Ανανεωμένο και ισορροπημένο |
To Burgman στην έκδοση των 400 κ.εκ., είναι το μακροβιότερο της γνωστής οικογενείας scooter της Suzuki. Σε αυτά τα σχεδόν 20 χρόνια παρουσίας, το Burgman ανανεώθηκε, κυρίως σχεδιαστικά, το 2003 και πιο ουσιαστικά το 2006, για να φτάσουμε στο σήμερα, όπου έγιναν πράξη μεγάλες σε έκταση αλλαγές σε πολλά σημεία. Τι νέο φέρνουν λοιπόν αυτά τα νέα στοιχεία και πως διαμορφώνουν τον “χαρακτήρα” του Burgman 400;
Νέα σχεδίαση για το Burgman 400 λοιπόν, σαφώς πιο sport συγκριτικά με την προηγούμενη έκδοση, με πιο “αιχμηρές” γραμμές και άμεσα εμφανές το “αδυνάτισμα”, ειδικά στην περιοχή της ουράς. Η εντύπωση αυτή δεν είναι απλά οπτική αλλά επιβεβαιώνεται και διαστασιακά, με την νέα έκδοση να είναι σχεδόν παντού πιο “μαζεμένη”.
Το νέο Burgman παραμένει ένα 400άρι με τα όλα του σε ότι αφορά σε χώρους, ενώ σχεδιαστικά, μπορεί να εμφανίζεται πιο “αθλητικό” αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι πλασάρεται και ως MotoGP replica! Ίσως στην μαύρη χρωματική του έκδοση με τις κόκκινες ζάντες και το επίσης κόκκινο “ξώραφο” στην σέλα του, να ικανοποιεί τα πιο νεανικά και ένθερμα γούστα αλλά στο λευκό και ειδικά στο γκρι ματ του scooter της δοκιμής, είναι αρκούντως σοβαρό και μετρημένο.
Θέση οδήγησης με σαφή αίσθηση “μέσα” στο όχημα, άκρα που “βρίσκουν” άμεσα και χωρίς τεντώματα και μαζέματα αλά Προκρούστη τις θέσεις τους. Σέλα χαμηλή και όσο πρέπει στενή προς τα μπροστά, με κάθετα πλαϊνά τμήματα για να φτάνουν εύκολα τα πόδια και να στηρίζουν το scooter στις στάσεις. Η σέλα, είναι πλέον πιο “παχιά” κατά 2,5 εκατοστά σ όλο της το μήκος, ωστόσο έχουν μειωθεί το προφίλ και το πλάτος της.
Υπάρχει επίσης, μαξιλαράκι στήριξης για την μέση του οδηγού, το οποίο ρυθμίζεται με την χρήση εργαλείων. Οι διακόπτες, είναι πολύ ποιοτικοί στην λειτουργία τους και η διάταξη τους, η τυπική, πράγμα που σημαίνει ότι από την πρώτη στιγμή, βρίσκεις φλας, κόρνα, φώτα στις γνωστές τους θέσεις.
Παρόμοιες οι εντυπώσεις και από τον πίνακα οργάνων, περιλαμβάνει δύο αναλογικά “ρολόγια” (ταχύμετρο και στροφόμετρο) και μια LCD ψηφιακή οθόνη, στην οποία μεταξύ άλλων προβάλλονται ενδείξεις για στάθμη καυσίμου, μέση κατανάλωση και θερμοκρασία. Για τον συνεπιβάτη τώρα, έχουν τοποθετηθεί δύο μεγάλες σε μήκος χειρολαβές για την στήριξη του, ενώ η σέλα έχει σχήμα τέτοιο, που αποτρέπει τις… ολισθήσεις προς τα πίσω (στο γκάζι) ή προς τα μπροστά (στα φρένα).
Το “αδυνάτισμά” έχει και έναν αντίτιμο και αυτό αφορά τον αποθηκευτικό χώρο κάτω από την σέλα. Στο προηγούμενο μοντέλο ήταν τεράστιος, στο νέο Burgman δεν ισχύει κάτι τέτοιο. Σαφώς μικρότερος ο χώρος λοιπόν, με τον ισχυρισμό της Suzuki ότι μπορούν να αποθηκευτούν δυο κράνη σε αυτόν να είναι τουλάχιστον… αισιόδοξος. Ένα full face μόνο και ίσως και ένα jet αλλά αν μιλάμε για Large και πάνω μεγέθη… δύσκολα.
Στην ποδιά υπάρχουν δύο ντουλαπάκια δεξιά και αριστερά με ικανοποιητικό μέγεθος, με το ένα εξ αυτών (το δεξί) να φέρει και παροχή ρεύματος για την φόρτιση κινητών τηλεφώνων. Πολύ χρήσιμο το χειρόφρενο, εύχρηστο και τοποθετημένο σε σωστή θέση, δίπλα από τον διακόπτη κεντρικού κλειδώματος.
Η τάπα του ρεζερβουάρ βρίσκεται στο “τούνελ” της ποδιάς και αποκαλύπτεται όταν σηκωθεί ένα πτυσσόμενο πλαστικό κάλυμμα το οποίο ανοίγει με γύρισμα του κλειδιού στον κεντρικό διακόπτη. Στα θετικά επίσης, καταγράφεται η “τρύπα” δεξιά και χαμηλά στην ποδιά, η ύπαρξη της οποίας εξυπηρετεί το “δέσιμο” του scooter με κουλούρα σε σταθερό σημείο.
…φύσηξε και μάλιστα δυνατής έντασης, αφού στο νέο Burgman τα νέα στοιχεία δεν είναι λίγα. Αρχίζουμε από το πλαίσιο, το οποίο κατασκευάζεται από σωλήνες μεγαλύτερης διατομής σε σχέση με αυτούς της προηγούμενης έκδοσης, αυξάνοντας έτσι τα χαρακτηριστικά ακαμψίας του.
Το Burgman 400, ξεκίνησε το 1998 με μπροστινό τροχό διαμέτρου 13 ιντσών, το 2006 η διάμετρος του αυξήθηκε στις 14 ίντσες, ενώ στην τελευταία αυτή έκδοση, έφτασε αισίως τις 15 ίντσες, με τα πλεονεκτήματα να είναι η βελτίωση της σταθερότητας και η δυνατότητα για καλύτερη προσπέλαση των κακοτεχνιών στους δρόμους. Ο κινητήρας επίσης, παρουσιάζεται ανανεωμένος στα σημεία.
Νέα είναι και η μονάδα ABS που ελέγχει τα δύο δισκόφρενα διαμέτρου 260 χλστ. μπροστά και το μονό δισκόφρενο 210 χλστ. πίσω. H Suzuki επίσης, του… “άλλαξε τα φώτα” του νέου Burgman, αφού πλέον οι προβολείς, τα φλας και το πίσω φανάρι, είναι LED. Οι αλλαγές, ολοκληρώθηκαν με μια νέα ζελατίνα.
Ποιοτικά το Burgman 400 βρίσκεται σε πολύ υψηλό επίπεδο. Η συναρμογή είναι άψογη, τα υλικά στιβαρά και ποιοτικά και η ματ βαφή, εξαιρετική. Εκκίνηση, γκάζι και στα πρώτα 5 λεπτά, άμεσα, τις εντυπώσει κλέβει η ποιοτική κύλιση του scooter! Αναρτήσεις που αποσβένουν γλυκά τις ανωμαλίες και μια κατά κάποιο τρόπο στιβαρή αίσθηση που αποπνέεται, απόρροια του νέου πλαισίου και του μεγαλύτερου, στις 15 ίντσες, μπροστινού τροχού.
Το νέο Burgman είναι πολύ ευκίνητο για 400άρι, συνδυάζοντας παράλληλα και σταθερότητα στο πάτημα του. Σε σχέση με την προηγούμενη έκδοση, που ήταν επίσης “σβέλτη” στις αλλαγές κατεύθυνσης αλλά παρουσίαζε νευρικότητα στις υψηλές ταχύτητες, η συμπεριφορά του νέου μοντέλου συνιστά σίγουρα βελτίωση. Ο κινητήρας παρουσιάζεται πολιτισμένος και γραμμικός σε όλο το φάσμα της λειτουργίας του, χωρίς τρύπες ή κενά στην απόδοση του.
Tο Burgman 400 επιταχύνει αδιάκοπα μέχρι τα 120 χλμ./ώρα, ενώ είναι ικανό να δείξει ακόμα και 160 στο ταχύμετρο, σε καλές συνθήκες, χωρίς να έχει προβλήματα ευστάθειας. Ταχύτητες της τάξεως των 130 χλμ. μπορούν να προσεγγιστούν και διατηρηθούν εύκολα και αυτό σημαίνει ότι κανένας περιαστικός δρόμος δεν πρόκειται να το φοβίσει. Η κάλυψη σε αυτές τις ταχύτητες είναι πολύ καλή με ένα ρεύμα αέρα να φτάσει μόνο στα πόδια του οδηγού από το πλάι.
Σε συνδυασμό με τα υψηλά επίπεδα άνεσης που προσφέρει η σέλα αλλά και στο σύνολο του, όλο το scooter, τα ταξίδια σαφώς και συμπεριλαμβάνονται μέσα στις δυνατότητες του μοντέλου. Σε ότι αφορά στην κατανάλωση, αυτή κυμάνθηκε στα 4 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, μια τιμή απόλυτα λογική για scooter αυτής της κατηγορίας.
Το κυριότερο χαρακτηριστικό του νέου Burgman, είναι ότι προσαρμόζεται στα πάντα και τα κάνει πολύ καλά. Το μόνο του αρνητικό είναι ο αποθηκευτικός χώρος κάτω από την σέλα, πέραν τούτου, ουδέν! Για όσους λοιπόν έχουν κατασταλάξει και ζητάνε ένα αποτελεσματικό, ποιοτικό scooter, σε αυτή την τάξη κυβισμού, προτείνεται ανεπιφύλακτα!