city2 WHITE DDIAFANES

 ac4fa2f1fbe11adddd2299a383cf7024 XL Πόσο και ποια e-oχήματα επιδοτούνται 

Το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας παρουσίασε την Πράσινη Συμφωνία, με ένα πακέτο 100 εκατομμυρίων ευρώ για την πριμοδότηση αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων.

Εν αρχή ην το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ), αυτό που σχεδιάστηκε ως οδικός χάρτης για συμμόρφωση με την Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία. Ο τελικός στόχος είναι η μετάβαση σε μια κλιματικά ουδέτερη οικονομία ως το 2050, μια πορεία στην οποία φαίνεται πως η χώρα μας έχει μείνει αρκετά πίσω, ειδικά στα θέματα των μεταφορών.

Ειδικά λοιπόν για το ζήτημα αυτό, οι εξαγγελίες του υπουργού, Κωστή Χατζηδάκη, αποκαλύπτουν πως έχει προβλεφθεί ένα κονδύλι 100 εκατομμυρίων ευρώ για τη στήριξη της ηλεκτροκίνησης το 2020 και 2021.

Αυτό περιλαμβάνει δράσεις σε τρεις βασικούς άξονες:

- επιδοτήσεις για αγορά ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων
- φορολογικά κίνητρα για χρήση ηλεκτρικών οχημάτων (με έμφαση σε εταιρικούς στόλους και ταξί)
- αναπτυξιακά κίνητρα για παραγωγικές επενδύσεις (κατασκευή μπαταριών)

Όσον αφορά στην επιδότηση αγοράς, προβλέπονται τα παρακάτω.

- Δίκυκλα: προβλέπεται επιδότηση ως το 20% της λιανικής τιμής προ φόρων, με ανώτατο όριο τα 800 ευρώ

- Ποδήλατα: επιδότηση ως 40% της λιανικής τιμής προ φόρων, ανώτατο όριο τα 800 ευρώ

- ΙΧ αυτοκίνητα: επιδότηση με ποσό ως €5,500, περίπου 15% επί της λιανικής τιμής προ φόρων και επιπλέον ενίσχυση έως €400 για αγορά φορτιστή.

- Μπόνους απόσυρσης €1,000 για αυτοκίνητο και €400 για απόσυρση δικύκλου συμβατικής τεχνολογίας.

Παράλληλα, τα παραπάνω οφέλη αναμένεται να συνδυαστούν με φορολογικές ελαφρύνσεις για τα οχήματα μηδενικών ρύπων, όπως τα μηδενικά τέλη κυκλοφορίας και οι δωρεάν ζώνες παρκαρίσματος, κέρδος που σε κάποιες περιπτώσεις φτάνουν συνολικά στο 25% της αξίας του οχήματος.

Για την ανάπτυξη δικτύων φόρτισης το πλάνο προβλέπει πλήρη κάλυψη των εθνικών αυτοκινητοδρόμων ως το τέλος του 2021, ενώ στο ίδιο διάστημα οι Δήμοι θα πρέπει να έχουν μεριμνήσει για τη δημιουργία σταθμών φόρτισης εντός των ορίων τους.

Τέλος, προαναγγέλεται η απαγόρευση εισαγωγής παλαιών και ρυπογόνων μεταχειρισμένων οχημάτων. για την οποία περιμένουμε σύντομα να μάθουμε περισσότερες λεπτομέρειες και συγκεκριμένα τις ελάχιστες προδιαγραφές που θα πρέπει να έχει ένα δίκυκλο για να εισαχθεί στη χώρα ως μεταχειρισμένο – στις εξαγγελίες αναφέρθηκαν τα αυτοκίνητα ως και Euro 3, ωστόσο δεν αποσαφηνίζεται τι θα ισχύσει για τα δίκυκλα.

Δείτε αναλυτικότερα στην ιστοσελίδα του ΥΠΕΚΑ και στα συνημμένα αρχεία του δελτίου Τύπου