Χωρίς περιορισμούς |
Toυ Thierry Sarasyn
Μετάφραση/Απόδοση: Μαριλένα Κολοκυθά
Επιμέλεια: Θοδωρής Ξύδης
Φωτογραφίες: Ducati
Στη νότια Ισπανία σπανίως βρέχει και οι ημέρες του χρόνου που ο υδράργυρος πέφτει κάτω από τους πέντε βαθμούς Κελσίου είναι μετρημένες στα δάχτυλα του ενός χεριού. Κι όμως είχαμε τη χαρά να οδηγήσουμε την ολοκαίνουργια Ducati Desert Sled ακόμη και σε χιόνι.
Ευτυχώς η Alpinestars μας παραχώρησε τα νέα της ισοθερμικά, καθώς οι θερμοκρασίες ήταν ασυνήθιστα χαμηλές για την περιοχή. Το δε τοπίο, εξαιρετικό, αφού όχι μόνο οδηγήσαμε εν τω μέσω της ερήμου, αλλά η όλη παρουσίαση της Ducati έλαβε χώρα σε σκηνικό αληθινής western πόλης, εκεί όπου έγιναν τα γυρίσματα της ταινίας “Ο Καλός, ο Κακός και ο Άσχημος”, αλλά και πολλών ακόμη. Συνέντευξη Τύπου μέσα σε σαλούν είναι το λιγότερο πρωτότυπη, θα λέγαμε.
Ας μιλήσουμε όμως για το νέο Ducati Desert Sled, και συγκεκριμένα στις διαφορές του από τα υφιστάμενα μοντέλα. Θα πίστευε κανείς ότι οι ήδη επτά διαφορετικές εκδόσεις της οικογένειας των Scrambler είναι υπέρ-αρκετές, αλλά όχι. Η απόφαση της ιταλικής εταιρείας να λανσάρει αυτό το νέο “κάθαρμα της ερήμου” είναι άκρως ορθή και δικαιολογημένη. Σύμφωνα με την ταπεινή μας γνώμη μάλιστα, το συγκεκριμένο μοντέλο είναι το πλησιέστερο στην αρχική ιδέα των scrambler, πίσω στα '70's, τότε που οι μοτοσυκλέτες στις Η.Π.Α. τροποποιούνταν για να ξεχύνονται στην έρημο. Η “βάση” αυτή υπάρχει στο νέο Scrambler. Η Ducati εξακολουθεί να προτιμά τον κινητήρα των 803 κυβικών εκατοστών και των 75 ίππων, ενώ τροποποίησε κάποια σημεία - κλειδιά προκειμένου να καταλήξει σε μια νέα μοτοσυκλέτα. Στην πραγματικότητα, το μόνο που κράτησε ίδιο με τις υπόλοιπες εκδόσεις είναι το ντεπόζιτο. Το πλαίσιο ενισχύθηκε, το αλουμινένιο ψαλίδι είναι νέο και μακρύτερο, ο μπροστινός τροχός είναι 19 ιντσών, η σέλα ψηλότερη, το μπροστινό φτερό επίσης, τα χειριστήρια έχουν διαφορετική αίσθηση, ακόμη και το γκάζι το νιώθεις διαφορετικό.
Οι αλλαγές που έχουν κάνει οι Ιταλοί στον μηχανισμό του γκαζιού αλλά και στην πεταλούδα καθιστούν το Desert Sled λιγότερο επιθετικό στο άνοιγμα του γκαζιού. Η Ducati λέει ότι αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι το νέο μοντέλο είναι φτιαγμένο και για χρήση εκτός δρόμου και η αργή απόκριση είναι χρήσιμη σε αυτή την περίπτωση. Εμείς πιστεύουμε ότι έχει να κάνει με τις προδιαγραφές Euro 4. Ο κινητήρας είναι αργός στην αρχική του απόκριση, αλλά εξακολουθεί να αποδίδει 75 ονομαστικούς ίππους. Ο νέος αυτός ηπιότερος χαρακτήρας του Scrambler έχει υποστηρικτές όσο και επικριτές. Οι τελευταίοι όμως μπορούν να παρηγορηθούν με τη σκέψη ότι μπορούν κάλλιστα να πάρουν εξαρτήματα από τις υπόλοιπες εκδόσεις και να τα τοποθετήσουν στο Desert Sled. Τόσο απλά.
Τι μπορείς να κάνεις λοιπόν με το Desert Sled; Η απάντηση είναι απλή: Πολλά περισσότερα από ό,τι με τα υπόλοιπα Scrambler. Είναι η ιδανική μοτοσυκλέτα, να φορέσεις το μοτοσυκλετάδικο τζιν σου, να την καβαλήσεις και να διαλέξεις διαδρομή, εντός ή εκτός δρόμου. Το πλαίσιο είναι ιδανικά ζυγισμένο για τέτοιου είδους χρήση, με μεγάλες διαδρομές στις αναρτήσεις και τα πολυχρηστικά νέα ελαστικά Pirelli Scorpion Rally, τα οποία σχεδιάστηκαν αποκλειστικά για τη συγκεκριμένη μοτοσυκλέτα. Τόσο η καθιστή όσο και η όρθια στάση οδήγησης προσφέρουν άριστο κοντρόλ, διασφαλίζοντας ομαλότητα στις off-road διαδρομές. Η διαρκής βροχή δυστυχώς δεν μας βοήθησε ιδιαίτερα στο off-road κομμάτι του τεστ μας, όμως οδηγήσαμε το Desert Sled με έναν ρυθμό που θα ταίριαζε σε μοτοσυκλέτα με υψηλότερες εκτός δρόμου προδιαγραφές. Ελαστικό μοτέρ, καλή πρόσφυση, εύκολο και άνετο κοντρόλ. Έτσι κι αλλιώς δεν χωράει βιασύνη όταν οδηγείς στην έρημο.
Στην οδήγηση εντός δρόμου πάλι, το Desert Sled είναι εξαιρετικό, τουλάχιστον αν ο νέος ηπιότερος χαρακτήρας του κινητήρα είναι του γούστου σας. Σε ορισμένα σημεία αισθανθήκαμε σα να του λείπει λίγη επιθετικότητα, από την άλλη όμως, και αφού το μεγαλύτερο μέρος της οδήγησής μας έγινε υπό βροχή και σε γλιστερό οδόστρωμα, χαρήκαμε που η απόκριση του μοτέρ δεν είναι τόσο επιθετική. Κι αυτό γιατί το Desert Sled δεν διαθέτει traction control, γεγονός το οποίο διευκολύνει την εκτός δρόμου οδήγηση. Στον δρόμο ενεργοποιήσαμε το ABS, απενεργοποιώντας το εκτός δρόμου – το λίγο σπινάρισμα και η πλαγιολίσθηση χρειάζονται, έτσι δεν είναι; Στο χώμα επειδή η απόδοση του μοτέρ είναι τόσο γραμμική, ο πίσω τροχός δεν φεύγει ποτέ εκτός ελέγχου και ακόμη και όταν πηγαίνεις με το πλάι τα πάντα είναι υπό έλεγχο. Ο μπροστινός προσφέρει εντυπωσιακή σταθερότητα κι αυτό οφείλεται στο μεγάλο πλάτος της ζάντας αλλά και το αντίστοιχο πλάτος του ελαστικού.
Παραδόξως, αυτό δεν έχει καμία ιδιαίτερη επίπτωση στον χειρισμό γενικά και στην οδήγηση στο δρόμο ειδικά. Το αυξημένο ύψος, σε σχέση με τα υπόλοιπα Ducati Scrambler διασφαλίζει ότι το σώμα του αναβάτη τοποθετείται επίσης ψηλά. Έτσι κάποιος με ύψος μικρότερο του 1,65μ καλό θα είναι να επιλέξει την χαμηλότερη σέλα. Αντίστοιχα μπορεί να μειωθεί και το ύψος του (επίσης ψηλού) τιμονιού, ώστε να μην κουράζει.
Ας επιστρέψουμε στην ανάλυση της οδήγησης εντός δρόμου και θα πρέπει να αναφέρουμε πόσο εύκολο είναι το Desert Sled όταν αλλάζει κατεύθυνση. Ο μεγάλος και φαρδύς εμπρός τροχός επιτρέπει τα παιχνίδια και στην άσφαλτο, σε τέτοιο βαθμό που σου δίνει την αίσθηση supermoto. Παράλληλα, με τον σωστό εξοπλισμό μπορείς και να ταξιδέψεις μαζί του, αν και δεν είναι αυτός ο αρχικός σκοπός χρήσης του. Είναι όμως μέσα στις δυνατότητές του.. Η Ducati παρέχει μια πλειάδα από αξεσουάρ για τη μοτοσυκλέτα ναάμεσα στα οποία βλέπουμε και βαλίτσες. Μεγαλύτερα μαρσπιέ θα ήταν προτιμητέα, ειδικά σε χρήση off-road, όπου λίγη περισσότερη πρόσφυση στη λάσπη είναι πάντα ευπρόσδεκτη. Γενικά η μοτοσυκλέτα της Ducati δεν σε περιορίζει και σου δίνει να καταλάβεις από την αρχή ποια πράγματα μπορεί να κάνει και ποια όχι.
Πραγματικά η νέα μοτοσυκλέτα της Ducati δεν μας έδωσε ποτέ την εντύπωση ότι είναι δύσκολη στην οδήγηση, ακόμη και όταν περάσαμε γλιστερά κομμάτια ή κομμάτια με πολλή άμμο. Το νέο Desert Sled δεν παίζει το ρόλο του εφήμερου και άνευ περιεχομένου δανδή για τη Ducati, είναι μια προσθήκη που αξίζει πέρα για πέρα τη θέση της στη γκάμα των Scrambler. Κι ενώ στην αρχή το αντιμετωπίσαμε με σκεπτικισμό, αφού το οδηγήσαμε, όχι μόνο αναθεωρήσαμε, αλλά θεωρούμε ότι είναι άξιο να ηγηθεί της οικογενείας. Πρόκειται για Scrambler με όλη την έννοια του όρου. Πολυχρηστικό και εύκολο στην οδήγηση. Και σε εξωτερική εμφάνιση, μπορεί άνετα να συγκριθεί με το ΧΤ500. Το Desert Sled όμως σχεδιάστηκε με έναν ξεκάθαρο χαιρετισμό στη δεκαετία των '70's, με το χαρακτηριστικό ντεπόζιτο, που παραπέμπει με το σχήμα του σε δάκρυ και την ανάρτηση με τις ελαφρώς αυξημένες διαδρομές. Είναι λογικό να θυμίζει XT, αν διαλέξεις τον λευκό χρωματισμό.
Το νέο Ducati Desert Sled είναι αυτό που θα λέγαμε η Ωραία Πύλη των Scrambler. Ξεχωρίζει για το στυλ του, το ντιζάιν του και πλαίσιό του. Ο αερόψυκτος κινητήρας είναι πιο χαμηλών τόνων στις χαμηλές στροφές, σε σχέση με αυτό που γνωρίζαμε μέχρι σήμερα, αλλά εξαρτάται από το στυλ οδήγησής σου το αν θα σου αρέσει ή όχι. Σε κάθε περίπτωση, δεν μιλάμε για ένα ανυπέρβλητο εμπόδιο, αν θέλεις να πειράξεις λίγο τον κινητήρα. Η λύση είναι αυτή που προτείναμε παραπάνω. Η Ducati φαίνεται ξεκάθαρα ότι μελέτησε προσεκτικά τις αλλαγές στις οποίες προέβη. Παράλληλα, ο κατάλογος των αξεσουάρ που έχει δημιουργήσει η ιταλική εταιρία επιτρέπει την περαιτέρω εξατομίκευση του Desert Sled. Αν λάβετε υπόψη ότι από κοντά το νέο Ducati είναι ακόμη ομορφότερο τότε εύκολα θα συνειδητοποιήσετε πως αυτή είναι μια μοτοσαυκλέτα που πρέπει να αποκτήσετε . Στα 11.000 ευρώ που κοστίζει, είναι λίγο πιο ακριβό από τα ομόσταυλα μοντέλα, όμως αυτό το κάτι έξτρα στην τιμή του δικαιολογείται από το γεγονός ότι η νέα αυτή έκδοση πρόσθεσε πολλούς επιπλέον πόντους και καθαρή αξία του κόνσεπτ των Scramber. Καλή δουλειά Ducati.
Κατασκευαστής
Ducati
Μοντέλο
Desert Sled
Αντιπρόσωπος
Kosmocar A.E.
Τιμή
Αναμένεται
Εγγύηση
2 χρόνια
Κινητήρας
Τύπος
4Τ, 2Κ, AE/Ψ, DOHC, 2β/Κ
Κυβισμός (cc)
803
Διάμετρος x Διαδρομή (mm x mm)
88x66
Συμπίεση (:1)
11
Τροφοδοσία
Ηλεκτρονικός ψεκασμός
Σύστημα εξαγωγής
2 σε 1
Λίπανση
υγρό κάρτερ αντλία λαδιού
Εκκίνηση
Μίζα
Συμπλέκτης
Υγρός πολύδισκος μηχανικός
Μετάδοση
6 σχέσεων με αλυσίδα
Πρωτεύουσα μετάδοση
1.85
1η σχέση
(32/13)
2η σχέση
(30/18)
3η σχέση
(28/21)
4η σχέση
(26/23)
5η σχέση
(22/22)
6η σχέση
(24/26)
Δευτερεύουσα μετάδοση
(15/46)
Πλαίσιο
Τύπος
Ατσάλινο χωροδικτύωμα
Κάστερ (°)
24
Ίχνος (mm)
112
Μεταξόνιο (mm)
1.505
Ύψος σέλας (mm)
860
Μήκος (mm)
2.200
Πλάτος (mm)
940-καθρέπτες
Ύψος (mm)
1.203
Απόσταση εδάφους (mm)
Δ.Α.
Βάρος (πλήρες, kg)
227
Ρεζερβουάρ/ Ρεζέρβα (lt)
13,5
Χωρητικότητα λαδιού (lt)
Δ.Α.
Αναρτήσεις
Μπροστά
Ανεστραμμένο πιρούνι με διάμετρο καλαμιών 46mm, διαδρομή τροχού 200mm. Ρυθμίσεις: Προφόρτιση ελατηρίων, απόσβεση επαναφοράς, απόσβεση συμπίεσης
Πίσω
Αμορτισέρ ΚΥΒ με μοχλικό, διαδρομή τροχού 200mm. Ρυθμίσεις: Προφόρτιση ελατηρίου, απόσβεση επαναφοράς
Ελαστικά
Μπροστά
120/70-ZR19''
Πίσω
170/60-ZR17''
Φρένα
Μπροστά
Δίσκος διαμέτρου 330mm με δαγκάνα Brembo 4 εμβόλων, ABS
Πίσω
Δίσκος διαμέτρου 245mm με δαγκάνα ενός εμβόλου, ABS
Επιδόσεις
Ισχύς εργοστασίου (hp/rpm)
75/8.250
Ροπή εργοστασίου (kgm/rpm)
6,93/7.750