Στη γειτονιά του Brixton |
Του Θοδωρή Ξύδη
Φωτογραφίες: Τάκης Μανιάτης, Κώστας Γαμβρούλης
Ναι το Brixton έχει τη δική του γειτονιά. Για την ακρίβεια είναι μια από τις μεγάλες συνοικίες της ευρύτερης περιοχής του Λονδίνου, πολύχρωμη, γεμάτη διαφορετικές κουλτούρες και επιρροές από όλες τις γωνιές του κόσμου, με τις δικές της ιδιαιτερότητες (ακόμη και δικό της εναλλακτικό νόμισμα έχει!) και το δικό της ξεχωριστό στιλ. Έτσι ακριβώς όπως και το BX 125!
Το όνομα της Brixton αλλά και το ίδιο το BX 125 με την νεορετρό σχεδίασή του παραπέμπουν άμεσα στην Μ.Βρετανία και το Λονδίνο. Η εταιρία όμως γεννήθηκε το 2016 στην Αυστρία. Για την ακρίβεια η Brixton ανήκει στο αυστριακό KSR Group GmbH, σε έναν όμιλο που δραστηριοποιείται στην κατασκευή δικύκλων με την ονομασία KSR MOTO by GENERIC αλλά και τη διανομή δικύκλων και ATV των CFMOTO, LML και Lambretta σε κάποιες ευρωπαϊκές αγορές. Αν σας θυμίζει κάτι το όνομα GENERIC είναι γιατί έτσι λεγόταν η εταιρία μέχρι και το 2012 με τα μοντέλα της να έχουν κάνει την εμφάνισή τους και στην χώρα μας, τα περισσότερα δημιουργίες του παγκοσμίου φήμης και γνωστό και για τη συνεργασία του με την KTM, Gerald Kiska.
Αυστριακή “μαμά” λοιπόν για το BX με το βρετανικό όνομα και τις επιρροές στη σχεδίασή του από όλα τα σημαντικά “κέντρα” της Ευρώπης . Μικρή σημασία έχουν όλα αυτά, αν το τελικό αποτέλεσμα δεν ήταν αυτό που έπρεπε. Στην περίπτωση του BX 125 όμως είναι.
Το BX 125 είναι μαζεμένο σε διαστάσεις, όπως θα έπρεπε να είναι ένα 125άρι. Για αυτό το λόγο δεν τραβά αμέσως τα βλέμματα στο πέρασμά του. Είναι και ήσυχο βλέπετε. Περιμένοντας στο φανάρι όμως όλο και περισσότεροι το χαζεύουν μπαίνοντας σε διαδικασία κοινωνικοποίησης με σχόλια και ερωτήσεις. Με άλλη τόσο μικρή σε κυβισμό μοτοσυκλέτα δεν μου έχει τύχει ξανά. Το καλύτερο που άκουσα όσο καιρό το είχα στα χέρια μου ήταν και αυτό που μου έφτιαξε περισσότερο τη διάθεση, στην πλατεία Συντάγματος: «Μπράβο ρε φίλε σε χαίρομαι! Είδες τι δουλειά έχει κάνει;». Με το πρώτο ο μεσήλικας πεζός απευθύνθηκε σε μένα. Το δεύτερο πήγαινε στο παιδάκι που τον κρατούσε από το χέρι, το οποίο δεν έλεγε να πάρει τα μάτια του από το BX. Φαίνεται custom αλλά είναι εργοστασιακό και αυτό αρέσει σε όλους.
Η αλήθεια είναι ότι και εγώ το χάρηκα το Brixton. Όσο το κοιτούσα τόσο περισσότερο μου άρεσε. Το σχήμα του δίχρωμου ρεζερβουάρ, η σωστή ποσότητα νίκελ σε φτεράκια, “χειρολαβές” και τελικό εξάτμισης, οι ακτινωτοί τροχοί με τα μαύρα ματ στεφάνια, το μίνιμαλ αναλογικό στροφόμετρο με την μικρή LCD οθόνη (έχουμε και θύρα USB στο τιμόνι!), το “ντύσιμο” της εξάτμισης, τα LED περιμετρικά του προβολέα. Το ΒΧ είναι απόλυτα σύμφωνο με τη μόδα και έχει τη δική του προσωπικότητα. Κανένα παπί δεν μπορεί να σταθεί δίπλα του σε στιλ, από scooter ελάχιστα είναι αυτά που το συναγωνίζονται, ενώ αν μιλήσουμε για μοτοσυκλέτες θα πρέπει να πολλαπλασιάσουμε την τιμή του τουλάχιστον τρεις φορές για να βρούμε κάτι αντίστοιχα μοδάτο, είτε ως πρόταση από εργοστάσιο, είτε “καστομιά”. Με μόλις 2.589 ευρώ παίρνεις έτοιμο μια μικρή μοτοσυκλέτα που μπορεί να σου φτιάχνει μόνο με την εμφάνισή της, να κάνει άριστα τη δύσκολη δουλειά της καθημερινής μετακίνησης και παράλληλα να μη μοιάζει με ένα απρόσωπο “εργαλείο” αποτελώντας ουσιαστικά προέκταση του προσωπικού σου στιλ.
Το BX 125 είναι μαζεμένο σε διαστάσεις αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι είναι και στενόχωρο. Ένας αναβάτης 1,85 μ. θα βολευτεί στη σέλα με την χαμηλή απόσταση από το έδαφος, με το φαρδύ τιμόνι να βρίσκεται μακριά από το κορμό προσφέροντας έτσι την απαιτούμενη ευρυχωρία. Υπάρχει μάλιστα τόσος χώρος ανάμεσα στον αναβάτη και το τιμόνι –το ρεζερβουάρ είναι αρκετά χαμηλά και σχετικά επίπεδο και πλατύ στο πάνω μέρος του - που μπορείτε να τοποθετήσετε εκεί έναν μεγάλο και μαλακό σάκο χωρίς να νιώθετε ότι περιορίζεστε. Χώρος υπάρχει και για τον συνεπιβάτη, οποίος επίσης θα βολευτεί, αρκεί να μην ξεπερνά τα 1,75 μ.
Ευκολάκι! Είναι το πρώτο πράγμα που έρχεται στο μυαλό σου όταν περνάς το πόδι σου πάνω από το BX 125 και κάθεσαι στη σέλα του. Το κουνάς δεξιά αριστερά καθισμένος και αυτό δείχνει ακόμη πιο ελαφρύ από τα 134 ανακοινώσιμα και “γεμάτα” κιλά του. Γυρνάς τον κεντρικό διακόπτη πατάς το κουμπί της μίζας και η peashooter εξάτμιση αρχίζει να απελευθερώνει ένα χαμηλόφωνο μονοκύλινδρο “μπριμπριμπρι”. Η μανέτα του συμπλέκτη χάνεται μέσα στο χέρι σου (ναι είναι τόσο μαλακή στο τράβηγμα) η πρώτη κουμπώνει θετικά στο μαλακό κιβώτιο, αφήνεις μανέτα, ανοίγεις το γκάζι και το BX 125 ξεκινά με τέτοια φιλικότητα που μόνο ένα 125άρι μπορεί να προσφέρει.
Στην σημερινή εποχή των εκατοντάδων κυβικών και ίππων, είναι πολλοί αυτοί που θα πουν ότι τα 125 κ.εκ. δεν φτάνουν, είναι λίγα και σε περιορίζουν. Η αλήθεια με 125 κ.εκ μπορείς να κάνεις πολύ περισσότερα από όσα νομίζεις, πόσο μάλλον να κινηθείς με άνεση στους δρόμους της πόλης. Ο απλός αερόψυκτος μονοκύλινδρος του Brixton με τους 11 ίππους σε κινεί σβέλτα στο αστικό περιβάλλον. Με τελική στα 105 χλμ./ώρα το Brixton βολτάρει άνετα με 80-90 χλμ. στο κοντέρ του και αυτή είναι μια ταχύτητα που μπορεί να κρατήσει και με δεύτερο άτομο στη σέλα. Απαιτεί και πολύ μικρές ποσότητες βενζίνης για να το κάνει αυτό με την μέση κατανάλωση να βρίσκεται στα μόλις 2,6 λίτρα ανά 100 χλμ.
Δεδομένη πρέπει να θεωρείται η ευελιξία του BX 125 στο μποτιλιάρισμα, αν και ο μαλακός συμπλέκτης που δεν κουράζει το χέρι, έχει ελαφρώς απότομη λειτουργία στο αρχικό στάδιο της σύμπλεξης και κόβει λίγο την φόρα στους ελιγμούς. Συνήθεια θέλει και τίποτα άλλο.
Με αυτές τις ταχύτητες τις ταχύτητες –δεν βιαζόμαστε άλλωστε- μπορείτε να βολτάρετε και εκτός αστικού περιβάλλοντος. Το Brixton είναι ιδανικό για προορισμούς σε ακτίνα 100 χλμ. γύρω από την πόλη (για τα νησιά μας δεν το συζητάμε καν, ταιριάζει γάντι) με τον επαρχιακό βέβαια να είναι και η σοφότερη επιλογή, ειδικά αν είστε φορτωμένοι και έχετε και παρέα. Το ξέρουμε γιατί το κάναμε και η αλήθεια είναι ότι το απολαύσαμε κιόλας. Όπου και να πας το κάνεις με ταχύτητες βόλτας και αυτό τελικά είναι ένα από τα δυνατά σημεία του Brixton. Το BX 125 είναι άνετο, σε χαλαρώνει, σε αφήνει να χαζέψεις το τοπίο γύρω σου, να ανταλλάξεις κουβέντες με τον συνεπιβάτη και πριν καλά-καλά το καταλάβεις έφτασες! Το BX 125 είναι χαλαρωτικό, αλλά δεν ξεχνά ποτέ ότι είναι και μοτοσυκλέτα. Ο 19άρης εμπρός τροχός του δίνει μάλιστα μία πιο “ώριμη” αίσθηση που θυμίζει μεγαλύτερο μοντέλο. Αν έχεις όρεξη να πας πιο γρήγορα το Brixton θα σε ακολουθήσει χωρίς δεύτερη σκέψη, με τα συνδυασμένα φρένα να κάνουν πολύ καλή δουλειά προσφέροντας ασφάλεια και μικρές αποστάσεις ακινητοποίησης.
Όπως μας λέει και ο ομώνυμος τίτλος του τραγουδιού των Clash, το Brixton έχει όπλα και μάλιστα πολλά. Είναι όμορφο και προσεγμένο με λεπτομέρειες να τραβούν την προσοχή και την ποιότητα κατασκευής να ξεχωρίζει για την κατηγορία τιμής που ανήκει. Έχει έναν ιδιαίτερα οικονομικό και αρκούντως δυνατό κινητήρα, ο οποίος μάλιστα είναι σχεδίασης και κατασκευής της Suzuki (γνωστός από τα GN και DR), κάτι που προϊδεάζει απολύτως θετικά για την αξιοπιστία του σε βάθος χρόνου. Έχει και μια τιμή, αν μη τι άλλο, προσιτή από μικρούς και μεγάλους. Αρέσει σε μικρούς και μεγάλους γιατί έχει και αυτή την εμφάνιση, ο πρώτος και βασικός λόγος που θα στρέψεις το βλέμμα σου στο BX 125 και ο κυριότερος για να το κάνεις δικό σου. Όλα αυτά με 2.589 ευρώ. “Μούρη” και “εργαλείο” σε ένα γίνεται; Με το BX 125 ναι, γίνεται.
Κατασκευαστής | Brixton |
Μοντέλο | BX 125 |
Αντιπρόσωπος | TEOMOTO A.E. |
Τιμή | 2.580 ευρώ |
Εγγύηση | 2 χρόνια |
Κινητήρας | |
Τύπος | Μονοκύλινδρος, τετράχρονος, αερόψυκτος, 4βάλβιδος |
Χωρητικότητα (cc) | 124 |
Διάμετρος x διαδρομή (mm) | 69X73,6 |
Συμπίεση (:1) | 11 |
Τροφοδοσία | Ψεκασμός |
Χωρητικότητα λαδιού (lt) | Δ.Α. |
Εκκίνηση | Μίζα |
Μετάδοση | Ιμάντας |
Πλαίσιο | |
Τύπος | Αλουμινίου δύο δοκών |
Μήκος (mm) | 2.220 |
Πλάτος (mm) | 795 |
Ύψος (mm) | 1.450 |
Μεταξόνιο (mm) | 1.580 |
Γωνία κάστερ (°) | Δ.Α. |
Ίχνος (mm) | Δ.Α. |
Ύψος σέλας (mm) | 785 |
Απόσταση εδάφους (mm) | Δ.Α. |
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ (lt) | 15 |
Βάρος, γεμάτο (kg) | 130 |
Αναρτήσεις | |
Μπροστά | Ανεσταμμένο πιρούνι διαμέτρου 41mm |
Πίσω | Αμορτισέρ |
Τροχοί / Ελαστικά | |
Εμπρός | 120/70-15’’ |
Πίσω | 160/60-15’’ |
Φρένα | |
Μπροστά | Δίσκοι 270mm, 4πίστονες δαγκάνες Brembo ακτινικής τοποθέτησης |
Πίσω | Δίσκος 260mm, διπίστονη δαγκάνα |
Μέγιστη ιπποδύναμη (hp / rpm) | 52,7/7.500 |
Μέγιστη ροπή (kg / rpm) | 5,67/5.500 |