Πάνω στην πλατφόρμα του Monkey 125 |
Όταν οι Ιάπωνες δημοσιογράφοι μιλούν για επερχόμενα ιαπωνικά μοντέλα, καλό είναι να τους ακούμε, καθώς πολλές φορές πέρα από τη φαντασία, έχουν και τις εκ των έσω πηγές. Έτσι λοιπόν, τα όνειρα περί επαναφοράς του θρυλικού ST125 Dax δείχνουν να έχουν ανάλογη βάση, καθώς η Honda κατέθεσε πατέντες για το όνομα του!
Πρόσφατα είχαμε διαβάσει για τις... “ονειρώξεις” του Young Machine, αναλογιζόμενοι πως θα θέλαμε πολύ να υπάρχει φωτιά πίσω από τον καπνό. Τελικά μάλλον οι ευχές μας γίνονται πραγματικότητα.
Έτσι, μετά τη μεγάλη εμπορική επιτυχία με την επιστροφή των Monkey 125 και Super Cub C125, η Honda επαναφέρει και το ST125 Dax.
Οι πατέντες που κατέθεσαν οι Ιάπωνες αφορούν στο όνομα Honda ST125, ενώ θυμίζουμε πως το original Dax έκανε το ντεμπούτο του το 1969, και παρήχθη στα μοντέλα ST50, ST70 και ST90.
Στις Η.Π.Α. έγινε γνωστό ως Trailsport, ενώ στην Ιαπωνία, στην Ευρώπη και στον υπόλοιπο κόσμο το μάθαμε ως Dax. Σημειώνουμε πως η Honda κατέθεσε πατέντες ΚΑΙ για το όνομα Trailsport.
Η παραγωγή της πρώτης σειράς συνεχίστηκε έως το 2000, με τα μοντέλα να μοιράζονται τον κινητήρα τους με τα παπιά της Honda, και με ένα μοναδικό design μακριάς ραχοκοκαλιάς, με το μοτέρ “κρεμασμένο” από κάτω. Αναρτήσεις στο στιλ του Monkey, εξάτμιση σε scarmbler στιλ και χοντρά ελαστικά συμπλήρωναν την εικόνα.
Το όνομα ST125, δείχνει πως το νέο Dax θα μοιράζεται τον ίδιο αερόψυκτο Euro 5 κινητήρα με τα Monkey 125 & Super Cub C125, αποδίδοντας 9,5 HP / 7.500 rpm με ροπή 1 kgm / 5.000 rpm, και διαθέτοντας τετρατάχυτο κιβώτιο.
Άντε και στο Gorilla 125!