city2 WHITE DDIAFANES

 harley self balancing motorcycle patent 01  Απλός γυροσκοπικός μηχανισμός 

Σχέδια της Harley – Davidson απεικονίζουν ένα μηχανισμό ο οποίος θα ισορροπεί αυτόματα τις μοτοσυκλέτες στις οποίες εφαρμόζεται, σε χαμηλές ταχύτητες κίνησης.

Ο μηχανισμός αυτός, ο οποίος προς το παρόν εμφανίζεται να τοποθετείται σε top box touring μοτοσυκλέτας, είναι ουσιαστικά ένα γυροσκόπιο. Ένα βολάν σεβαστού βάρος βρίσκεται μέσα μεταλλικό περίβλημα με δυνατότητα κίνησης σε δύο άξονες. Το βολάν αυτό, όσο η μοτοσυκλέτα κινείται με μεγάλες ταχύτητες, “κλειδώνει” σε κατάσταση ηρεμίας και δεν περιστρέφεται.

Όταν όμως η ταχύτητα της μοτοσυκλέτας πέσει κάτω από τα 3 μίλια ανά ώρα, δηλαδή περίπου 5 χλμ./ώρα, το βολάν αρχίζει να περιστρέφεται σε ένα εύρος 10.000 έως 20.000 σ.α.λ. και αισθητήρες κλίσεων, που συλλέγει δεδομένα σε πραγματικό χρόνο, αναλαμβάνουν να το περιστρέψουν στους άξονες του κατά τρόπο τέτοιο, ώστε να εξισώνονται οι δυνάμεις που ενδέχεται να προκαλέσουν απώλεια της ισορροπίας.

harley self balancing motorcycle patent 02

Το αν ο μηχανισμός αυτός είναι ικανός να διατηρήσει την μοτοσυκλέτα όρθια ακόμα και σε στάση, δεν είναι ξεκάθαρο, προς το παρόν αναφέρεται ότι αποτρέπει τις πτώσεις βαριών touring cruiser μοτοσυκλετών, σε πολύ μικρές ταχύτητες.

Επίσης θα πρέπει να ξεκαθαριστεί ότι ο μηχανισμός δεν “σώζει” από πτώσεις με μεγάλες ταχύτητες, αφού η ενεργοποίηση του, όπως ήδη αναφέρθηκε, γίνεται σε πολύ μικρές ταχύτητες.

Ακόμη δεν έχει ξεκαθαριστεί το πότε και εάν θα εφαρμοστεί το σύστημα σε κάποιο μοντέλο της Harley – Davidson, οι πρώτες πληροφορίες αναφέρουν πάντως, ότι οι άνθρωποι της εταιρείας ποντάρουν πολλά σε αυτό, αφού ουσιαστικά επιτρέπει σε αρχάριους αναβάτες ή σε όσους δεν έχουν την δύναμη, να οδηγήσουν μεγάλα touring μοντέλα, χωρίς φόβο στους ελιγμούς με μικρές ταχύτητες. 

Επίσης, το γεγονός ότι η μονάδα, όντας ένα “παραδοσιακό γυροσκόπιο”, λειτουργεί αυτόνομα στο top box απαιτώντας μόνο παροχή ρεύματος, σημαίνει ότι το σύστημα μπορεί σχετικά εύκολα να τοποθετηθεί και σε παλαιοτέρα touring μοντέλα της εταιρείας, ως πρόσθετος εξοπλισμός.