Μια ιταλίδα... εξ Ινδίας! |
Της Τζο Λαδά
Με την μόδα να επανέρχεται ανά τακτά χρονικά διαστήματα και να κάνει απλά κύκλους σαν μια γάτα, κυνηγώντας την ουρά της, η LML, φέρνει ξανά στο προσκήνιο την γνωστή μας Vespa PX, κατευθείαν από τα σαλόνια της… Ινδίας!
Καθώς προ πολλού έχουμε ξεπεράσει το millennium και οδεύουμε με βήμα ταχύ προς το μέλλον, θα μπορούσε κανείς να πει πως όλα έχουν “φορεθεί”, όλα έχουν σχεδιαστεί και δεν υπάρχει κάτι που θα δούμε και θα μας ταρακουνήσει. Η μόδα, όμως, έχει μια ιδιαιτερότητα: κάθε λίγες δεκαετίες επανέρχεται. Κι ίσως πράγματι να νομίζουμε πως τα έχουμε δει όλα και δεν έχουμε να περιμένουμε κάτι καινούριο, γι’ αυτό λοιπόν κάποιοι προτιμούν τις παλιές, δοκιμασμένες συνταγές που σημείωσαν τεράστια επιτυχία στο παρελθόν κι έχουν ακόμη και στις μέρες μας πιστούς οπαδούς.
Με το γνώμονα αυτό, η μικρή ινδική εταιρία LML, αγόρασε τα καλούπια της κλασσικής Vespa PX από την Piaggio και κατασκεύασε μια φθηνότερη αλλά με κάποιες τεχνολογικές “πινελιές” replica της, τη Star. Καλωσορίζουμε, λοιπόν, μια νέα φίλη... από τα παλιά!
Ε, ναι λοιπόν, την ξέρεις. Την έχεις δει πολλάκις στο δρόμο παλαιότερα αλλά ακόμη και τώρα, στα χέρια εραστών της αίγλης του παρελθόντος. Την έχεις δει και στην τηλεόραση, στα χέρια του Θανάση Βέγγου καθώς αυτός αναφωνεί “...καλέ μου άνθρωπε, ξέρεις από βέσπα;”. Είναι αυτή, η κλασσική, η αναγνωρίσιμη, η αγαπημένη. Μόνο που στο κέντρο της ποδιάς της δε φιλοξενεί το σήμα της Piaggio και πουθενά δεν θα δεις γραμμένο με καλλιγραφικά γράμματα το θρυλικό όνομα “Vespa”. Αντ’ αυτών, θα γράφει LML και “Star”, αντίστοιχα. Με τα ίδια, καλλιγραφικά γράμματα.
Βρίσκω εντυπωσιακό το βαθύ, γυαλιστερό κόκκινο χρώμα του scooter της δοκιμής. Μοιάζει σαν καλό κρασί και, σημειωτέον αγόρια, αρέσει πάρα πολύ στα κορίτσια! Αργότερα θα διαπιστώσω πως ο συνδυασμός του κόκκινου με την λευκή σέλα είναι ότι πιο απλό θα μπορούσα να περιμένω από τη Star, καθώς η LML διαθέτει πάνω από 100, ναι ΠΑΝΩ ΑΠΟ 100 χρωματικούς συνδυασμούς για τις Star της! Γαλάζιο, λευκό, μπεζ, καφέ, κόκκινο, σιέλ, κίτρινο, λιλά, γραφίτης, πορτοκαλί, χρυσό, τυρκουάζ... Σέλες σε λευκό, σε μπεζ, σε μαύρο, σε ταμπά (αν δεν ξέρεις τι χρώμα είναι το “ταμπά” ρώτα τη μαμά σου, ξέρει σίγουρα), σε γαλάζιο, σε κόκκινο... Κι η παράνοια συνεχίζει, αφού μπορείς να διαλέξεις κάθε κομμάτι του κοστουμιού της Star σε διαφορετικό χρώμα! Πρώτη φορά στα χρονικά διατίθεται τόσο μεγάλη παλέτα επιλογών στον επίδοξο αγοραστή, πράγμα που επιβεβαιώνει την παραδοχή πως ο οδηγός της Star, όπως και της Vespa άλλωστε, δεν ψάχνει για scooter με μεγάλες επιδόσεις. Ψάχνει να προσδώσει στυλ και μόνο, στις καθημερινές του μετακινήσεις.
Αλήθεια, η LML χρησιμοποιεί τα καλούπια της Vespa PX. Και πρόκειται για μια πιστή αναπαραγωγή της, αφού εξακολουθεί και κατασκευάζει το κοστούμι του scooter από πρεσσαριστή λαμαρίνα κι όχι από πλαστικό, όπως όλα τα υπόλοιπα scooter της αγοράς, το οποίο μπορεί κανείς εύκολα να διαπιστώσει από τις εμφανείς κολλήσεις στο “λαιμό” του.
Το φαρδύ κι επίπεδο πάτωμα διατρέχεται από τις χαρακτηριστικές μαύρες λαστιχένιες “ράγες”. Το κλασσικό γυαλιστερό ρέλι χρωμίου διατρέχει την ποδιά στο εξωτερικό της άκρο και η στενόμακρη και ψηλή σέλα δείχνει από νωρίς ότι δεν είναι εκεί για να βολέψει τα οπίσθιά σου, απλά για να τα μεταφέρει - και πολύ τους είναι. Το τιμόνι είναι με τη σειρά του σε καλό ύψος και το μόνο που θα με προβληματίσει είναι η τοποθέτηση των μανετών των φρένων ψηλά. Οι καρποί μου θα πρέπει να είναι λίγο “σπασμένοι” προς τα επάνω, προκειμένου να έχω από ένα-δυο δάκτυλα σε κάθε μανέτα at all times κι αυτό θα με κουράσει στην αρχή, σύντομα όμως θα το συνηθίσω.
Το glove compartment αποτελεί όλο τον αποθηκευτικό χώρο της Star αλλά δεν θα με απογοητεύσει, καθώς χωράει άνετα ένα μοτοσυκλετιστικό μπουφάν με τα “κόκκαλα” (στην κυριολεξία, μαζί με τα προστατευτικά κόκκαλα) και την τσάντα μου χωρίς να “αναστενάξει” καθόλου κατά το κλείσιμο. Και τι βρίσκεται κάτω από τη σέλα, θα μου πεις; Μα φυσικά, το μεταλλικό ρεζερβουάρ, η βίδα-πεταλούδα ρυθμίσεως του ρελαντί (κι έλεγα “τι είναι αυτό;”) και οι ασφάλειες για το άνοιγμα των πλαϊνών φτερών.
Τώρα που φτάσαμε εδώ, ήρθε η ώρα ν’ αποκαλύψουμε ένα μικρό μυστικό: η όδα-ρεζέρβα κάτω από το δεξί φτερό είναι... μούφα, ίσα για να μοιάζει με την κλασική PX, η οποία είχε τη ρεζέρβα κάτω από το ένα φτερό και το μοτέρ κάτω από το άλλο. Αυτό δεν ισχύει για την LML Star 125 4T automatic, αλλά για τη μεγαλύτερη αδελφή της την LML Star 200 4Τ, περισσότερα για την οποία θα μάθετε στο ανάλογο άρθρο! Τα φτερά βγαίνουν πράγματι και τα δύο, κάτι που θα χρησιμεύσει στη συντήρηση της. Στην πραγματικότητα, το μοτέρ της Star 125 4T automatic εδράζεται στο κέντρο της πίσω μεριάς της μοτοσυκλέτας, πράγμα που την κάνει πιο σταθερή και φιλικότερη στο χρήστη, σε σχέση με όσες το έχουν στο πλάϊ (όπως η Star 2004T για παράδειγμα).
Είναι αλήθεια πως πρέπει να είσαι “εραστής” για να οδηγείς σε καθημερινή βάση τη Vespa με τις ταχύτητες στο χέρι και το πίσω φρένο στο πόδι. Και όπου ακούς “εραστής” στη μοτοσυκλετιστική ορολογία, βλέπε αυτόν που αγαπά τις μοτοσυκλέτες έως και Β’ παγκοσμίου πολέμου, που έγραψαν ιστορία με σκληροτράχηλους άντρες στη σέλα τους. Βέβαια, δε λες και σκληροτράχηλο έναν άντρα στη σέλα ενός scooter, που στην ουσία είναι η Vespa και η ανηψούλα της η Star, αλλά εραστή τον λες.
Επειδή όμως ο κόσμος σήμερα δεν είναι τόσο ρομαντικός όσο τότε και οι ρυθμοί της ζωής είναι πολύ μα πολύ ταχύτεροι (και η κίνηση στους δρόμους πολύ, μα ΠΟΛΥ περισσότερη!), έπρεπε να βρεθεί μια μέση λύση. Έτσι, πέραν από το προφανές της τοποθέτησης τετράχρονου κινητήρα 125cc, η μετάδοση γίνεται αυτόματα με σύστημα CVT κι έτσι το μόνο που έχει να κάνεις για να πας στη δουλειά ή την βόλτα σου, είναι να ανοίγεις το γκάζι. Μην περιμένεις να απογειωθείς, μιας και το σύνολο είναι αρκετά βαρύ για να περιμένεις επιδόσεις. Την βόλτα σου όμως θα την κάνεις μια χαρά και με στυλ. Μάλιστα, στα πλαίσια της ασφάλειας, το μπροστά φρένο δέχθηκε έναν δίσκο διαμέτρου 200mm κι έτσι βρέθηκε η μέση λύση για τη διατήρηση της κομψότητας και του αέρα του παρελθόντος, αλλά και την παράλληλη ευκολία στη μετακίνηση και την ασφάλεια στη ζούγκλα των σημερινών δρόμων.
Μην περιμένεις πως στη σέλα της Star θα νιώσεις την αδρεναλίνη της ταχύτητας να διαπερνά το είναι σου. Ποτέ δεν σου υποσχέθηκε κάτι τέτοιο, άλλωστε και τίποτε πάνω στη μοτοσυκλέτα δε μαρτυράει κάτι σχετικό.
Τα πλήρως αναλογικά όργανα, που αποτελούνται από ταχύμετρο, δείκτη βενζίνης και ολικό χιλιομερτητή, πλαισιωμένα από λυχνίες ενδείξεων φώτων και φλας, είναι τοποθετημένα εκεί απλώς για να υπάρχουν κάποια σημεία αναφοράς. Ποτέ δεν θα κοιτάξεις να δεις π.χ. με πόσα χιλιόμετρα πας γιατί δεν θα σου δημιουργηθεί η ανάλογη διάθεση. Η Star θα κινηθεί, να σου πω εγώ δηλαδή για να σου φύγει η απορία, κυρίως στο φάσμα των 40-60km/h. Αν θέλεις να πας πιο γρήγορα μπορείς, βέβαια, επανατοποθετώντας ολίγον το δεξί σου χέρι στο γκάζι (ψηλά οι μανέτες, γαρ...) και καρυδώνοντας το γκριπ. Κατ’ αυτό τον τρόπο εύκολα και γρήγορα θα φτάσεις τα 65-70km/h, τα οποία μέσα στην πόλη δεν θα σου χρειαστούν πολλές φορές.
Τα πανέμορφα μικρά ροδάκια (τα λάστιχα διατίθενται και σε αγαπημένο ρετρό στυλ με λευκό προφίλ) δεν θα συγχωρέσουν τις μεγάλες κακοτοπιές των αισχρών μας δρόμων. Ο κλασικός μονός βραχίονας μπροστά θα κάνει ότι καλύτερο μπορεί σε συνδυασμό με την πίσω ανάρτηση, ώστε να μην υποφέρεις πολύ.
Απόλυτο στυλ ή απόλυτες επιδόσεις; Σίγουρα δεν έχει βρεθεί η συνταγή για να ικανοποιηθούν και τα δύο αυτά άκρα, μπορούμε όμως να πούμε πως βρισκόμαστε σε πολύ καλό δρόμο. Οι καίριες τεχνολογικές εξελίξεις που έκανε η LML πάνω στο κλασικό μοντέλο της Piaggio καθιστούν τη Star 125 4Τ automatic μια αβασάνιστη επιλογή για κάποιον που αναζητά το ρετρό στυλ της Vespa, όπως τη βλέπει κανείς στις παλιές ιταλικές ταινίες (αλλά και στο προαναφερθέν έπος του κλασικού ελληνικού κινηματογράφου) χωρίς όμως να προχωράει σε μεγάλες εκπτώσεις από τις ευκολίες που του προσφέρει ένα σύγχρονο scooter.
Η χαμηλή της κατανάλωση (η LML υπόσχεται 45km με κάθε λίτρο καυσίμου) αλλά και η ασύγκριτα χαμηλότερη τιμή απόκτησης από αντίστοιχο μοντέλο της μαμάς Piaggio, στα 2,350€, βάζουν την LML γρήγορα μέσα στο παιχνίδι της αγοράς!
Κατασκευαστής | LML |
Μοντέλο | Star 125 4T automatic |
Αντιπρόσωπος | Hellinmoto |
Τιμή / Εγγύηση | 2.350€ / 2 χρόνια |
Κινητήρας | |
Τύπος | Μονοκύλινδρος, 4Τ, αερόψυκτος, με φτερωτή, 1EEK, 2Β |
Καύσιμο | Αμόλυβδη βενζίνη |
Διάμετρος x Διαδρομή (mm) | Δ.Α. |
Κυβισμός | 125 cc |
Σχέση συμπίεσης | Δ.Α. |
Μέγιστη ισχύς στο στρόφαλο | 8Hp @ 6000rpm |
Μέγιστη ροπή στο στρόφαλο | |
Τροφοδοσία | Καρμπυρατέρ Keihin PB διαμέτρου 18mm |
Ανάφλεξη | Ηλεκτρονική (CDI) |
Εκκίνηση | Μίζα, μανιβέλα |
Κιβώτιο | |
Συμπλέκτης | Αυτόματος φυγοκεντρικός |
Τελική Σχέση μετάδοσης | CVT συνεχώς μεταβαλλόμενη |
Πλαίσιο | |
Τύπος | ατσάλινο σωληνωτό |
Μήκος (mm) | 1760 |
Πλάτος (mm) | 695 |
Ύψος (mm) | Δ.Α. |
Ελάχιστη απόσταση από έδαφος (mm) | Δ.Α. |
Ύψος σέλας (mm) | 820 |
Μεταξόνιο (mm) | Δ.Α. |
Ίχνος (mm) | Δ.Α. |
Γωνία κάστερ (mm) | Δ.Α. |
Ρεζερβουάρ (lt) | 5.5 |
Βάρος (kg) | 112 |
Αναρτήσεις | |
Μπροστά | Μονού βραχίονα |
Πίσω | Μονό αμορτισέρ |
Τροχοί / ελαστικά | |
Μπροστά | 3.5" x 10" |
Πίσω | 3.5" x 10" |
Φρένα | |
Μπροστά | Δισκόφρενο 200mm δύο παράλληλων εμβόλων |
Πίσω | Ταμπούρο 150mm |
Επιδόσεις | |
Ιπποδύναμη εργοστασίου (hp/r.p.m.) | 6,8 / 8.000 |
Ροπή εργοστασίου (Nm/r.p.m.) | 8,7 / 6.000 |