City Fighter το αυθεντικό |
Του Θοδωρή Ξύδη
Φωτογραφίες: Τάκης Μανιάτης, Θ.Ξ.
Συνεργάστηκε: Κώστας Γκαζής
Βασισμένο στο εξαιρετικό GSX-R 125, το GSX-S125, που οδηγείται και με δίπλωμα κατηγορίας Α1, αποτελεί την βάση της ομώνυμης οικογένειας. Είναι ένα αυθεντικό street fighter τσέπης που θα εκπλήξει ευχάριστα όποιον και αν βρεθεί στη σέλα του, ανεξάρτητα από επίπεδο εμπειρίας, διαθέσιμο budget αλλά και πραγματικές ανάγκες κίνησης στην πόλη.
Στην εποχή που ζούμε, των χιλιάδων κυβικών εκατοστών, των εκατοντάδων ίππων και των δεκάδων ηλεκτρονικών βοηθημάτων, είναι πολύ δύσκολο για μία μικρή 125άρα μοτοσυκλέτα να ξεχωρίσει. Ωστόσο, η μοτοσυκλέτα της Suzuki ξεκινάει με ένα μεγάλο προβάδισμα σε σχέση με τα περισσότερα 125άρια. Αυτό δεν είναι άλλο από την επιλογή των Ιαπώνων να του κάνουν δώρο το χρώμα και τα γραφικά που χρησιμοποιεί η αγωνιστική τους ομάδα στο παγκόσμιο πρωτάθλημα MotoGP! Θετική εντύπωση προκαλεί και ο πρωτότυπος σε σχήμα full LED προβολέας, της ιαπωνικής Stanley Electric, που δίνει μια μοντέρνα και ξεχωριστή “φυσιογνωμία” στο GSX-S, ό,τι χρειάζεται δηλαδή για να κάνει αισθητή την παρουσία του.{/slide{slide= Ποιότητα που ξεχωρίζει}
Κοιτάζοντας ακόμη πιο προσεκτικά το GSX-S125 συνειδητοποιείς γρήγορα την προσοχή στη λεπτομέρεια που έδωσαν οι Ιάπωνες κατά την κατασκευή του. Η ποιότητα της βαφής των μεταλλικών και πλαστικών επιφανειών βρίσκεται σε κορυφαία επίπεδα και ξεπερνά κατά πολύ την κατηγορία αλλά και την τιμή της μοτοσυκλέτας, με μόνη “παραφωνία” τα αυτοκόλλητα που δεν είναι βερνικωμένα. Σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα βρίσκεται το φινίρισμα αλλά και η συναρμογή των μερών με ομοιόμορφους αρμούς παντού και την ελάχιστη δυνατή απόσταση μεταξύ πλαστικών και μεταλλικών επιφανειών. Όπως δηλαδή και σε πολύ πιο ακριβές μοτοσυκλέτες.
Οι ευχάριστες εκπλήξεις συνεχίζονται με τη θέση οδήγησης της μικρής GSX-S. Η μοτοσυκλέτα της Suzuki και φαίνεται και είναι μια μικροκαμωμένη μοτοσυκλέτα που δεν σχεδιάστηκε προσπαθώντας να κρύψει τον μικρό της κυβισμό και να θυμίζει με τον όγκο της μεγαλύτερο μοντέλο. Η GSX-S έχει μια από τις πιο άνετες θέσεις στα 125 κ.εκ., ειδικά όταν το ύψος αρχίζει να ξεπερνά τα 1,80 μ. Με τον κορμό ελαφρώς γερμένο και το τιμόνι τοποθετημένο ψηλότερα κατά 100 mm, σε σχέση με τα κλιπόν του αδερφού GSX-R 125 (η απουσία του φέρινγκ και το τιμόνι είναι οι μοναδικές διαφορές μεταξύ των δύο μοντέλων), ο αναβάτης νιώθει ιδιαίτερα άνετα πάνω στη σέλα έχοντας και μπόλικο χώρο για τα να κινηθεί μπρος-πίσω.
Ο συνεπιβάτης είναι φυσικά ο αδικημένος της υπόθεσης αλλά δεν θα μπορούσε να είναι αλλιώς γιατί θα χαλούσαν οι όμορφες κοφτερές γραμμές της ουράς. Πρόβλημα στις αστικές μετακινήσεις δεν θα αντιμετωπίσετε, μην δοκιμάσετε όμως πολύωρο δικάβαλο ταξίδι χωρίς να κάνετε αρκετές στάσεις. Στα θετικά του GSX-S περιλαμβάνεται η ευανάγνωστη LCD οθόνη με τις πληροφορίες που παρουσιάζει να βρίσκονται στον μέσο όρο της κατηγορίας από πλευράς πληρότητας.
Ο υγρόψυκτος μονοκύλινδρος 4βάλβιδος κινητήρας με τους δύο εκκεντροφόρους στην κεφαλή του είναι σύγχρονης τεχνολογίας αλλά και αίσθησης. Είναι πολύ ήσυχος και πολιτισμένος, με τη λειτουργία του να γίνεται αντιληπτή από τον διακριτικό ήχο της εξάτμισης αλλά και με τη μορφή παλμών (όχι κραδασμών) που φτάνουν στον αναβάτη, χωρίς να ενοχλούν σε καμία περίπτωση. Η απόδοσή του χωρίζεται σε κάτω και πάνω από τις 7.000 σ.α.λ. Προτιμήστε το πρώτο σκέλος για μέγιστη οικονομία καυσίμου και το δεύτερο για να κινηθείτε πραγματικά γρήγορα στους δρόμους της πόλης, εντός και εκτός εισαγωγικών.
Τα φρένα με την απόδοσή τους κινούνται στο σπορ αλλά πολιτισμένο πνεύμα της υπόλοιπης μοτοσυκλέτας. Χωρίς αρχικό δάγκωμα, με πολύ προοδευτική απόδοση-παίρνεις ακριβώς όσο ζητάς-, μπλοκάρουν πολύ δύσκολα χάρη και στα πολύ καλά ελαστικά πρώτης τοποθέτησης της Dunlop. Το πακέτο ολοκληρώνεται από την παρουσία του ABS 9.1 της Bosch. Με λίγα λόγια η μικρή Suzuki δεν έχει να ζηλέψει κάτι σε αυτό τον τομέα από τις μεγαλύτερες μοτοσυκλέτες, αφού φέρει σύστημα τελευταίας γενιάς, στα χαρτιά αλλά και στην πράξη. Το ABS επεμβαίνει μόνο όταν χρειάζεται πραγματικά είναι ταχύτατο στη λειτουργία του και συμβάλλει ουσιαστικά στις μικρές αποστάσεις ακινητοποίησης του GSX-S σε φρενάρισμα πανικού.
Στους δρόμους της πόλης η μικρή Suzuki δεν νιώθει απλά σα στο σπίτι της: “τρώγεται” με τα… πλαστικά της, τα βάζει με όλους και με όλα και συνήθως βγαίνει κερδισμένη κάνοντας περήφανα τα μεγαλύτερα αδέρφια της σειράς. Η μεγάλη επιτυχία της έγκειται στο γεγονός ότι σου μεταφέρει αυτούσιο το πνεύμα μεγάλης σπορ μοτοσυκλέτας.
Από την άλλη, όταν τα πνεύματα ηρεμήσουν, με την GSXS-S μπορείς να κινείσαι χαλαρά, με ταχύτητες βαδίσματος, κάνοντας παράλληλα ελιγμούς ανάμεσα στα αυτοκίνητα σχεδόν υποσυνείδητα. Με την ανάλαφρη αίσθησή της το μικρό Suzuki δεν κουράζει καθόλου και η θέση οδήγησης προσφέρει εξαιρετικό κοντρόλ, ακόμη και σε… μπασκετμπολίστες! Η Suzuki έχει κάνει υποδειγματική δουλειά σε αυτό το κομμάτι βολεύοντας κυριολεκτικά του πάντες με το "τρίγωνο" σέλας-τιμονιού-μαρσπιέ που δημιούργησε. Οι βαρύτεροι θα ανακαλύψουν ότι λείπει λίγο αφρώδες από τη σέλα, για τα δικά τους κιλά, η οποία κατά τα άλλα είναι άριστη για τους υπόλοιπους. Τέλος, η χαμηλή κατανάλωση και εκτός των τειχών δίνει αυτονομία που ξεπερνά τα 300 χλμ. κάνοντας έτσι παιχνίδι τα χαλαρά ταξιδάκια με ταχύτητες 100-120 χλμ./ώρα στον αυτοκινητόδρομο. Και αν βαρεθείτε στις ευθείες, βγείτε στην πρώτη έξοδο και απολαύστε το GSX-S125 σε επαρχιακό στροφιλίκι από την πρώτη κιόλας στροφή.
Η Suzuki πέτυχε διάνα με την δημιουργία της GSX-S125 που τοποθετείται μεταξύ των κορυφαίων προτάσεων της κατηγορίας της. Με ξεχωριστή αισθητική, εξαιρετική ποιότητα κατασκευής και δυνατό, πολιτισμένο αλλά και οικονομικό κινητήρα η μοτοσυκλέτα της ιαπωνικής εταιρίας αποδεικνύεται ιδανική λύση στην καθημερινή μετακίνηση. Στα 3.595 ευρώ που διατίθεται (με τον χρωματισμό MotoGP) είναι σίγουρα ακριβότερη από άλλες επιλογές σε αυτή την κατηγορία αλλά διαχωρίζει εμφανώς την θέση της από τα commuter, όντας μια ικανή sport μοτοσυκλέτα.