city2 WHITE DDIAFANES

harley street glide kinisi cirty 7

Special όνομα και πράγμα

Του Θοδωρή Ξύδη

Φωτογραφίες: Τάκης Μανιάτης, Θ.Ξ.

Συνεργάστηκε: Κώστας Γαμβρούλης

Η Street Glide δέχτηκε σημαντική αναβάθμιση για το 2018 και παρουσιάζεται πιο γοητευτική και ολοκληρωμένη από ποτέ. Ως μέλος της οικογένειας Touring πετά την σκούφια της για πάσης φύσεως βόλτες και ταξίδια εντός και εκτός των τειχών. Όλα αυτά τα κάνει προσφέροντας απλόχερα γνήσια και ανόθευτη αμερικάνικη αίσθηση έχοντας ωστόσο ένα πακέτο αναρτήσεων και φρένων “ευρωπαϊκών” προδιαγραφών.

Το μαύρο είναι το χρώμα που κυριαρχεί στην Street Glide Special του 2018 κάνοντάς τη να δείχνει ακόμη πιο απόκοσμη και ξεχωριστή από ό,τι συνήθως. Η απουσία του χρωμίου εντυπωσιάζει για μοντέλο της αμερικάνικης εταιρίας και ουσιαστικά δίνει το “παρών” μόνο στις ψήκτρες του μεγάλου V-2 κινητήρα των 107 κυβικών ιντσών που μεταφράζονται σε 1.745 κυβικά εκατοστά για εμάς τους Ευρωπαίους.

harley street glide statika cirty 2

Αν επιλέξετε και το μαύρο χρώμα του μοντέλου της δοκιμής τότε μάλλον ολοκληρώνετε αυτό που ήθελε να πετύχει η Harley-Davidson με τη συγκεκριμένη έκδοση, να εντυπωσιάζει δηλαδή τόσο τον αναβάτη της όσο φυσικά και τους γύρω τους χωρίς να καν να προσπαθεί και χωρίς τη χρήση ελεύθερων εξατμίσεων. Μέρος της γοητείας της συγκεκριμένης Harley-Davidson προέρχεται και από της σκληρές πλαστικές βαλίτσες της, επιμηκυμένες σε σχέση με το παρελθόν που ολοκληρώνουν άριστα την Bagger εικόνα της αμερικάνικης μοτοσυκλέτας.
Με βάρος που αγγίζει τα 379 επίσημα και γεμάτα κιλά η Street Glide Special σίγουρα δεν είναι από τις μοτοσυκλέτες που κάθεσαι στη σέλα τους και τις οδηγείς σα να τις ήξερες όλη σου τη ζωή. Αυτό το χαρακτηριστικό της Street Glide δεν θα το λέγαμε ελάττωμα: είναι ένα από τα πιο γοητευτικά στοιχεία του χαρακτήρα της, κάτι ανάλογο με αυτό που ισχύει και για τις πανίσχυρες superbikes.

harley street glide lepto cirty 1

Άλλωστε το ρόλο του εισαγωγικού μοντέλου στην γκάμα της Harley-Davidson τον είχαν πάντα οι Sportster (και το Street πλέον), τα οποία και τα καταφέρνουν εξαιρετικά στον να σε εισάγουν στον μαγικό κόσμο των Harley. Από την άλλη εξίσου εντυπωσιακό είναι και το γεγονός ότι δεν πρόκειται για μία δύστροπη μοτοσυκλέτα. Το ακριβώς αντίθετο αφού οι Αμερικάνοι φαίνεται να έχουν κάνει ό,τι είναι ανθρωπίνως δυνατό για να παρουσιάζεται η Street Glide Special ως μία άκρως φιλική μοτοσυκλέτα με όλους όσους θέλουν να την γνωρίσουν πραγματικά.

harley street glide lepto cirty 3

Η περίοδος γνωριμίας διαρκεί λιγότερο από όσο νομίζετε, διαβάζοντας τις παραπάνω γραμμές, αλλά είναι όντως υπαρκτή και επιβεβλημένη σε όποιον δεν έχει βρεθεί στην σέλα μεγάλης Harley-Davidson. H θέση οδήγησης της Special θα ταιριάξει άριστα με τους μεγαλόσωμους και για να ακριβολογούμε, τους αναβάτες και τις αναβάτριες με ύψος πάνω από 1,80 μ. Δύσκολα θα βρείτε κάτι εξίσου άνετο και θα πρέπει να ψάξετε πολύ για να κάτσετε σε κάτι καλύτερο. Δεν θα λέγαμε ακριβώς το ίδιο και για τον συνεπιβάτη που κάθεται μεν άνετα αλλά σε καμία περίπτωση όπως ο αναβάτης που νιώθει έτοιμος από το πρώτο λεπτό για τον γύρο του κόσμου σε… “όσο και αν κρατήσει”.

harley street glide lepto cirty 11

Τα χειριστήρια στο τιμόνι είναι αμερικάνικης νοοτροπίας, ή ακόμη καλύτερα φιλοσοφίας Harley-Davidson. Τα περισσότερα κουμπιά εκτελούν πάνω από μία λειτουργίες ενώ στο κάτω μέρος των χειριστηρίων θα βρείτε και τρία μικρά joystick: στα αριστερά είναι τα δύο που ελέγχουν το cruise control και το σύστημα ψυχαγωγίας/πληροφόρησης της Street Glide και δεξιά ένα ακόμη, επίσης για το σύστημα ψυχαγωγίας Boom! Box 6.5GT (Stage I) με δύο ηχεία απόδοσης 25W το καθένα.

harley street glide lepto cirty 6

Ως μέλος της σειράς Touring, η Street Glide Special, πέρα από σύστημα ψυχαγωγίας, φέρει και στάνταρ σκληρές πλαστικές βαλίτσες εξαιρετικής ποιότητας με καλή χωρητικότητα. Οι εν λόγω βαλίτσες τοποθετούνται και αφαιρούνται πολύ εύκολα με το γύρισμα μόνο ενός μοχλού.

Η Street Glide Special φέρει σημαντικά βελτιωμένες αναρτήσεις της Showa με το σεβαστών διαστάσεων συμβατικό πιρούνι να φέρει το σύστημα ελέγχου της ροής του λαδιού Dual Bending Valves της ιαπωνικής εταιρίας. Αν σας λέει κάτι αυτό είναι γιατί το έχετε ξαναδεί τουλάχιστον στο πιρούνι της σειράς NC της Honda.

harley street glide lepto cirty 8

To συνδυασμένο σύστημα που φέρει φυσικά και ABS, με τους δίσκους των 320 χλστ. μπροστά, χρησιμοποιεί τετραπίστονες δαγκάνες της Brembo. Τα φρένα της Street Glide Special δεν σταματούν απλά με ασφάλεια την βαριά αμερικάνικη μοτοσυκλέτα. Το σύστημα πέδησης μάλιστα δείχνει να μην χάνει την απόδοσή του ούτε στην σβέλτη (όχι φυσικά ακραία) οδήγηση.
Ο Milwaukee-Eight των 1.745 κ.εκ. φέρει τετραβάλβιδες κεφαλές και αντικραδασμικό άξονα που ακυρώνει το 75% των παραγόμενων κραδασμών. Σύμφωνα με την Harley-Davidson το αερό-ελαιόψυκτο μοτέρ αποδίδει 10% μεγαλύτερη ροπή σε σχέση με το παρελθόν, επιταχύνοντας την Street Glide 11% ταχύτερα από τα 0 έως τα 96 χλμ./ώρα (0-60 μίλια ανά ώρα) από στάση. Βελτιωμένες παρουσιάζονται και οι ρεπρίζ στα κρίσιμα 60-80 μίλια ανά ώρα με έκτη στο κιβώτιο (αλήθεια, ποιος κατεβάζει ταχύτητα με Harley-Davidson για να επιταχύνει;), επίσης κατά 11%, σύμφωνα με τους Αμερικάνους.

harley street glide lepto cirty 7

Ο κινητήρας μεταδίδει την ισχύ του στο κιβώτιο μέσω υδραυλικού συμπλέκτη με χαρακτηριστικά μονόδρομης λειτουργίας και υποβοήθηση στην μανέτα του συμπλέκτη, κάτι που ισχύει για όλα τα μοντέλα της αμερικάνικης εταιρίας που φέρουν το συγκεκριμένο μοτέρ. Η Harley-Davidson αναφέρει επίσης και ελαφρύτερη μανέτα συμπλέκτη κατά 7% σε σχέση με πριν.
Η Street Glide Special είναι από τις μοτοσυκλέτες που καταφέρνουν να σε ξεμυαλίσουν στον μέγιστο βαθμό. Σε βάζει στον δικό της κόσμο, έναν κόσμο που έρχεται από την αντίπερα όχθη του Ατλαντικού, έναν κόσμο τρομερά γοητευτικό και εντελώς διαφορετικό από τον δικό μας ευρωπαϊκό. Φτιαγμένη για άλλα, η αμερικάνικη μοτοσυκλέτα, τα καταφέρνει εξαιρετικά και στα δικά μας λημέρια, δημιουργεί τη δική της τρύπα στον χωροχρόνο, όπου και αν βρεθεί, μεταφέροντας εκεί που βρίσκεσαι, όχι το παρελθόν αλλά το παρόν του τόπου της, σημαντικά αλλαγμένο σε σχέση με ό,τι ξέραμε, ακόμη και μέχρι πριν από λίγα χρόνια. Μπείτε μαζί της μέσα στο χάος της πόλης, δεν έχει καμία σημασία.

harley street glide kinisi cirty 3

Καταρχήν δεν πρόκειται να βιώσετε ποτέ το παραπάνω σενάριο. Τα αυτοκίνητα είτε από σεβασμό, είτε από έκπληξη, είτε από κάποιο υποσυνείδητο φόβο, μεριάζουν για να περάσετε. Το έχω βιώσει και με άλλες μεγάλες Harley-Davidson αυτό και η Street Glide Special δεν αποτελεί εξαίρεση. Μάλλον έκπληξη μου προκαλεί γιατί η συγκεκριμένη είναι και ιδιαίτερα ήσυχη και πολιτισμένη και στις ξερογκαζιές. Ακόμη και με το γκάζι “γεμάτο”, με χαμηλές στροφές, ο πλούσιος σε βάθος ήχος που φτάνει στα αυτιά σου γίνεται κυρίως αντιληπτός από εσένα και όχι τον περίγυρό σου.

harley street glide kinisi cirty 20

Το σημαντικότερο βέβαια στη σέλα της Street Glide Special είναι να βγείτε εκτός κέντρου. Εκεί είναι που θα γνωριστείτε καλύτερα και θα βιώσετε και τα άλλα χαρίσματά της που δεν… δικαιολογούνται σε μία τόσο βαριά μοτοσυκλέτα.

Ο κινητήρας αρχίζει να ξεδιπλώνει πρώτος τις αρετές του και παρουσιάζεται ιδανικός έτσι όπως βγαίνει από το εργοστάσιο Euro 4 και φιμωμένος. Η δύναμη πλέον είναι πολύ πιο αισθητή από ό,τι πριν και το "άρπαγμα" στο άνοιγμα του γκαζιού δίνει την εντύπωση ότι η μοτοσυκλέτα ξαφνικά έχασε τουλάχιστον 100 κιλά. Σε αυτές τις συνθήκες μπορείς να ξεχάσεις και την βαριά μανέτα του συμπλέκτη που απαιτεί εξοικείωση και ολίγη… γυμναστική αν θέλεις να την κρατάς διαρκώς μέσα στην κίνηση.

harley street glide kinisi cirty 18

Με τα χιλιόμετρα να ανεβαίνουν αντιλαμβάνεσαι ότι το φέρινγκ κάνει πολύ καλή δουλειά, μέχρι τα μισά περίπου του κράνους, παρά την ανύπαρκτη ζελατίνα. Το ρυθμιζόμενο άνοιγμα του αεραγωγού περιορίζει παράλληλα σημαντικά τους στροβιλισμούς και προσωπικά το προτιμώ ανοιχτό ακόμη και τον χειμώνα με χαμηλές θερμοκρασίες. Για ταχύτητες ταξιδιού δεν θα μιλήσουμε, καθώς αυτές εξαρτώνται από την όρεξή σας για στάσεις για ανεφοδιασμό. Όσο πιο γρήγορα πηγαίνετε τόσο περισσότερο καίνε τα 1.745 κ.εκ. του V2, θαύματα δεν γίνονται. Ωστόσο με ταχύτητες μεταξύ 120-140 χλμ./ώρα η κατανάλωση μπορεί να περιοριστεί κοντά στα επτά λίτρα, ειδικά με τη χρήση του cruise control.

harley street glide kinisi cirty 9

Η μοτοσυκλέτα θέλει συνήθεια ακόμη και από του έμπειρους αναβάτες, λόγω βάρους και διαστάσεων και αυτό είναι το μόνο πράγμα που θα σας απασχολήσει ουσιαστικά, τουλάχιστον στην αρχή. Αυτό δεν σημαίνει σε καμία περίπτωση ότι πρέπει να την φοβάστε, απλά να την σέβεστε. Τα παραπάνω όμως είναι μέρος του χαρακτήρα της Street Glide Special. Αυτή η αρχική “πάλη” με το θηρίο, που μετατρέπεται μετά από λίγο σε ανακούφιση είναι κάτι το ιδιαίτερα επιβραβευτικό. Περισσότερο γιατί καταλαβαίνεις ότι δεν υπάρχει θηρίο που χρειάζεται να δαμάσεις, αλλά ένα κτήνος μόνο στο φαίνεσθε, πολύ πιο σοφιστικέ από ό,τι ίσως θα ήθελε  και το ίδιο. Λίγη συνήθεια μόνο και τίποτα άλλο και τα καλύτερα έπονται.

Μεγάλη, φινετσάτη, σοφιστικέ, τολμηρή, δυνατή, εντυπωσιακή, η Street Glide είναι όλα αυτά τα πράγματα μαζί. Μπορεί πραγματικά να σε αλλάξει, αφού σου δίνει κάτι καινούριο να σκεφτείς, πέρα από αυτά που έχεις συνηθίσει μέχρι σήμερα. Ξεχωρίζει πραγματικά ανάμεσα στα υπόλοιπα δίκυκλα, όπως και κάθε μοτοσυκλέτα που σέβεται τον εαυτό της και φέρει παράλληλα τέτοια τιμή στο ταμπελάκι της και περνά από παντού με άνεση και χάρη, εφόσον υπάρχει άσφαλτος από κάτω της.Ο τολμών νικά. Αν είστε και εσείς από αυτούς, ή αν μαζεύετε χρόνια την απαιτούμενη τόλμη για ένα διαφορετικό δίτροχο “βήμα”, η Street Glide Special είναι η μοτοσυκλέτα για να την εξαργυρώσετε. Δεν θα την χορταίνετε!
harley_street_glide_kinisi_cirty_18.jpgharley_street_glide_kinisi_cirty_15.jpgharley_street_glide_kinisi_cirty_10.jpgharley_street_glide_kinisi_cirty_16.jpgharley_street_glide_kinisi_cirty_1.jpgharley_street_glide_kinisi_cirty_4.jpgharley_street_glide_kinisi_cirty_5.jpgharley_street_glide_kinisi_cirty_3.jpgharley_street_glide_kinisi_cirty_19.jpgharley_street_glide_kinisi_cirty_2.jpgharley_street_glide_kinisi_cirty_7.jpgharley_street_glide_kinisi_cirty_20.jpgharley_street_glide_kinisi_cirty_6.jpgharley_street_glide_kinisi_cirty_17.jpgharley_street_glide_kinisi_cirty_11.jpgharley_street_glide_kinisi_cirty_12.jpgharley_street_glide_kinisi_cirty_14.jpgharley_street_glide_kinisi_cirty_8.jpgharley_street_glide_kinisi_cirty_9.jpgharley_street_glide_kinisi_cirty_13.jpg
harley_street_glide_lepto_cirty_12.jpgharley_street_glide_lepto_cirty_8.jpgharley_street_glide_lepto_cirty_9.jpgharley_street_glide_lepto_cirty_7.jpgharley_street_glide_lepto_cirty_15.jpgharley_street_glide_lepto_cirty_10.jpgharley_street_glide_lepto_cirty_5.jpgharley_street_glide_lepto_cirty_4.jpgharley_street_glide_lepto_cirty_3.jpgharley_street_glide_lepto_cirty_16.jpgharley_street_glide_lepto_cirty_6.jpgharley_street_glide_lepto_cirty_11.jpgharley_street_glide_lepto_cirty_13.jpgharley_street_glide_lepto_cirty_2.jpgharley_street_glide_lepto_cirty_1.jpgharley_street_glide_lepto_cirty_14.jpg
harley_street_glide_statika_cirty_8.jpgharley_street_glide_statika_cirty_6.jpgharley_street_glide_statika_cirty_9.jpgharley_street_glide_statika_cirty_2.jpgharley_street_glide_statika_cirty_4.jpgharley_street_glide_statika_cirty_10.jpgharley_street_glide_statika_cirty_1.jpgharley_street_glide_statika_cirty_11.jpgharley_street_glide_statika_cirty_3.jpgharley_street_glide_statika_cirty_5.jpgharley_street_glide_statika_cirty_7.jpg
Κατασκευαστής Harley-Davidson
Μοντέλο Street Glide Special
Αντιπρόσωπος Harley-Davidson SEE
Τιμή 31.990 ευρώ
Εγγύηση 2 χρόνια
   
Κινητήρας  
Τύπος Δικύλινδρος, τετράχρονος, υγρόψυκτος, 8βάλβιδος
Χωρητικότητα (cc) 1.745
Διάμετρος x διαδρομή (mm) 100x111,1
Συμπίεση (:1) 10
Τροφοδοσία Ψεκασμός
Χωρητικότητα λαδιού (lt) Δ.Α.
Εκκίνηση  Μίζα
Μετάδοση Ιμάντας
   
Πλαίσιο  
Τύπος Ατσάλινο σωληνωτό
Μήκος (mm) 2.425
Πλάτος (mm) 960
Ύψος  (mm) Δ.Α.
Μεταξόνιο (mm) 1.625
Γωνία κάστερ (°) 26
Ίχνος  (mm) 173
Ύψος σέλας (mm) 690
Απόσταση εδάφους  (mm) 125
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ (lt) 22,7
Βάρος, γεμάτο (kg) 379
   
Αναρτήσεις  
Μπροστά Συμβατικό πιρούνι Showa
Πίσω Αμορτισέρ - Showa, προφόρτιση ελατηρίου
   
Τροχοί / Ελαστικά  
Εμπρός 130/60-19’’ 
Πίσω 180/55-18’’
   
Φρένα  
Μπροστά Δίσκοι 320mm & 4πίστονες δαγκάνες Brembo, ABS
Πίσω Δίσκος & 4πίστονη δαγκάνα Brembo
   
Μέγιστη ιπποδύναμη (hp / rpm) Δ.Α.
Μέγιστη ροπή (kg / rpm) 15,3/3.250