city2 WHITE DDIAFANES

Kymco

 

kymco ak 550 cityrider test

Ο τολμών νικά, έτσι απλά

Του Θοδωρή Ξύδη

Φωτογραφίες: Γιώργος Κούτος, Τάκης Μανιάτης, KYMCO

Βρεθήκαμε στην δημοσιογραφική παρουσίαση του KYMCO AK 550 επί ελληνικού εδάφους για να διαπιστώσουμε ότι η τολμηρή κίνηση της KYMCO, να στοχεύσει ψηλά και να παρουσιάσει ένα scooter κύρους και υψηλών επιδόσεων, μπορεί να είναι τολμηρή, είναι όμως παράλληλα άκρως επιτυχημένη.


Η KYMCO, αν μη τι άλλο, είναι μία από τις εταιρίες που εξ Ανατολών, που έχουν καταφέρει να ξεχωρίσουν και στη συνείδηση του δύσκολου ελληνικού κοινού. Γνωστή για τα μικρά και χρηστικά της scooter, η εταιρία από την Ταϊβάν, με μεγάλα, τολμηρά και αποφασιστικά βήματα κατάφερε σιγά-σιγά να εδραιωθεί και ως ένας σοβαρός κατασκευαστής μεσαίου κυβισμού scooter διαφόρων τύπων που αποτελούν μία καλή εναλλακτική λύση απέναντι στον ανταγωνισμό.

Τα τελευταία χρόνια όμως η KYMCO δείχνει να μην αρκείται σε αυτό θέλοντας να πάει ακόμη πιο ψηλά τόσο σε κύρος όσο και σε πωλήσεις. Πώς το κάνει αυτό; Με το να βελτιώνει αποφασιστικά κάθε νέο μοντέλο που παρουσιάζει, δίνοντας παράλληλα ακόμη μεγαλύτερη σημασία στον τομέα της σχεδίασης αλλά και σε εκείνον της ποιότητας κατασκευής.

Έτσι, την είδαμε να παρουσιάζει μοντέλα, όπως το “πυραυλοκίνητο” People GTi 300 και το εξαιρετικό Downtown 350i. Δύο scooter όχι απλά ανταγωνιστικά αλλά και με τα δικά τους δυνατά σημεία απέναντι στους αντιπάλους τους που τρίβουν ακόμη τα μάτια τους για τις επιδόσεις του πρώτου και τον ολοκληρωμένο χαρακτήρα του δεύτερου αντίστοιχα.

Τα δύο αυτά μοντέλα είναι απλά μέρος μιας γκάμας που περιλαμβάνει πολλές ακόμη αξιόλογες προτάσεις, σχεδόν μία για κάθε αναβάτη. Με σταθερά και αποφασιστικά βήματα λοιπόν η KYMCO ανεβαίνει και πηγαίνει πιο μακριά αλλά και πιο ψηλά.


Το μεγαλύτερο βήμα της KYMCO μέχρι τώρα είναι φυσικά το νέο AK 550 που έκανε την εμφάνισή του ως μοντέλο παραγωγής μόλις τον περασμένο Οκτώβριο, ενώ πριν από αυτό, το βλέπαμε για μια διετία περίπου ως πρωτότυπο. Η αλήθεια είναι ότι λίγοι πίστεψαν ότι αυτό το maxi scooter, με την εντυπωσιακή σχεδίαση και τα αντίστοιχου επιπέδου τεχνικά χαρακτηριστικά θα έμπαινε ποτέ στην παραγωγή, τουλάχιστον όχι έτσι ακριβώς, σίγουρα με κάποιες “εκπτώσεις”.

Οι άνθρωποι της KYMCO, όμως είχαν άλλη άποψη, μας την έφεραν κυριολεκτικά και μεταφορικά και για αυτή την τόλμη τους αξίζουν συγχαρητήρια, αφού έτσι όπως είναι το AK 550 στοχεύει απευθείας στην κορυφή. Ακόμη περισσότερο μας την έφεραν με την τελική τιμή του AK 550, η οποία στη χώρα μας, παρά τον υψηλό ΦΠΑ, αλλά και το τέλος ταξινόμησης, ανέρχεται στα 9.580,58 ευρώ. Η συγκεκριμένη τιμή είναι αυτή τη στιγμή η χαμηλότερη στην Ευρώπη κάτω από όλες της μεγάλες αγορές, οπότε εύσημα δίνουμε για αυτή την προσπάθεια και στην ελληνική αντιπροσωπεία.


Όπως φαίνεται λοιπόν η μόνη “έκπτωση” που έκανε η KYMCO βρίσκεται στην τιμή και μια ματιά στα τεχνικά χαρακτηριστικά φανερώνει τη μισή αλήθεια, όταν μιλάμε φυσικά για τεχνικά χαρακτηριστικά υψηλών προδιαγραφών: αλουμινένιο πλαίσιο δύο δοκών περιμετρικό – στα πρότυπα του Yamaha TMAX-, διαιρούμενο ψαλίδι από το ίδιο υλικό, ανεστραμμένο πιρούνι με καλάμια διαμέτρου 41 χλστ., 4πίστονες ακτινικά τοποθετημένες δαγκάνες της Brembo, ένα αμορτισέρ. Αυτή είναι η μία πλευρά. Η άλλη αφορά τον σύγχρονο εν σειρά δικύλινδρο, υγρόψυκτο κινητήρα με τους δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής και τις τέσσερις βαλβίδες ανά θάλαμο καύσης.

Η απόδοσή του ολοκαίνουριου αυτού μηχανικού συνόλου ξεπερνά ελαφρώς τους 53 ίππους, η τελική μετάδοση γίνεται με ιμάντα, ενώ η KYMCO τον έχει εξοπλίσει με δύο χαρτογραφήσεις, μία για μέγιστες επιδόσεις και μία για οδήγηση σε συνθήκες μειωμένης πρόσφυσης (Rain Mode).

Παράλληλα τον έχει τοποθετήσει στο πλαίσιο με τέτοιο τρόπο ώστε η κατανομή του βάρους να βρίσκεται στο ιδανικό 50/50 και να μην χρειάζεται παράλληλα να κατέβει από το πλαίσιο ακόμη και για πιο περίπλοκες εργασίες συντήρησης, κάτι που μειώνει το αντίστοιχο κόστος.

Σε αντίστοιχα υψηλά επίπεδα βρίσκεται και η ποιότητα κατασκευής με την προσεγμένη ματ βαφή (σε τέσσερα διαφορετικά χρώματα), τις μικρές ανοχές μεταξύ των πλαστικών μερών και την απουσία των τριγμών, από όπου και αν περάσαμε, να δείχνουν την προσοχή που έδωσαν οι μηχανικοί της KYMCO κατά τη σχεδίασή του. Η μόνη “ένσταση” αφορά τα άβαφα πλαστικά στο κεντρικό τούνελ και την ποδιά που μειώνουν ελαφρώς την αίσθηση πολυτέλειας και ποιότητας που αποπνέει η υπόλοιπη κατασκευή, από όπου και αν την κοιτάξει κανείς. Αμέσως μετά από αυτή τη σκέψη έρχεται βέβαια στο μυαλό και η τιμή του AK 550 που δεν αφήνει περιθώρια για παράπονα και κάπου εκεί ξεχνιέται και αυτό. Βοηθάει φυσικά και η εντυπωσιακή σχεδίαση, με τα LED χαρακτηριστικά φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω να δίνουν την δική τους ξεχωριστή πινελιά στην επιθετική και μοντέρνα σχεδίαση του AK 550.


Μιλήσαμε για μισή αλήθεια κοιτάζοντας τα ομολογουμένως εντυπωσιακά χαρακτηριστικά του AK 550, του Anniversario KYMCO, όπως είναι το πλήρες όνομά του, αφού ξεκίνησε να σχεδιάζεται όταν η Ταιβανέζικη εταιρία συμπλήρωσε μισό αιώνα ζωής. Η άλλη μισή αφορά την απόδοση και συνεργασία όλων αυτών των μηχανικών μερών και περιφερειακών στο δρόμο, αφού αν δεν γίνει αυτό σωστά δεν έχεις φτάσει πουθενά.

Η ανυπομονησία ήταν μεγάλη λίγο πριν αρχίσουμε την βόλτα μας προς Λαύριο. Με τους μηχανικούς της ελληνικής αντιπροσωπείας να μου εξηγούν τις λειτουργίες του κεντρικού keyless διακόπτη (το “κλειδί” μένει στην τσέπη) αλλά και τα υπόλοιπα πλούσια στοιχεία του εξοπλισμού -TFT κεντρική οθόνη που συνδέεται με το κινητό, θερμαινόμενα γκριπ, ρυθμιζόμενη πλάτη σέλας αναβάτη αλλά και ρυθμιζόμενη ζελατίνα- πατάω το κουμπί της μίζας και ο δικύλινδρος εν σειρά κινητήρας έρχεται στη ζωή γεμίζοντας τα αυτιά μου με τον κλασικό μπάσο ήχο ενός... V2, λόγω του στροφάλου των 270 μοιρών και των ανάλογων διαστημάτων στην ανάφλεξη.

Η ώρα να ξεκινήσουμε έχει έρθει, το γκάζι ανοίγει και το AK 550 κυλάει αρχοντικά και μετρημένα προς την έξοδο του οινοποιείου. Το γκρουπ κινείται αργά προς το σημείο της φωτογράφισης και το scooter της KYMCO δείχνει να... βαριέται. Κραδασμοί δεν υπάρχουν, μόνο παλμοί στο σωστό βαθμό που γίνονται αισθητοί από τον αναβάτη, οι αναρτήσεις ελέγχουν απολύτως αποτελεσματικά τους τροχούς και κρατούν μακριά τις λακκούβες από τη μέση, η επιτάχυνση είναι δυναμική και γλυκιά σε κάθε άνοιγμα του γκαζιού. Το AK 550 τα καταφέρνει περίφημα και δείχνει να δικαιολογεί απόλυτα τον χαρακτηρισμό Super Tourer που αναγράφεται στα αυτοκόλλητα του κεντρικού τούνελ.

Περίφημα τα καταφέρνει και το ABS 9.1 της Bosch, αφού όσες φορές και αν το δοκίμασα -και αργότερα από αρκετά υψηλές ταχύτητες- δείχνει να επεμβαίνει μόνο όσο χρειάζεται και στον σωστό χρόνο. Τα φρένα της Brembo έχουν πολλή δύναμη και δεν δυσκολεύονται καθόλου να ακινητοποιήσουν το AK 550, αν και σε αίσθηση υπολείπονται καθώς στα δύο πρώτα εκατοστά στο τράβηγμα της μανέτας η διαδρομή είναι “νεκρή”, ενώ από εκεί και πέρα η δύναμη έρχεται γραμμικά και σε μεγάλες δόσεις, αλλά η αίσθηση απουσιάζει.

Η φωτογράφιση τελειώνει και ο δρόμος προς το Λαύριο μας επιφυλάσσει πολλές “ευχάριστες” εκπλήξεις καθότι 100% ελληνικός, ότι ακριβώς θέλαμε δηλαδή! Οι αναρτήσεις συνεχίζουν να κάνουν πολύ καλά τη δουλειά τους αφού οι τροχοί παραμένουν στο έδαφος παρά τις μεγαλύτερες ανωμαλίες, χωρίς να υπάρχει συμβιβασμός στην άνεση. Συμβιβασμός δεν υπάρχει ούτε στο κράτημα με τα πρώτης τοποθέτησης Metzeler Feelfree να ταιριάζουν εξαιρετικά με τα χαρακτηριστικά του scooter και να επιτρέπουν και μεγάλες κλίσεις. Μεστός ο χαρακτήρας του AK 550 που σε αφήνει να κινηθείς όπως επιθυμείς, είτε χαλαρά και άνετα είτε σε ρυθμούς κυνηγητού και να ανακαλύψεις και την σπορ πλευρά του maxi scooter της KYMCO.


Ακόμη μεγαλύτερη ήταν η ανακάλυψη που έκανα όταν βρήκαμε στον αυτοκινητόδρομο. Στην προσπάθεια να επιβεβαιώσουμε τα λεγόμενα της KYMCO για τελική ταχύτητα της τάξης των 170 χλμ./ώρα το γκάζι “κλείδωσε” και το AK 550 άρχισε να αλλάζει γρήγορα τις ενδείξεις τόσο στο ψηφιακό του ταχύμετρο όσο και στο “αναλογικό” της κεντρικής TFT οθόνης. Πού σταμάτησε; Μετά τα 170, μετά τα 180, μετά τα...190 χλμ./ώρα, για την ακρίβεια στα 194! Δυσκολεύομαι πραγματικά να πιστέψω ότι η απόκλιση είναι τόσο μεγάλη, οπότε σε αυτό το σημείο απλά θα επιβεβαιώσω τα λεγόμενα της εταιρίας και θα πω ότι το AK 550 πιάνει τουλάχιστον 170 χλμ./ώρα.

Το κερασάκι στην τούρτα είναι πως με αυτά τα χιλιόμετρα μπορείς να κινείσαι συνέχεια αφού το scooter της KYMCO καταπίνει για πλάκα τις καμπές και αποπνέει ηρεμία στον αναβάτη του. Παράλληλα, η κάλυψη από τη ζελατίνα, με λίγο σκύψιμο φυσικά, είναι πολύ καλή και σε φυσιολογική στάση άνετα θα ταξιδέψετε δικάβαλοι με 140-150 χλμ./ώρα. Περίεργες αναταράξεις δεν υπάρχουν και μόνο στα πόδια θα γίνει αισθητή η περιδίνηση του αέρα. Με το πέρας του αυτοκινητόδρομου η είσοδος στο Λαύριο απλά επιβεβαίωσε και το πολύ καλό ζύγισμα του AK 550 με το κόψιμο του τιμονιού να επιτρέπει και μανούβρες που κανονικά δεν θα έκανες με τόσο μακρύ scooter. Όλα τα παραπάνω τα βιώσαμε και στην επιστροφή μας στο οινοποιείο με το maxi scooter της KYMCO να εμπνέει σιγουριά ό,τι και αν δοκίμαζα.

Παραλίγο να ξεχάσω να αναφερθώ στην θέση οδήγησης και την εργονομία του AK 550. Μόνο τυχαίο δεν είναι αυτό αφού δεν υπάρχει κάτι που να ενοχλεί και αναβάτες με ύψος 1,75-1,85 μ. θα βολευτούν με περισσή άνεση στη σέλα του. Κάτω από αυτό το ύψος η μεγάλη σε πλάτος και ιδιαίτερα άνετη σέλα, με την ρυθμιζόμενη πλάτη για τον αναβάτη, θα ανοίξει πολύ τα πόδια και αυτό απαιτεί συνήθεια από μέρους του. Τα κουμπιά βρίσκονται εκεί που πρέπει, όπως και τα όργανα και το μόνο παράπονο προέρχεται το προστατευτικό “τζαμάκι” των οργάνων. Δεν βρίσκεται στη σωστή γωνία και οι αντανακλάσεις που δημιουργεί δυσκολεύουν την ανάγνωση των πληροφοριών με ήλιο αλλά και συννεφιά. Ίσως το μοναδικό σημείο που χρειάζεται αναθεώρηση. Αντίθετα κάτω από τη σέλα υπάρχει άπλετος χώρος (φωτιζόμενος και επενδυμένος με μοκέτα) για ένα κράνος κλειστού τύπου και ένα jet. Το πρώτο μπορούμε να το επιβεβαιώσουμε, το δεύτερο στην πλήρη δοκιμή του AK 550.


Η KYMCO έκανε το μεγάλο και τολμηρό βήμα και παρουσίασε το AK 550. Ένα scooter που συμπληρώνει με άνεση το κουτάκι του μαρκεντίστικου όρου “premium” και μάλιστα με θαυμαστικό. Ένα scooter που παίρνει όλη την εταιρία στις πλάτες του και την πηγαίνει ένα βήμα παραπέρα, αλλά και ένα βήμα ψηλότερα σε πρεστίζ και κύρος. Ένα scooter που πάτησε στις σωστές βάσεις και παράλληλα έφερε κάτι νέο στην κορυφαία κατηγορία που ανήκει. Αυτό το νέο δεν είναι κάτι άλλο από την τιμή του. Στα 9.580 ευρώ βγάζει μάτια, κλείνει στόματα και φέρνει τα scooter με κορυφαία χαρακτηριστικά, σε θεωρία και πράξη, κάτω από τα 10.000 ευρώ. Έτσι δημιουργεί μια ευχάριστη σπαζοκεφαλιά σε όλους τους αναβάτες που ήθελαν ένα τέτοιο scooter αλλά δεν μπορούσαν να το αποκτήσουν, ενώ δεν αποκλείεται να κλέψει πωλήσεις και από μοτοσυκλέτες αντίστοιχης τιμής. Όπως και να έχει το KYMCO AK 550 είναι εδώ, είναι ανάμεσα στα κορυφαία scooter, από όπου και να προέρχονται αυτά και αξίζει σίγουρα της προσοχή σας. Η KYMCO τόλμησε και κέρδισε.

kymco_ak_550_cityrider_test_4.JPGkymco_ak_550_cityrider_test_14.JPGkymco_ak_550_cityrider_test_5.JPGkymco_ak_550_cityrider_test_13.JPGkymco_ak_550_cityrider_test_2.JPGkymco_ak_550_cityrider_test_11.JPGkymco_ak_550_cityrider_test_9.JPGkymco_ak_550_cityrider_test_8.JPGkymco_ak_550_cityrider_test_1.JPGkymco_ak_550_cityrider_test_10.JPGkymco_ak_550_cityrider_test_12.JPGkymco_ak_550_cityrider_test_7.JPGkymco_ak_550_cityrider_test_3.JPGkymco_ak_550_cityrider_test.JPGkymco_ak_550_cityrider_test_6.JPG

kymco_ak_550_cityrider_lepto_2.JPGkymco_ak_550_cityrider_lepto_6.JPGkymco_ak_550_cityrider_lepto_10.JPGkymco_ak_550_cityrider_lepto_13.JPGkymco_ak_550_cityrider_lepto_12.JPGkymco_ak_550_cityrider_lepto_16.JPGkymco_ak_550_cityrider_lepto_15.JPGkymco_ak_550_cityrider_lepto_4.JPGkymco_ak_550_cityrider_lepto_3.JPGkymco_ak_550_cityrider_lepto_1.JPGkymco_ak_550_cityrider_lepto_7.JPGkymco_ak_550_cityrider_lepto_14.JPGkymco_ak_550_cityrider_lepto_11.JPGkymco_ak_550_cityrider_lepto_8.JPGkymco_ak_550_cityrider_lepto_5.JPGkymco_ak_550_cityrider_lepto_9.JPG

Κατασκευαστής KYMCO
Μοντέλο AK 550
Αντιπρόσωπος MOTO TREND SA
Τιμή 9.580,58 ευρώ
Εγγύηση 2 χρόνια
   
Κινητήρας  
Τύπος Δικύλινδρος, τετράχρονος, υγρόψυκτος, 2ΕΕΚ, 4βάλβιδος
Χωρητικότητα (cc) 550
Διάμετρος x διαδρομή (mm) 69X73,6
Συμπίεση (:1) 11
Τροφοδοσία Ψεκασμός
Χωρητικότητα λαδιού (lt) Δ.Α.
Εκκίνηση  Μίζα
Μετάδοση Ιμάντας
   
Πλαίσιο  
Τύπος Αλουμινίου δύο δοκών
Μήκος (mm) 2.220
Πλάτος (mm) 795
Ύψος  (mm) 1.450
Μεταξόνιο (mm) 1.580
Γωνία κάστερ (°) Δ.Α.
Ίχνος  (mm) Δ.Α.
Ύψος σέλας (mm) 785
Απόσταση εδάφους  (mm) Δ.Α.
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ (lt) 15
Βάρος, γεμάτο (kg) 230
   
Αναρτήσεις  
Μπροστά Ανεσταμμένο πιρούνι διαμέτρου 41mm
Πίσω Αμορτισέρ 
   
Τροχοί / Ελαστικά  
Εμπρός 120/70-15’’ 
Πίσω 160/60-15’’
   
Φρένα  
Μπροστά Δίσκοι 270mm, 4πίστονες δαγκάνες Brembo ακτινικής τοποθέτησης
Πίσω Δίσκος 260mm, διπίστονη δαγκάνα
   
Μέγιστη ιπποδύναμη (hp / rpm) 52,7/7.500
Μέγιστη ροπή (kg / rpm) 5,67/5.500