Scrambler το αυθεντικό |
Του Θοδωρή Ξύδη
Φωτογραφίες: Κώστας Γκαζής, Θ.Ξύδης
Το νέο Street Scrambler έχει όλα τα στοιχεία για να πρωταγωνιστήσει στην καθημερινότητα του αναβάτη εκείνου, που η έννοια του status symbol, το ρετρό στιλ, η υψηλή ποιότητα κατασκευής και η φιλικότητα βρίσκονται επί ίσοις όροις στην λίστα των “θέλω” του και μάλιστα στην κορυφή.
Πραγματικά, μια ματιά στην γκάμα των Βρετανών είναι αρκετή για να σε πείσει για αυτό, αφού εκεί θα βρεις ούτε λίγο ούτε πολύ 11 μοτοσυκλέτες, συμπεριλαμβανομένης και της αμερικάνικων επιρροών Bonneville Bobber. Μια retro σχεδίασης μοτοσυκλέτα δηλαδή σχεδόν για κάθε τύπο αναβάτη που, αν μη τι άλλο, εκτιμά την συγκεκριμένη αισθητική.
Έτσι μπήκε στο παιχνίδι και η εκτός δρόμου πορεία, μέσα από λιβάδια, πάνω από λόφους κτλ. Αυτός ο παράγοντας έφερε και τις πρώτες μετατροπές στις μοτοσυκλέτες, με τους αναβάτες αγωνιζόμενους, να τις ξαλαφρώνουν από κάθετι περιττό (ακόμη και μικρότερο ρεζερβουάρ βάζανε), αλλάζοντας παράλληλα τις εξατμίσεις με άλλες που περνούσαν ψηλά, για να αυξηθεί η απόσταση από το έδαφος. Έτσι γεννήθηκαν οι μοτοσυκλέτες τύπου scrambler που χρησιμοποιούνταν σε αγώνες μικτού τερέν ή καθαρά χωμάτινους και έμελλε να μείνουν στο προσκήνιο μέχρι και την 10ετία του 60, ως τα δίτροχα all-round, όταν έκαναν την εμφάνισή τους για πρώτη φορά, οι σαφώς πιο ειδικευμένες motocross.
Κοιτάξτε τώρα το νέο Street Scrambler. Δεν χρειάζεται δεύτερη ματιά για να καταλάβει κανείς πως στη σχεδίασή του έχουν ενσωματωθεί υποδειγματικά όλα τα παραπάνω χαρακτηριστικά. Το DNA των Bonneville είναι από μόνο του αρκετό για να κάνει την βρετανική μοτοσυκλέτα αθεράπευτα ελκυστική και οι έξτρα “scrambler” λεπτομέρειες δίνουν το τελειωτικό χτύπημα στις αισθήσεις του παρατηρητή. Η σχεδίαση της διπλής εξάτμισης κυριαρχεί και ξεχωρίζει, με τις προστατευτικές φυσούνες στα καλάμια του πιρονιού να δίνουν μια έξτρα πινελιά σκληροτράχηλου χαρακτήρα, όπως και τα on-off ελαστικά αλλά και η διακριτική προστατευτική ποδιά.
Τροχοί ακτινωτοί με μαύρα ματ στεφάνια, ψυγείο κινητήρα που έχει κρυφτεί επιμελώς και δεν αλλοιώνει καθόλου την αισθητική της μοτοσικλέτας, όμορφη σέλα με ιδιαίτερα ποιοτική και αντιολισθητική επένδυση. H ποιότητα κατασκευής και η προσοχή στη λεπτομέρεια συμβαδίζει με όλη τη νέα σειρά Bonneville που παρουσίασαν οι Βρετανοί και δείχνει να βρίσκεται σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα, σημαντικά υψηλότερα από την προηγούμενη γενιά. Προσεγμένο αισθητικά και ποιοτικότατο το Street Scrambler δεν αφήνει περιθώρια για παράπονα.
Οπτικά, το σελάκι που προορίζεται για τον συνεπιβάτη δημιουργεί αμφιβολίες για την άνεση που μπορεί να προσφέρει. Στην πράξη όμως δεν θα ακούσετε γκρίνια, τουλάχιστον σε βόλτες που δεν ξεπερνούν τη μία ώρα συνεχόμενης οδήγησης. Σε γενικές γραμμές το Street Scrambler σε βοηθά να χαλαρώσεις από την πρώτη στιγμή και να ετοιμαστείς για μια απολαυστική βόλτα στην αγαπημένη σου διαδρομή ή για τη γνωστή μάχη της καθημερινότητας.
Κοιτάζοντας μπροστά ο αναβάτης έχει μόνο ένα μεγάλο στρογγυλό όργανο στο οπτικό του πεδίο, με την μικρή LCD οθόνη, που αλλάζει τις ενδείξεις της από κουμπί στο αριστερό γκριπ, να τον ενημερώνει με όλες τις απαραίτητες πληροφορίες: στροφόμετρο, ταχύμετρο, ένδειξη επιλεγμένης σχέσης, ολικός και μερικοί χιλιομετρητές, ένδειξη αυτονομίας, δείκτης καυσίμου, μέση και στιγμιαία κατανάλωση, ρολόι και ρυθμίσεις traction control, όλα είναι εκεί και όλα είναι ευανάγνωστα. Υπάρχει και θύρα USB κάτω από τη σέλα. Ο προβολέας είναι δυνατός και κάνει πολύ καλή δουλειά για το μέγεθός του έχοντας πολύ καλή ένταση και καλή διασπορά, ακολουθώντας την καλή παράδοση της Triumph σε αυτόν τον τομέα.
Ο εν σειρά δικύλινδρος “HT” κινητήρας –από το High Torque- ανεβάζει τεμπέλικα στροφές και μοιάζει να έχει μελετηθεί από τους μηχανικούς της βρετανικής εταιρίας στην παραμικρή του λεπτομέρεια, στον τρόπο που αποδίδει αλλά και στο χαρακτήρα που βγάζει, γεμίζοντάς σε με θετική ενέργεια. Τα φρένα έχουν γραμμική απόδοση η οποία μοιάζει να έχει ρυθμιστεί και για χώμα. Αυτό το επιβεβαιώνεις αμέσως αφού όταν αφήσεις την άσφαλτο η αίσθηση καλυτερεύει σημαντικά και το μπλοκάρισμα έρχεται μόνο κατόπιν απαίτησης. Το Street Scrambler σου δίνει την δυνατότητα να απενεργοποιήσεις το ABS αλλά και το Traction Control, για να βολτάρεις με ακόμη μεγαλύτερη άνεση εκτός δρόμου. Μην περιμένετε βέβαια υψηλές ταχύτητες ωστόσο, το Street Scrambler δικαιολογεί απόλυτα το όνομά του, βολεύει σχετικά και σε όρθια στάση και θα περάσει με ασφάλεια και ευκολία ακόμη και από πιο δύσκολα σημεία, ενώ θα διασκεδάσει τον αναβάτη της στα πιο φλατ κομμάτια.
Η αίσθηση που δίνει θυμίζει έντονα ελαφρύ και φιλικό on-off, στο πιο χαμηλό, ταιριάζοντας έτσι άριστα σε μια φιδίσια διαδρομή. Έτσι σου δίνει ουσιαστικά δύο επιλογές: να ταξιδέψεις άνετα με ταχύτητες κοντά στα 140 χλμ./ώρα από τον αυτοκινητόδρομο ή να βγεις από αυτόν με την πρώτη ευκαιρία και να απολαύσεις το Street Scrambler στον επαρχιακό. Αν δεν βιάζεστε, η δεύτερη επιλογή είναι και η πιο απολαυστική “επένδυση” μεταξύ των δύο.
Όλοι ψάχνουμε για μία καθημερινή μοτοσυκλέτα που να μπορεί να κάνει τα πάντα με ευκολία. Άλλοι το ρίχνουμε στα μεσαία on-off, κάποιοι στις γυμνές street και κάποιοι στις ρετρό μοτοσυκλέτες, ανάλογα φυσικά με τον χαρακτήρα μας. Ε, λοιπόν το Street Scrambler καταφέρνει και συνδυάζει και τις τρεις αυτές κατηγορίες, με τη ρετρό του σχεδίαση να κυριαρχεί. Μπορεί να πάει σχεδόν παντού, τα κάνει όλα με άνεση και ηρεμία πνεύματος και στα 10.990 ευρώ η τιμή του είναι λίγο ψηλά από την βασική έκδοση Street Twin (9.690 ευρώ). Ασκεί όμως πολύ μεγαλύτερη γοητεία χάρη σε όλες αυτές τις λεπτομέρειες που ανάγουν το Street Scrambler σε έναν γνήσιο εκπρόσωπο της κατηγορίας. Εσείς μπορείτε να του αντισταθείτε;
Κατασκευαστής | Triumph |
Μοντέλο | Street Scrambler |
Αντιπρόσωπος | ΗΛΪΟΦΙΛ Α.Ε. |
Τιμή | 10.990 ευρώ |
Εγγύηση | 2 χρόνια |
Κινητήρας | |
Τύπος | Δικύλινδρος, τετράχρονος, υγρόψυκτος, ΕΕΚ, 4βάλβιδος |
Χωρητικότητα (cc) | 900 |
Διάμετρος x διαδρομή (mm) | 84,6X80 |
Συμπίεση (:1) | 10,55 |
Τροφοδοσία | Ψεκασμός |
Χωρητικότητα λαδιού (lt) | Δ.Α. |
Εκκίνηση | Μίζα |
Μετάδοση | Αλυσίδα |
Πλαίσιο | |
Τύπος | Ατσάλινο σωληνωτό |
Μήκος (mm) | Δ.Α. |
Πλάτος-τιμόνι (mm) | 831 |
Ύψος (mm) | 1.120 -χωρίς καθρέπτες |
Μεταξόνιο (mm) | 1.580 |
Γωνία κάστερ (°) | 25,6 |
Ίχνος (mm) | 109 |
Ύψος σέλας (mm) | 790 |
Απόσταση εδάφους (mm) | Δ.Α. |
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ (lt) | 12 |
Βάρος, άδειο (kg) | 206 |
Αναρτήσεις | |
Μπροστά | Ανεσταμμένο πιρούνι KYB διαμέτρου 41mm, διαδρομή 120mm |
Πίσω | Δύο αμορτισέρ KYB, διαδρομή 120mm, προφόρτιση ελατηρίου |
Τροχοί / Ελαστικά | |
Εμπρός | 100/90-19'' |
Πίσω | 150/70-17'' |
Φρένα | |
Μπροστά | Δίσκος 310mm, διποίστονη δαγκάνα Nissin |
Πίσω | Δίσκος 255mm, διπίστονη δαγκάνα Nissin |
Μέγιστη ιπποδύναμη (hp / rpm) | 54/6.000 |
Μέγιστη ροπή (kg / rpm) | 8,15/2.850 |