη, μεταβλητή, με ιμάντα CVT |
Πλαίσιο | |
Τύπος | Ατσάλινο, σωληνωτό |
Μήκος (mm) | 2.120 |
Πλάτος (mm) | 785 |
Ύψος (mm) | 1280 |
Μεταξόνιο (mm) | 1.450 |
Ύψος σέλας (mm) | 810 |
Βάρος (kg) | 164 |
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ (lt) | 11 |
Αναρτήσεις | |
Μπροστά | Τηλεσκοπικό μπροστινό σύστημα |
Πίσω | Δύο αμορτισέρ, με προφόρτιση ελατηρίων |
Τροχοί / Ελαστικά | |
Εμπρός | 120/70 - 14 |
Πίσω | 150/70R - 13 |
Φρένα | |
Μπροστά | Δίσκος διαμέτρου 260mm με δαγκάνα τριών εμβόλων |
Πίσω | Δίσκος διαμέτρου 260mm με δαγκάνα δύο εμβόλων |
Μέγιστη ιπποδύναμη | 27,8hp / 7,750 σ.α.λ. |
Μέγιστη ροπή | 29Nm / 6.500 σ.αλ. |