Value for Money επανάσταση |
Του Σπύρου Τσαντήλα
Φωτό: Τάκης Μανιάτης. Γκοργκόλης ΑΕ
Αρκεί μια ματιά στις μοτοσυκλέτες της Zontes για να αντιληφθεί κανείς πως η Κινεζική παραγωγή έχει κάνει, όχι βήματα, αλλά άλματα μπροστά μέσα στην τελευταία δεκαετία. Από φτηνά αντίγραφα και απλοϊκές κατασκευές, πλέον στην άλλη άκρη του κόσμου υπάρχουν εργοστάσια που έχουν αντιληφθεί πλήρως τι ζητά ο “δυτικός” πελάτης και είναι σε θέση να του το προσφέρουν σε τιμές που δύσκολα μπορούν πια να ανταγωνιστούν τα βαριά ονόματα του χώρου.
Κατά το πρόσφατο Test Ride Event που διοργάνωσε η Γκοργκόλης Α.Ε. στις κεντρικές της εγκαταστάσεις στα Τρίκαλα είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε για πρώτη φορά το street adventure μοντέλο της Zontes, T310.
Πρόκειται για το ένα από τα τρία μοντέλα της Zontes που χτίζονται πάνω σε μια κοινή πλατφόρμα, με τον υγρόψυκτο ψεκαστό μονοκύλινδρο κινητήρα 312 cc στο επίκεντρό της – και λίαν συντόμως τέσσερα μοντέλα, καθώς υπάρχει και το power cruiser V310 που ακόμη δεν έχει φτάσει στα μέρη μας.
Μια αμερικανική ρήση λέει πως έχεις μόνο μια ευκαιρία να κάνεις την πρώτη εντύπωση και σε αυτή το Τ310 παίρνει κάτι παραπάνω από άριστα. Απλά το χαζεύεις και απορείς πώς είναι δυνατόν να το πουλάνε €3,995, με υπερπλήρη εξοπλισμό και τον κοντινότερο ανταγωνιστή του πάνω από ένα χιλιάρικο ακριβότερο. Ξεκινάμε με το δεξί δηλαδή και έπεται και συνέχεια.
Το Τ310 διαθέτει μια λίστα εξοπλισμού που βγάζει μάτια και θα περιμέναμε να δούμε σε μεγαλύτερες μοτοσυκλέτες: σύστημα εκκίνησης χωρίς κλειδί (keyless), ηλεκτρομαγνητικό κάλυμμα της τάπας βενζίνης, αυτόματη ηλεκτρομαγνητική κλειδαριά λαιμού, απενεργοποιούμενο ABS 9.1Μ της Bosch, ψηφιακή οθόνη, δύο χαρτογραφήσεις, θύρα USB κρυμμένη στο αριστερό πλαϊνό του φέρινγκ, ζάντες αλουμινίου, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη ζελατίνα, LED φώτα παντού, κάγκελα προστασίας.
Όλα αυτά ανήκουν στον βασικό εξοπλισμό της μοτοσυκλέτας, η οποία ξεχωρίζει έτσι κι αλλιώς από την πολύ προσεγμένη και εντυπωσιακή της εμφάνιση. Η Zontes δεν κάνει οικονομία πουθενά και η μοτοσυκλέτα της μαγνητίζει τα βλέμματα όπου κι αν σταθεί, συνοδευόμενη από επιφωνήματα ενθουσιασμού μόλις πέσει η απάντηση στη γνωστή ερώτηση, “πόσο πάει το μαλλί φίλε;”
Η θέση οδήγησης βάζει τον αναβάτη όρθιο και άνετο, με πόδια και χέρια σε φυσικές γωνίες, εύκολη πρόσβαση στο έδαφος και ένα εντυπωσιακό θέαμα να ξεδιπλώνεται μπροστά του με αλουμινένιο κωνικό τιμόνι και τη μεγάλη ψηφιακή οθόνη πάνω από ένα έξυπνα τοποθετημένο ντουλαπάκι για τα απαραίτητα αντικείμενα που θέλει κανείς σε άμεση πρόσβαση.
Αν και τα τεχνικά χαρακτηριστικά περιγράφουν ίδιες αναρτήσεις και για τα τρία μοντέλα (T, R και X310), εδώ φέρνει τον αναβάτη σε ένα ενδιάμεσο ύψος σέλας, λίγο πιο ψηλά από το R και λίγο πιο χαμηλά από το Χ.
Αυτό που οπωσδήποτε αντιλαμβανόμαστε είναι πως το αμορτισέρ πίσω είναι διαφορετικό από αυτό του Χ310, καθώς δε διαθέτει ξεχωριστό δοχείο (piggyback), αλλά προφανώς είναι τύπου emulsion, δηλαδή άζωτο και λάδι αναμιγνύονται μέσα στο σώμα του αμορτισέρ.
Κατ’ αναλογία, η ανάρτησή του μοιάζει να είναι πιο μαλακή από αυτή των R και Χ, προφανώς διότι πρέπει να ταιριάξει στον διαφορετικό χαρακτήρα της μοτοσυκλέτας, η οποία σε άλλα σημεία περιγράφεται ως street adventure και σε άλλα ως on-off.
Με ζάντες 17 ιντσών δύσκολα μπορεί κανείς να δε εδώ μια μοτοσυκλέτα για χωμάτινες εξερευνήσεις, ωστόσο οι μαλακότερες αναρτήσεις και η δυνατότητα απενεργοποίησης του ABS έρχονται να εξυπηρετήσουν τον αναβάτη που θέλει να απομακρυνθεί από την άσφαλτο, έχοντας πάντα στο μυαλό πως τα χωμάτινα περιθώρια δεν είναι και μεγάλα με χυτές ζάντες και ασφάλτινα λάστιχα.
Βγαίνοντας λίγο αργότερα σε μια μαγική διαδρομή που ανηφόριζε στις πλαγιές βόρεια της πόλης των Τρικάλων, είχαμε την πρώτη ευκαιρία να δούμε το Τ310 σε δράση.
Ο κινητήρας του είναι αρκετά ροπάτος και ζωντανός παντού, τραβάει και με μια σχέση πάνω στο κιβώτιο και δείχνει να έχει όλα τα φόντα να εξυπηρετήσει τον ιδιοκτήτη του σε κάθε είδος δρόμου. Εμείς είχαμε την ευκαιρία να το οδηγήσουμε λίγο μέσα στην πόλη, περισσότερο σε επαρχιακό στροφιλίκι και ελάχιστα τον αυτοκινητόδρομο.
Ξεκινάμε λοιπόν με αυτό που γνωρίσαμε καλύτερα στη σύντομη αυτή επαφή μας με το Τ310, το επαρχιακό δίκτυο. Η μοτοσυκλέτα, αν και στην ηθελημένα πιο “πλαδαρή” εκδοχή των αναρτήσεών της Zontes, δείχνει καλοστημένη και σφικτή, σε αφήνει να επιτίθεσαι στη στροφή χωρίς φόβο και αμφιβολία.
Η συνέχεια αποδείχτηκε αντάξια των προσδοκιών μας, καθώς η επίθεση υποστηρίζεται σε όλη τη διάρκεια της στροφής με συνεπή συμπεριφορά, καλές αποσβέσεις και καλά περιθώρια κλίσεων. Το Τ310 δε θα μασήσει σε κανένα στριφτερό δρόμο, μα απεναντίας θα ταΐσει τον αναβάτη του με όλα όσα εκείνος χρειάζεται να να διασκεδάσει σε φιδίσιες διαδρομές – δηλαδή στην πεμπτουσία της οδήγησης μοτοσυκλέτας.
Τα καλά σχόλια συνεχίζονται με τα πολύ καλά φρένα του που σε κάθε περίπτωση στάθηκαν στο ύψος των περιστάσεων, συνεπικουρούμενα από το εξαιρετικό ABS της Bosch που δεν θα περιμέναμε να δούμε σε μια τόσο προσιτή οικονομικά πρόταση.
Στη πόλη η μοτοσυκλέτα είναι άνετη και φιλική, αν και δε θα μας χαλούσε λίγο περισσότερο αφρώδες στη σέλα του. Εδώ βέβαια πιανόμαστε από μια πρώτη αίσθηση, καθώς δεν είχαμε την ευκαιρία να μείνουμε πάνω της για αρκετή ώρα ώστε να αποδειχθεί κατά πόσο η αρχική εντύπωση είναι και πραγματική.
Χωρά παντού, περνά εύκολα ανάμεσα από αυτοκίνητα, κοπανώντας σε λακκούβες δε θα σιχτιρίσεις έχοντας μάλλον την πιο μαλακή εκδοχή στις αναρτήσεις της οικογένειας 310 και έχει ροπή για να σε ξεκολλήσει ό,τι εμπόδιο κι αν σου ρίξει η αστική κίνηση στον δρόμο σου.
Για περισσότερη πρακτική λεπτομέρεια, όπως είναι η παραμονή στη σέλα για πολλή ώρα, τα φώτα, η κατανάλωση ή η συμπεριφορά του Τ310 στο ταξίδι, θα περιμένουμε το πλήρες τεστ μας που θα δώσει απαντήσεις σε όλα τα ερωτήματα.
Μια μικρή βόλτα στον αυτοκινητόδρομο πάντως αποκάλυψε μια θέση οδήγησης με καλή αεροδυναμική προστασία, προσαρμοζόμενη εύκολα στις απαιτήσεις του αναβάτη χάρη στην ηλεκτρική ζελατίνα και μια θέση οδήγησης που εργονομικώς δε μας έδωσε τον παραμικρό λόγο για γκρίνιες. Το μόνο αρνητικό που είδαμε αφορά στην ψηφιακή οθόνη, η οποία είναι κάπως δυσανάγνωστη υπό το φως του ήλιου.
Με τους 34.5 ίππους του και τα 3 kg.m ροπής, η τελική του ταχύτητα φτάνει εύκολα στα 140 km/h (τουλάχιστον) και, με τη βοήθεια του εξατάχυτου κιβωτίου, το Τ310 μπορεί να ταξιδεύει όλη μέρα με ταχύτητες γύρω στα 120, κάνοντάς το να μοιάζει ιδανικό για τα δεδομένα της χώρας μας. Η Zontes αναφέρει ως ενδεικτική κατανάλωση τα 3.6 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, τιμή που λογικά περιμένουμε να είναι μεγαλύτερη στην πράξη, αλλά μας προϊδεάζει για αρκετά οικονομική λειτουργία σε κάθε συνθήκη.
Αν όσα έχετε ήδη δει και διαβάσει σας άνοιξαν την όρεξη, τότε η τιμή του θα έρθει ως το ιδανικό επιδόρπιο σε ένα λουκούλειο γεύμα: τα €3,995 που ζητά το Zontes T310 δεν είναι απλά μια καλή τιμή, αλλά μια πραγματική προσφορά!
Aρκεί μια βόλτα στους τιμοκαταλόγους του ανταγωνισμού του για να αντιληφθεί κανείς πως με αυτά τα λεφτά δεν υπάρχει άλλη μοτοσυκλέτα στην κατηγορία που να το πλησιάζει έστω και κοντά.
Είναι σημαντικά φτηνότερο από μοντέλα όπως το BMW G 310 GS, Kawasaki Versys-X 300, αλλά βάζει κάτω και άλλες μοτοσυκλέτες του ευρύτερου ανταγωνισμού, όπως τα Honda CRF250L (και Rally) και Suzuki V-Strom 250. Στην ουσία δε βρίσκουμε μια μοτοσυκλέτα που να μπορεί να μπει στη ζυγαριά μαζί του, είτε μιλάμε για σκέτη τιμή ή για το σύνολο τιμής και εξοπλισμού.
Όπως και να το δει κανείς, το Τ310 φαντάζει ασυναγώνιστο στα τέσσερα χιλιάρικα παρά ένα πεντάευρο, προσφέροντας ένα σύνολο που σε πρώτη επαφή δε μοιάζει να υπολείπεται πουθενά.
Daytona T310 by Zontes | |
Τιμή (€) | 3,995 |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά |
|
Κινητήρας |
4T, 1Κ, Υ/Ψ, 4Β, 2ΕΕΚ |
Κυβισμός (cc) |
312 |
Διάμετρος x Διαδρομή (mm) |
80 x 62 |
Σχέση συμπίεσης |
12.5:1 |
Ισχύς (hp/rpm) |
35.4 / 9,500 |
Ροπή (kg.m/rpm) |
3.0 / 7,500 |
Τροφοδοσία |
Ηλεκτρονικός ψεκασμός Delphi |
Συμπλέκτης | Υγρός πολύδισκος, μηχανικός |
Μετάδοση | Χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, αλυσίδα |
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ (l) |
15.5 |
Βάρος (kg) |
159 |
Πλαίσιο-Αναρτήσεις-Φρένα |
|
Τύπος |
Ατσάλινο σωληνωτό |
Αναρτήσεις Ε |
Ανεστραμμένο τηλεσκοπικό πιρούνι 37 mm |
Διαδρομή (mm) |
110 |
Αναρτήσεις Π |
Ένα αμορτισέρ (monoshock) |
Διαδρομή |
Δ.Α. |
Φρένα Ε (χιλ.) |
Δίσκος 260 mm, δαγκάνα δύο εμβόλων με γλίστρα, ABS Bosch 9.1M |
Φρένα Π (χιλ.) |
Δίσκος 200 mm, δαγκάνα δύο ακτικρυστών εμβόλων, ABS Bosch 9.1M |
Τροχοί - Ελαστικά |
|
Ελαστικό Ε |
CST tubeless, 110/70-17 |
Ελαστικό Π |
CST tubeless, 160/60-17 |
Διαστάσεις |
|
Μήκος |
2,021 |
Πλάτος |
850 |
Μεταξόνιο |
1,390 |
Ύψος σέλας |
820 |