Με νέο σχέδιο νόμου |
Νέες ηλεκτρονικές υπηρεσίες σχεδιάζει το υπουργείο Μεταφορών για να εξασφαλίσει τη διαφάνεια των εξετάσεων οδήγησης. Αλλαγές και στα όρια ηλικίας.
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, παρουσίασε στο υπουργικό συμβούλιο το σχέδιο νόμου για την Εκπαίδευση και Κατάρτιση Υποψήφιων Οδηγών. Στη συνέχεια αυτό θα αναρτηθεί προς δημόσια διαβούλευση, πριν πάρει την τελική του μορφή για να ψηφιστεί ως νόμος του κράτους.
Σε αυτό ενσωματώνονται αλλαγές στη διαδικασία της εξέτασης οδήγησης με στόχο να εξασφαλιστεί το αδιάβλητό τους. Η χρήση οπτικοακουστικών μέσων είναι το κεντρικό σημείο-κλειδί στη νέα διαδικασία, καθώς πλέον προβλέπεται η χρήση φορητής κάμερας 360 μοιρών με μικρόφωνο που θα καταγράφει την πρακτική εξέταση εντός του οχήματος. Αυτό βέβαια περιγράφει τη διαδικασία στα αυτοκίνητα, ενώ για τη μοτοσυκλέτα δεν είναι σαφές πώς κάτι τέτοιο θα εφαρμοστεί.
Σε κάθε περίπτωση, η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα έχει εγκρίνει τη σχετική διάταξη, κρίνοντας πως σέβεται τα προσωπικά δεδομένα των συμμετεχόντων.
Με ειδικές κάμερες που διαθέτουν λογισμικό αναγνώρισης προσώπου θα εξοπλιστούν και τα κέντρα θεωρητικής εξέτασης, με τις οποίες θα γίνεται δειγματοληπτικός έλεγχος των υποψηφίων για να αντιμετωπιστεί το φαινόμενο να προσέρχονται άλλοι αντί του εξεταζόμενου.
Ακόμη προβλέπεται μια σειρά μέτρων που περιλαμβάνουν τη δημιουργία μητρώου εξεταστών, αλλά και ανάλογου μητρώου εποπτών που θα προέρχονται από το ένστολο προσωπικό της ΕΛ.ΑΣ. και την Εθνική Αρχή Διαφάνειας. Τέλος ενσωματώνονται κάποιες ρυθμίσεις που θα διευκολύνουν την εξεταστική διαδικασία για άτομα με αναπηρία.
Μια πρωτοτυπία που θα εισαχθεί στη νέα αυτή προτεινόμενη νομοθεσία αφορά στα όρια ηλικίας των υποψήφιων οδηγών. Πλέον οι έφηβοι 17 ετών θα μπορούν να κάνουν το θεωρητικό και πρακτικό κομμάτι της εκπαίδευσης, ωστόσο δεν θα έχουν δικαίωμα να δώσουν εξετάσεις για το δίπλωμα πριν κλείσουν τα 18.
Πηγή: ΣΚΑΙ