city2 WHITE DDIAFANES

Suzuki

test benelli leonncino 500 odhgika 1

Λιονταράκι για κατοικίδιο

Κείμενο: Σπύρος Τσαντήλας
Φωτογραφίες: Βασίλης Κωστάκος

Η επιστροφή του Leoncino αποτίνει φόρο τιμής σε ένα από τα πιο ιστορικά μοντέλα στην πολύχρονη ιστορία της Benelli. Το αυθεντικό Λιονταράκι (όπως ερμηνεύεται στα Ελληνικά το Leoncino) εμφανίστηκε το 1951 και έχτισε το όνομά του πρωτίστως ως τετράχρονο 125 που πολλαπλασιάστηκε σε εκδόσεις παντός είδους, από καθημερινά μοτοσυκλετάκια, μέχρι scrambler και ασφάλτινα αγωνιστικά.

Ήταν επίσης μια από τις μοτοσυκλέτες της Benelli που ξεκλείδωσαν με επιτυχία την αγορά των ΗΠΑ και, μετά από τα παραπάνω, δεν πρέπει να μας κάνει καμιά εντύπωση που η σημερινή εταιρεία αποφάσισε να αναβιώσει αυτό το λογότυπο.

Tο σύγχρονο Leoncino φορά τον υγρόψυκτο δικύλινδρο σε σειρά 500 cc που γνωρίσαμε στο TRK502, τοποθετώντας τον σε μια μοτοσυκλέτα που δεν κρύβει τα Ιταλικά της σχεδιαστικά γονίδια. Η μοτοσυκλέτα είναι καθ’ όλα σύγχρονη, ακόμη και στην εμφάνισή της, παρότι είναι εμφανέστατη η προσπάθεια για εισαγωγή στοιχείων ρετρό που να θυμίζουν σε κάποιον βαθμό το παλιό μοντέλο.

test benelli leonncino 500 odhgika 9

Ξεχωρίζει από το θηριώδες μπροστινό, το ανεστραμμένο πιρούνι των 50 mm, καθώς και τον στρογγυλό προβολέα που συνδυάζει τις κλασικές γραμμές με LED φωτιστικά σώματα.

Από την πρώτη στιγμή στη σέλα του απολαμβάνεις τον τραχύ ήχο του κινητήρα. Το Leoncino έχει τσαγανό, επιταχύνει χορταστικά, ειδικά αν δεν το λυπηθείς και χουφτώσεις γκάζι πλουσιοπάροχα. Θα σκαρφαλώσει γρήγορα στα 100 km/h, εξίσου σβέλτα ως τα 140. Παρότι ο κινητήρας είναι ροπάτος και δείχνει γεμάτος σε όλο το φάσμα των στροφών, μετά τις 8.000 αρχίζει η αναμενόμενη πτώση.

test benelli leonncino 500 leptomereies 3

Τα 500 cc και 47,6 άλογα - που στον τροχό πλησιάζουν τα 41, όπως είδαμε στη δυναμομέτρηση του TRK - είναι υπεραρκετά για την πλήρη χρήση του Leoncino, από την καθημερινή εξυπηρέτηση, μέχρι και ταξιδάκια. Η ισχύς δεν είναι φυσικά τυχαία, αντιθέτως βρίσκεται ακριβώς στο άνω όριο της κατηγορίας διπλωμάτων Α2, προσθέτοντας άλλη μια δυνατή επιλογή στον υποψήφιο πελάτη της. Η κατανάλωσή του εξαρτάται κυρίως από το δεξί χέρι. Το πας ροπάτα και με μια πάνω; Θα δεις εύκολα τιμές γύρω στα 5-5.5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Καρυδώνεις το γκάζι και ξεχνάς να το κλείσεις στον αυτοκινητόδρομο; Θα ανέβεις και πάνω από τα 7.

Η θέση οδήγησης είναι πολύ φυσική, με άνετες γωνίες σε χέρια και πόδια, εύκολη και φυσική πρόσβαση στο τιμόνι. Στη γρήγορη οδήγηση αυτός θα είναι ο καλύτερος σύμμαχος του αναβάτη, παρέα με το εξίσου δυνατό μπροστινό φρένο και το εξαιρετικό ABS που το υποστηρίζει - το οποίο μάλιστα απενεργοποιείται με ένα κουμπί στο τιμόνι. Οι επιλογές της Benelli εδώ έρχονται από το πάνω ράφι, με ακτινικές τετραπίστονες δαγκάνες σε μεγάλους δίσκους 320 mm και δικάναλο ABS της Bosch - ό,τι χρειάζεται και κάμποσο παραπάνω για τα δεδομένα αυτής της μοτοσυκλέτας. Με τα στάνταρ Pirelli Angel ST λάστιχα, το Leoncino πατά σταθερά και μεταφέρει αυτή τη σιγουριά του και στον αναβάτη, επιτρέποντάς του να κρατά σπορ ρυθμούς χωρίς να αισθάνεται πως κάνει κάτι ακραίο ή παράλογο.


test benelli leonncino 500 leptomereies 4

Σε οποιαδήποτε στροφιλίκι το Leoncino αισθάνεται σα στο σπίτι του, καθώς απολαμβάνει ένα καλοζυγισμένο πλαίσιο με ουδέτερο χαρακτήρα και σε καμιά περίπτωση δεν σε ψήνει πως όντως ζυγίζει πάνω από 200 κιλά.

Υπάρχουν πράγματα που θα μπορούσαν να γίνουν καλύτερα στο Leoncino; Φυσικά, ξεκινώντας από τη σέλα. Όμορφη, καλοσχεδιασμένη και αρχικώς μαλακή, με κούρασε κάπως πρόωρα καθώς αισθανόμουν πως το αφρώδες της ήταν λίγο υπό το βάρος του σώματος. Μια δεύτερη παρατήρηση πάει στα φώτα του και συγκεκριμένα στον προβολέα. 


test benelli leonncino 500 leptomereies 10

Φωτίζει σε μια πολύ στενή στρογγυλή δέσμη και, ενώ μέσα σε αυτή όλα είναι σωστά και φωτεινά, αφήνει μεγάλο πλάτος του δρόμου στο απόλυτο σκοτάδι, γεγονός που μπορεί να γίνει λίγο προβληματικό αν κινείσαι νύχτα σε στριφτερό δρόμο. Το ψηφιακό πάνελ των οργάνων, από την άλλη, εμφάνιζε το ανάποδο χαρακτηριστικό: δε φαινόταν καθαρά υπό δυνατό ήλιο. Όσο όμορφο και εύχρηστο ήταν τη νύχτα, άλλο τόσο δυσανάγνωστο γινόταν στο έντονο φως. Και κάπου εδώ, αρχίζουν και τελειώνουν και όλες οι γκρίνιες μας, σε τέτοια, δευτερεύουσας σημασίας ζητήματα.

Στα €6,500 κοστίζει κάτι τις λιγότερο από το Honda CB500, προσφέροντας ένα σύνολο που είναι εξίσου γοητευτικό στο μάτι, όσο και στην οδήγηση. Το πακέτο ικανοτήτων του είναι πληρέστατο, ικανό να ανταπεξέλθει σε όλα όσα θα χρειαστεί ο ιδιοκτήτης του - εντός λογικής.


test benelli leonncino 500 odhgika 5

Εφόσον συνοδεύεται και από την αξιοπιστία που φέρεται να χαρακτηρίζει τη σύγχρονη εποχή της Benelli τότε μπορούμε και επισήμως να μιλάμε για μια από τις ευχάριστες εκπλήξεις της χρονιάς. Με την είσοδό του στην Ελληνική αγορά το Leoncino απλούστατα αυξάνει τις επιλογές στις καθημερινές μοτοσυκλέτες, διαθέτοντας έναν γνήσια Ιταλικό χαρακτήρα με σπορτίφ γονίδια, τον εξοπλισμό για να τα υποστηρίξει και ένα όνομα βαρύ από ιστορία - για όσους αυτό σημαίνει κάτι. Μπορεί να είναι εξίσου φιλικό και άψογο για αναβάτες της Α2 κατηγορίας, όσο και για πιο έμπειρους μοτοσυκλετιστές που αντιλαμβάνονται πως δε χρειάζεται κανείς 150 άλογα για να κάνει τα πάντα στην καθημερινότητά του.Πολύ δύσκολα θα βρείτε κάποιον πάντως να σας πει πως το βρήκε βαρετό, ή άχρωμο. Μάλλον το αντίθετο θα στοιχημάτιζα.

Κατασκευαστής Benelli
Μοντέλο Leoncino
Αντιπρόσωπος Motoway
Τιμή 6.500 euro (ΔΕΝ περιλαμβάνεται τέλος ταξινόμησης & βαλίτσες)
Εγγύηση 2 χρόνια
   
Κινητήρας  
Τύπος Δικύλινδρος εν σειρά, τετράχρονος, υγρόψυκτος, 2ΕΕΚ, 4Β/Κ
Διάμετρος x Διαδρομή (mm) 69.0 x 66.8
Κυβισμός (cc) 499,6
Σχέση συμπίεσης (:1) 11,5:1
Τροφοδοσία Ψεκασμός 37mm
Ανάφλεξη Ψηφιακή
Εκκίνηση Μίζα
Συμπλέκτης υγρός, πολύδισκος, μηχανικός
Κιβώτιο 6 σχέσεων
Τελική Σχέση μετάδοσης Γρανάζια - αλυσίδα
   
Πλαίσιο  
Τύπος Ατσάλινο, σωληνωτό, χωροδικτύωμα
Μήκος  (mm) 2.160
Πλάτος  (mm) 875
Ύψος (mm) 1.160 (χωρίς καθρέπτες)
Ελάχιστη απόσταση από έδαφος (mm) 165
Ύψος σέλας (mm) 815
Μεταξόνιο (mm) 1.460
Ρεζερβουάρ / ρεζέρβα (lt) 12,7 / 2
Βάρος (kg) 207 (ABS) - πλήρες υγρών
   
Αναρτήσεις  
Μπροστά Ανάποδο τηλεσκοπικό μπροστινό σύστημα με διάμετρο καλαμιών 50mm και διαδρομή 125mm. Καμία ρύθμιση
Πίσω Αμορτισέρ δίχως μοχλικό με διαδρομή 128mm - ρύθμιση προφόρτισης ελατηρίου & απόσβεσης επαναφοράς
   
Τροχοί / ελαστικά  
Μπροστά Pirelli Angel ST 120/70-17
Πίσω Pirelli Angel ST 160/60-17
   
Φρένα  
Μπροστά Δίσκος διαμέτρου 320mm με δαγκάνα 4 εμβόλων & Bosch ABS
Πίσω Δίσκος διαμέτρου 260mm με δαγκάνα ενός εμβόλου & Bosch ABS
   
Επιδόσεις  
Ιπποδύναμη εργοστασίου (hp / σ.α.λ.) 47.6 / 8.500
Ροπή εργοστασίου (kg / σ.α.λ.) 4,6 / 6.000
test_benelli_leonncino_500_leptomereies_5.jpgtest_benelli_leonncino_500_leptomereies_2.jpgtest_benelli_leonncino_500_leptomereies_4.jpgtest_benelli_leonncino_500_leptomereies_14.jpgtest_benelli_leonncino_500_leptomereies_8.jpgtest_benelli_leonncino_500_leptomereies_11.jpgtest_benelli_leonncino_500_leptomereies_13.jpgtest_benelli_leonncino_500_leptomereies_1.jpgtest_benelli_leonncino_500_leptomereies_3.jpgtest_benelli_leonncino_500_leptomereies_9.jpgtest_benelli_leonncino_500_leptomereies_12.jpgtest_benelli_leonncino_500_leptomereies_7.jpgtest_benelli_leonncino_500_leptomereies_6.jpgtest_benelli_leonncino_500_leptomereies_10.jpg
test_benelli_leonncino_500_odhgika_15.jpgtest_benelli_leonncino_500_odhgika_14.jpgtest_benelli_leonncino_500_odhgika_7.jpgtest_benelli_leonncino_500_odhgika_2.jpgtest_benelli_leonncino_500_odhgika_11.jpgtest_benelli_leonncino_500_odhgika_17.jpgtest_benelli_leonncino_500_odhgika_13.jpgtest_benelli_leonncino_500_odhgika_19.jpgtest_benelli_leonncino_500_odhgika_10.jpgtest_benelli_leonncino_500_odhgika_1.jpgtest_benelli_leonncino_500_odhgika_16.jpgtest_benelli_leonncino_500_odhgika_9.jpgtest_benelli_leonncino_500_odhgika_3.jpgtest_benelli_leonncino_500_odhgika_5.jpgtest_benelli_leonncino_500_odhgika_6.jpgtest_benelli_leonncino_500_odhgika_8.jpgtest_benelli_leonncino_500_odhgika_12.jpgtest_benelli_leonncino_500_odhgika_4.jpgtest_benelli_leonncino_500_odhgika_18.jpg