Λιονταράκι για κατοικίδιο |
Κείμενο: Σπύρος Τσαντήλας
Φωτογραφίες: Βασίλης Κωστάκος
Η επιστροφή του Leoncino αποτίνει φόρο τιμής σε ένα από τα πιο ιστορικά μοντέλα στην πολύχρονη ιστορία της Benelli. Το αυθεντικό Λιονταράκι (όπως ερμηνεύεται στα Ελληνικά το Leoncino) εμφανίστηκε το 1951 και έχτισε το όνομά του πρωτίστως ως τετράχρονο 125 που πολλαπλασιάστηκε σε εκδόσεις παντός είδους, από καθημερινά μοτοσυκλετάκια, μέχρι scrambler και ασφάλτινα αγωνιστικά.
Ήταν επίσης μια από τις μοτοσυκλέτες της Benelli που ξεκλείδωσαν με επιτυχία την αγορά των ΗΠΑ και, μετά από τα παραπάνω, δεν πρέπει να μας κάνει καμιά εντύπωση που η σημερινή εταιρεία αποφάσισε να αναβιώσει αυτό το λογότυπο.
Ξεχωρίζει από το θηριώδες μπροστινό, το ανεστραμμένο πιρούνι των 50 mm, καθώς και τον στρογγυλό προβολέα που συνδυάζει τις κλασικές γραμμές με LED φωτιστικά σώματα.
Τα 500 cc και 47,6 άλογα - που στον τροχό πλησιάζουν τα 41, όπως είδαμε στη δυναμομέτρηση του TRK - είναι υπεραρκετά για την πλήρη χρήση του Leoncino, από την καθημερινή εξυπηρέτηση, μέχρι και ταξιδάκια. Η ισχύς δεν είναι φυσικά τυχαία, αντιθέτως βρίσκεται ακριβώς στο άνω όριο της κατηγορίας διπλωμάτων Α2, προσθέτοντας άλλη μια δυνατή επιλογή στον υποψήφιο πελάτη της. Η κατανάλωσή του εξαρτάται κυρίως από το δεξί χέρι. Το πας ροπάτα και με μια πάνω; Θα δεις εύκολα τιμές γύρω στα 5-5.5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Καρυδώνεις το γκάζι και ξεχνάς να το κλείσεις στον αυτοκινητόδρομο; Θα ανέβεις και πάνω από τα 7.
Σε οποιαδήποτε στροφιλίκι το Leoncino αισθάνεται σα στο σπίτι του, καθώς απολαμβάνει ένα καλοζυγισμένο πλαίσιο με ουδέτερο χαρακτήρα και σε καμιά περίπτωση δεν σε ψήνει πως όντως ζυγίζει πάνω από 200 κιλά.
Φωτίζει σε μια πολύ στενή στρογγυλή δέσμη και, ενώ μέσα σε αυτή όλα είναι σωστά και φωτεινά, αφήνει μεγάλο πλάτος του δρόμου στο απόλυτο σκοτάδι, γεγονός που μπορεί να γίνει λίγο προβληματικό αν κινείσαι νύχτα σε στριφτερό δρόμο. Το ψηφιακό πάνελ των οργάνων, από την άλλη, εμφάνιζε το ανάποδο χαρακτηριστικό: δε φαινόταν καθαρά υπό δυνατό ήλιο. Όσο όμορφο και εύχρηστο ήταν τη νύχτα, άλλο τόσο δυσανάγνωστο γινόταν στο έντονο φως. Και κάπου εδώ, αρχίζουν και τελειώνουν και όλες οι γκρίνιες μας, σε τέτοια, δευτερεύουσας σημασίας ζητήματα.
Εφόσον συνοδεύεται και από την αξιοπιστία που φέρεται να χαρακτηρίζει τη σύγχρονη εποχή της Benelli τότε μπορούμε και επισήμως να μιλάμε για μια από τις ευχάριστες εκπλήξεις της χρονιάς. Με την είσοδό του στην Ελληνική αγορά το Leoncino απλούστατα αυξάνει τις επιλογές στις καθημερινές μοτοσυκλέτες, διαθέτοντας έναν γνήσια Ιταλικό χαρακτήρα με σπορτίφ γονίδια, τον εξοπλισμό για να τα υποστηρίξει και ένα όνομα βαρύ από ιστορία - για όσους αυτό σημαίνει κάτι. Μπορεί να είναι εξίσου φιλικό και άψογο για αναβάτες της Α2 κατηγορίας, όσο και για πιο έμπειρους μοτοσυκλετιστές που αντιλαμβάνονται πως δε χρειάζεται κανείς 150 άλογα για να κάνει τα πάντα στην καθημερινότητά του.Πολύ δύσκολα θα βρείτε κάποιον πάντως να σας πει πως το βρήκε βαρετό, ή άχρωμο. Μάλλον το αντίθετο θα στοιχημάτιζα.
Κατασκευαστής | Benelli |
Μοντέλο | Leoncino |
Αντιπρόσωπος | Motoway |
Τιμή | 6.500 euro (ΔΕΝ περιλαμβάνεται τέλος ταξινόμησης & βαλίτσες) |
Εγγύηση | 2 χρόνια |
Κινητήρας | |
Τύπος | Δικύλινδρος εν σειρά, τετράχρονος, υγρόψυκτος, 2ΕΕΚ, 4Β/Κ |
Διάμετρος x Διαδρομή (mm) | 69.0 x 66.8 |
Κυβισμός (cc) | 499,6 |
Σχέση συμπίεσης (:1) | 11,5:1 |
Τροφοδοσία | Ψεκασμός 37mm |
Ανάφλεξη | Ψηφιακή |
Εκκίνηση | Μίζα |
Συμπλέκτης | υγρός, πολύδισκος, μηχανικός |
Κιβώτιο | 6 σχέσεων |
Τελική Σχέση μετάδοσης | Γρανάζια - αλυσίδα |
Πλαίσιο | |
Τύπος | Ατσάλινο, σωληνωτό, χωροδικτύωμα |
Μήκος (mm) | 2.160 |
Πλάτος (mm) | 875 |
Ύψος (mm) | 1.160 (χωρίς καθρέπτες) |
Ελάχιστη απόσταση από έδαφος (mm) | 165 |
Ύψος σέλας (mm) | 815 |
Μεταξόνιο (mm) | 1.460 |
Ρεζερβουάρ / ρεζέρβα (lt) | 12,7 / 2 |
Βάρος (kg) | 207 (ABS) - πλήρες υγρών |
Αναρτήσεις | |
Μπροστά | Ανάποδο τηλεσκοπικό μπροστινό σύστημα με διάμετρο καλαμιών 50mm και διαδρομή 125mm. Καμία ρύθμιση |
Πίσω | Αμορτισέρ δίχως μοχλικό με διαδρομή 128mm - ρύθμιση προφόρτισης ελατηρίου & απόσβεσης επαναφοράς |
Τροχοί / ελαστικά | |
Μπροστά | Pirelli Angel ST 120/70-17 |
Πίσω | Pirelli Angel ST 160/60-17 |
Φρένα | |
Μπροστά | Δίσκος διαμέτρου 320mm με δαγκάνα 4 εμβόλων & Bosch ABS |
Πίσω | Δίσκος διαμέτρου 260mm με δαγκάνα ενός εμβόλου & Bosch ABS |
Επιδόσεις | |
Ιπποδύναμη εργοστασίου (hp / σ.α.λ.) | 47.6 / 8.500 |
Ροπή εργοστασίου (kg / σ.α.λ.) | 4,6 / 6.000 |