Special όνομα και πράγμα |
Του Θοδωρή Ξύδη
Φωτογραφίες: Τάκης Μανιάτης, Θ.Ξ.
Συνεργάστηκε: Κώστας Γαμβρούλης
Η Street Glide δέχτηκε σημαντική αναβάθμιση για το 2018 και παρουσιάζεται πιο γοητευτική και ολοκληρωμένη από ποτέ. Ως μέλος της οικογένειας Touring πετά την σκούφια της για πάσης φύσεως βόλτες και ταξίδια εντός και εκτός των τειχών. Όλα αυτά τα κάνει προσφέροντας απλόχερα γνήσια και ανόθευτη αμερικάνικη αίσθηση έχοντας ωστόσο ένα πακέτο αναρτήσεων και φρένων “ευρωπαϊκών” προδιαγραφών.
Αν επιλέξετε και το μαύρο χρώμα του μοντέλου της δοκιμής τότε μάλλον ολοκληρώνετε αυτό που ήθελε να πετύχει η Harley-Davidson με τη συγκεκριμένη έκδοση, να εντυπωσιάζει δηλαδή τόσο τον αναβάτη της όσο φυσικά και τους γύρω τους χωρίς να καν να προσπαθεί και χωρίς τη χρήση ελεύθερων εξατμίσεων. Μέρος της γοητείας της συγκεκριμένης Harley-Davidson προέρχεται και από της σκληρές πλαστικές βαλίτσες της, επιμηκυμένες σε σχέση με το παρελθόν που ολοκληρώνουν άριστα την Bagger εικόνα της αμερικάνικης μοτοσυκλέτας.
Άλλωστε το ρόλο του εισαγωγικού μοντέλου στην γκάμα της Harley-Davidson τον είχαν πάντα οι Sportster (και το Street πλέον), τα οποία και τα καταφέρνουν εξαιρετικά στον να σε εισάγουν στον μαγικό κόσμο των Harley. Από την άλλη εξίσου εντυπωσιακό είναι και το γεγονός ότι δεν πρόκειται για μία δύστροπη μοτοσυκλέτα. Το ακριβώς αντίθετο αφού οι Αμερικάνοι φαίνεται να έχουν κάνει ό,τι είναι ανθρωπίνως δυνατό για να παρουσιάζεται η Street Glide Special ως μία άκρως φιλική μοτοσυκλέτα με όλους όσους θέλουν να την γνωρίσουν πραγματικά.
Η περίοδος γνωριμίας διαρκεί λιγότερο από όσο νομίζετε, διαβάζοντας τις παραπάνω γραμμές, αλλά είναι όντως υπαρκτή και επιβεβλημένη σε όποιον δεν έχει βρεθεί στην σέλα μεγάλης Harley-Davidson. H θέση οδήγησης της Special θα ταιριάξει άριστα με τους μεγαλόσωμους και για να ακριβολογούμε, τους αναβάτες και τις αναβάτριες με ύψος πάνω από 1,80 μ. Δύσκολα θα βρείτε κάτι εξίσου άνετο και θα πρέπει να ψάξετε πολύ για να κάτσετε σε κάτι καλύτερο. Δεν θα λέγαμε ακριβώς το ίδιο και για τον συνεπιβάτη που κάθεται μεν άνετα αλλά σε καμία περίπτωση όπως ο αναβάτης που νιώθει έτοιμος από το πρώτο λεπτό για τον γύρο του κόσμου σε… “όσο και αν κρατήσει”.
Τα χειριστήρια στο τιμόνι είναι αμερικάνικης νοοτροπίας, ή ακόμη καλύτερα φιλοσοφίας Harley-Davidson. Τα περισσότερα κουμπιά εκτελούν πάνω από μία λειτουργίες ενώ στο κάτω μέρος των χειριστηρίων θα βρείτε και τρία μικρά joystick: στα αριστερά είναι τα δύο που ελέγχουν το cruise control και το σύστημα ψυχαγωγίας/πληροφόρησης της Street Glide και δεξιά ένα ακόμη, επίσης για το σύστημα ψυχαγωγίας Boom! Box 6.5GT (Stage I) με δύο ηχεία απόδοσης 25W το καθένα.
Ως μέλος της σειράς Touring, η Street Glide Special, πέρα από σύστημα ψυχαγωγίας, φέρει και στάνταρ σκληρές πλαστικές βαλίτσες εξαιρετικής ποιότητας με καλή χωρητικότητα. Οι εν λόγω βαλίτσες τοποθετούνται και αφαιρούνται πολύ εύκολα με το γύρισμα μόνο ενός μοχλού.
To συνδυασμένο σύστημα που φέρει φυσικά και ABS, με τους δίσκους των 320 χλστ. μπροστά, χρησιμοποιεί τετραπίστονες δαγκάνες της Brembo. Τα φρένα της Street Glide Special δεν σταματούν απλά με ασφάλεια την βαριά αμερικάνικη μοτοσυκλέτα. Το σύστημα πέδησης μάλιστα δείχνει να μην χάνει την απόδοσή του ούτε στην σβέλτη (όχι φυσικά ακραία) οδήγηση.
Ο κινητήρας μεταδίδει την ισχύ του στο κιβώτιο μέσω υδραυλικού συμπλέκτη με χαρακτηριστικά μονόδρομης λειτουργίας και υποβοήθηση στην μανέτα του συμπλέκτη, κάτι που ισχύει για όλα τα μοντέλα της αμερικάνικης εταιρίας που φέρουν το συγκεκριμένο μοτέρ. Η Harley-Davidson αναφέρει επίσης και ελαφρύτερη μανέτα συμπλέκτη κατά 7% σε σχέση με πριν.
Καταρχήν δεν πρόκειται να βιώσετε ποτέ το παραπάνω σενάριο. Τα αυτοκίνητα είτε από σεβασμό, είτε από έκπληξη, είτε από κάποιο υποσυνείδητο φόβο, μεριάζουν για να περάσετε. Το έχω βιώσει και με άλλες μεγάλες Harley-Davidson αυτό και η Street Glide Special δεν αποτελεί εξαίρεση. Μάλλον έκπληξη μου προκαλεί γιατί η συγκεκριμένη είναι και ιδιαίτερα ήσυχη και πολιτισμένη και στις ξερογκαζιές. Ακόμη και με το γκάζι “γεμάτο”, με χαμηλές στροφές, ο πλούσιος σε βάθος ήχος που φτάνει στα αυτιά σου γίνεται κυρίως αντιληπτός από εσένα και όχι τον περίγυρό σου.
Το σημαντικότερο βέβαια στη σέλα της Street Glide Special είναι να βγείτε εκτός κέντρου. Εκεί είναι που θα γνωριστείτε καλύτερα και θα βιώσετε και τα άλλα χαρίσματά της που δεν… δικαιολογούνται σε μία τόσο βαριά μοτοσυκλέτα.
Με τα χιλιόμετρα να ανεβαίνουν αντιλαμβάνεσαι ότι το φέρινγκ κάνει πολύ καλή δουλειά, μέχρι τα μισά περίπου του κράνους, παρά την ανύπαρκτη ζελατίνα. Το ρυθμιζόμενο άνοιγμα του αεραγωγού περιορίζει παράλληλα σημαντικά τους στροβιλισμούς και προσωπικά το προτιμώ ανοιχτό ακόμη και τον χειμώνα με χαμηλές θερμοκρασίες. Για ταχύτητες ταξιδιού δεν θα μιλήσουμε, καθώς αυτές εξαρτώνται από την όρεξή σας για στάσεις για ανεφοδιασμό. Όσο πιο γρήγορα πηγαίνετε τόσο περισσότερο καίνε τα 1.745 κ.εκ. του V2, θαύματα δεν γίνονται. Ωστόσο με ταχύτητες μεταξύ 120-140 χλμ./ώρα η κατανάλωση μπορεί να περιοριστεί κοντά στα επτά λίτρα, ειδικά με τη χρήση του cruise control.
Η μοτοσυκλέτα θέλει συνήθεια ακόμη και από του έμπειρους αναβάτες, λόγω βάρους και διαστάσεων και αυτό είναι το μόνο πράγμα που θα σας απασχολήσει ουσιαστικά, τουλάχιστον στην αρχή. Αυτό δεν σημαίνει σε καμία περίπτωση ότι πρέπει να την φοβάστε, απλά να την σέβεστε. Τα παραπάνω όμως είναι μέρος του χαρακτήρα της Street Glide Special. Αυτή η αρχική “πάλη” με το θηρίο, που μετατρέπεται μετά από λίγο σε ανακούφιση είναι κάτι το ιδιαίτερα επιβραβευτικό. Περισσότερο γιατί καταλαβαίνεις ότι δεν υπάρχει θηρίο που χρειάζεται να δαμάσεις, αλλά ένα κτήνος μόνο στο φαίνεσθε, πολύ πιο σοφιστικέ από ό,τι ίσως θα ήθελε και το ίδιο. Λίγη συνήθεια μόνο και τίποτα άλλο και τα καλύτερα έπονται.
Κατασκευαστής | Harley-Davidson |
Μοντέλο | Street Glide Special |
Αντιπρόσωπος | Harley-Davidson SEE |
Τιμή | 31.990 ευρώ |
Εγγύηση | 2 χρόνια |
Κινητήρας | |
Τύπος | Δικύλινδρος, τετράχρονος, υγρόψυκτος, 8βάλβιδος |
Χωρητικότητα (cc) | 1.745 |
Διάμετρος x διαδρομή (mm) | 100x111,1 |
Συμπίεση (:1) | 10 |
Τροφοδοσία | Ψεκασμός |
Χωρητικότητα λαδιού (lt) | Δ.Α. |
Εκκίνηση | Μίζα |
Μετάδοση | Ιμάντας |
Πλαίσιο | |
Τύπος | Ατσάλινο σωληνωτό |
Μήκος (mm) | 2.425 |
Πλάτος (mm) | 960 |
Ύψος (mm) | Δ.Α. |
Μεταξόνιο (mm) | 1.625 |
Γωνία κάστερ (°) | 26 |
Ίχνος (mm) | 173 |
Ύψος σέλας (mm) | 690 |
Απόσταση εδάφους (mm) | 125 |
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ (lt) | 22,7 |
Βάρος, γεμάτο (kg) | 379 |
Αναρτήσεις | |
Μπροστά | Συμβατικό πιρούνι Showa |
Πίσω | Αμορτισέρ - Showa, προφόρτιση ελατηρίου |
Τροχοί / Ελαστικά | |
Εμπρός | 130/60-19’’ |
Πίσω | 180/55-18’’ |
Φρένα | |
Μπροστά | Δίσκοι 320mm & 4πίστονες δαγκάνες Brembo, ABS |
Πίσω | Δίσκος & 4πίστονη δαγκάνα Brembo |
Μέγιστη ιπποδύναμη (hp / rpm) | Δ.Α. |
Μέγιστη ροπή (kg / rpm) | 15,3/3.250 |