Προσιτό, ευκολοδήγητο, πρακτικό και Scrambler! |
Ακολουθεί τις τελευταίες τάσεις της μόδας στους δύο τροχούς, μπορεί να κινηθεί σαν σίφουνας στο αστικό τοπίο αλλά πατάει και χώμα αν έχετε την ανάλογη όρεξη. Είναι επίσης τόσο προσιτή όσο και ένα… προσιτό παπί. Ποια μοτοσυκλέτα; Μα η Gemini Scrambler 125 φυσικά!
Η μικρή μοτοσυκλέτα της Gemini σε κερδίζει αμέσως με την λιτή και απέριττη σχεδίαση που κινείται στα πλαίσια της κατηγορίας scrambler, μιας κατηγορίας που έχει πάρει φωτιά τα τελευταία χρόνια με τις προτάσεις να πέφτουν βροχή από τους κατασκευαστές που ακολουθούν μανιωδώς την συγκεκριμένη τάση. Ο λόγος φυσικά είναι η ολοένα και αυξανόμενη ζήτηση που παρουσιάζεται για scrambler μοτοσυκλέτες ανεξάρτητα από τον κυβισμό του κινητήρα τους. Η Scrambler της Gemini καλωσορίζει λόγω κινητήρα τους αναβάτες με δίπλωμα κατηγορίας Α1 στα χέρια τους, αλλά και όλους εκείνους που ψάχνουν για μια μοτοσυκλέτα με ρετρό εμφάνιση, για τις καθημερινές τους μετακινήσεις και αντιστέκονται σθεναρά στην ιδέα απόκτησης ενός παπιού ή scooter.
Η Scrambler 125 φέρει στην σχεδίασή της τα περισσότερα στοιχεία που πρέπει να έχει μια μοτοσυκλέτα της κατηγορίας που σέβεται τον εαυτό της. Οι όμορφοι ακτινωτοί τροχοί με τα μαύρα στεφάνια και τα διπλού ρόλου ελαστικά εκείνα τα στοιχεία που δίνουν τον τόνο στην εμφάνιση της μοτοσυκλέτας της Gemini, κάτι που κάνει και το ψηλά τοποθετημένο τιμόνι, ενώ το μεταλλικό προστατευτικό για το διάφανο κάτοπτρο του προβολέα προσθέτει έξτρα πόντους αγριάδας.
Η ανοξείδωτη εξάτμιση εντυπωσιάζει θετικά με την σχεδίαση και το καλό της φινίρισμα (και τον ήχο για τον οποίο θα μιλήσουμε πιο κάτω!) και περνά χαμηλά, κατά τα πρότυπα των πιο μοντέρνων scrambler. Αν και δεν μας βρίσκει απόλυτα σύμφωνους είναι μια επιλογή απόλυτα κατανοητή από την μεριά της Gemini: κανείς δεν θέλει να έχει συνέχεια σε απόσταση αναπνοής από το εσωτερικό του ποδιού του έναν καυτό σωλήνα, όταν κινείται στους δρόμους της πόλης. Πόσο μάλλον τις ζεστές ημέρες του καλοκαιριού. Στην ίδια πιο street λογική βρίσκεται και η διάσταση του εμπρός τροχού που περιορίζεται στις 17 ίντσες. Η εμφάνιση της Scrambler από αυτό το τελευταίο δεν αλλοιώνεται είναι η αλήθεια και η πολυπόθητη ανάλαφρη αίσθηση στις μανούβρες ανάμεσα στα αυτοκίνητα παραμένει ατόφια.
Σε γενικές γραμμές η μοτοσυκλέτα της Gemini παρουσιάζει μία πολύ καλή εικόνα στον τομέα της ποιότητας κατασκευής δεδομένης και της προσιτής τιμής. Τα περισσότερα από τα μέρη της είναι μεταλλικά, με το πλαστικό να κάνει ελάχιστα την εμφάνισή του και μόνο όπου είναι απαραίτητο. Η βαφή είναι καλή και με εξαίρεση την μορφή κάποιων κολλήσεων στο πλαίσιο, η Scrambler 125 σε πείθει για την καλή ποιότητά της, κάτι που καταφέρνει και στον δρόμο: Τριγμοί και ενοχλητικοί κραδασμοί δεν περνάνε στον αναβάτη που νιώθει από κάτω την μοτοσυκλέτα να κινείται ως ένα ενιαίο κομμάτι προσθέτοντάς έτσι πόντους στην αυτοπεποίθησή του.
Η Scrambler 125 φέρει μια θέση οδήγησης διαμετρικά αντίθετη με το μικρό της μέγεθος. Αυτό σημαίνει ότι στη σέλα της θα βολευτούν τόσο οι βραχύσωμοι όσο και οι ψηλότεροι αναβάτες και αυτό την κάνει μια ιδανική επιλογή και για αναβάτριες. Είναι τόσο στενή όσο περιμένει κανείς από μια γυμνή μοτοσυκλέτα 125 κ.εκ. και τα πόδια φτάνουν στο έδαφος με ιδιαίτερη άνεση ακόμη και αν δεν είστε το πρώτο μπόι. Αυτό δεν εμποδίζει ούτε αναβάτες με ύψος κοντά στα 1,85 μ. να βολευτούν πάνω στην Scrambler 125 καθώς το τιμόνι με το καλό πλάτος βρίσκεται σε σωστή απόσταση από τον κορμό και έτσι διευκολύνει πολύ και στις συνεχείς μανούβρες. Η σέλα δείχνει και είναι λεπτή και το αφρώδες που φέρει έχει την ποιότητα για να σας κρατήσει ξεκούραστους, ακόμη και αν οδηγείτε πολλές ώρες στο αστικό τοπίο. Οι βαρύτεροι, άνω των 85 κιλών, θα εκφράσουν κάποιες ενστάσεις που είναι όμως λογικές για το πάχους του αφρώδους.
Δύο μέσου αναστήματος αναβάτες δεν θα αντιμετωπίσουν πρόβλημα όσον αφορά στο μήκος της σέλας με τον συνεπιβάτη να έχει στη διάθεσή του και μεταλλική χειρολαβή, ενώ τα πόδια του πέφτουν φυσικά στα αναδιπλούμενα μαρσπιέ, η βάση των οποίων αφαιρείται.
Ο αναβάτης έχει στη διάθεσή του ένα λιτό όργανο που τού παρουσιάζει τις απαραίτητες πληροφορίες, με τις ενδείξεις για το στροφόμετρο σε αναλογική μορφή, την ταχύτητα ψηφιακά, όπως ψηφιακή είναι και η αναλογική ένδειξη για την στάθμη της βενζίνης. Προσθέστε σε αυτό και την ένδειξη για την επιλεγμένη ταχύτητα στο κιβώτιο, τον ολικό χιλιομετρητή και τις απαραίτητες λυχνίες για μεγάλη σκάλα, προειδοποίηση κινητήρα, φλας και νεκρά και τότε θα έχετε μια πλήρη εικόνα για τις πληροφορίες που παρέχει η Scrambler 125. Αν ο εξοπλισμός του σας ακούγεται λιτός, τότε πρέπει να προσθέσετε σε αυτόν ένα πολύ σημαντικό στοιχείο που κάνει τη διαφορά και είναι η ύπαρξη θύρας USB στα αριστερά του προβολέα. Σε αυτή την τιμή δεν θα την αλλάζαμε για καμία έξτρα πληροφορία από τον πίνακα και σε αυτό μάλλον συμφωνείτε και εσείς.
Ο ήπιος σε απόδοση αερόψυκτος κινητήρας των 124,7 κ.εκ. συμβάλλει τα μέγιστα στην vintage αίσθηση που προσφέρει η Scrambler και “ακούγεται” παράλληλα εξαιρετικά. Η ανοξείδωτη εξάτμιση απελευθερώνει έναν στακάτο μπάσο ήχο που θυμίζει έντονα φτιαγμένο παπί και ευφραίνει καρδιά σε κάθε βόλτα. Το μαλακό και ακριβές κιβώτιο παρουσιάζεται ιδανικά σφιχτό στην κλιμάκωση των σχέσεων του και εκμεταλλεύεται εξαιρετικά την ισχύ που παράγει το μοτέρ. Ο κινητήρας σε γενικές γραμμές είναι πολιτισμένος και παράγει ελάχιστους κραδασμούς που χωρίς να ενοχλούν απλά γίνονται αισθητοί, και αυτό στο άνω άκρο των στροφών λειτουργίας. Η Scrambler 125 ξεκινά γρήγορα στα φανάρια και αφήνει εύκολα πίσω της τα αυτοκίνητα είναι το ίδιο εύκολα φτάνει και τα 80 χλμ./ώρα στο κοντέρ της.
Σε ιδανικές συνθήκες θα δείτε λίγο πάνω από τα 100 χλμ./ώρα στο κοντέρ με την Scrambler να νιώθει πολύ άνετα στο περιβάλλον της πόλης, όπου θα περάσει και το μεγαλύτερο μέρος της ζωής της. Παράλληλα, η μέση κατανάλωση κυμαίνεται στα λογικά 3,7 λίτρα ανά 100 χλμ. και σε συνδυασμό με το μεγάλο ρεζερβουάρ των 13 λίτρων προσφέρει αυτονομία πάνω από 300 χλμ!
Η Gemini Scrambler 125 καταφέρνει να αντεπεξέλθει κάτι παραπάνω από ικανοποιητικά στο δύσκολο έργο της καθημερινής μετακίνησης στο αστικό και περιαστικό περιβάλλον. Το κάνει μάλιστα προσφέροντας και ευχαρίστηση στον αναβάτη της παρά τα μόλις 125 κυβικά του κινητήρα της.
Ως μικρή μοτοσυκλέτα 125 κ.εκ. χωρά σχεδόν παντού και κυνηγά με χάρη ακόμη και τους γνωστούς βασιλιάδες της αστικής ζούγκλας που δεν είναι άλλοι από τα παπιά. Ο αναβάτης νιώθει ιδιαίτερα άνετα πάνω στη σέλα της καθώς εκτελεί ελιγμούς διαφόρων τύπων και διάρκειας με το πολύ χαμηλό βάρος να αποτελεί εδώ τον αφανή σύμμαχό του ως ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά πλεονεκτήματα αυτής της κατηγορίας μοτοσυκλετών. Ωστόσο η γοργή και αέρινη κίνηση ανάμεσα στα σταματημένα αυτοκίνητα θα ήταν ανέφικτη αν το πλαίσιο και οι αναρτήσεις δεν παρουσίαζαν αυτή την υψηλού επιπέδου συνοχή που νιώθει ο αναβάτης είτε κατά τους ελιγμούς, είτε καθώς περνά πάνω από τις γνωστές ανωμαλίες των ελληνικών δρόμων. Το πλαίσιο είναι όσο στιβαρό χρειάζεται για να μην νιώθεις πως η μοτοσυκλέτα αλλάζει… μορφή ανάμεσα στα πόδια σου. Από την άλλη όμως, και σε συνδυασμό με τις μαλακές αναρτήσεις, τα καταφέρνει εξίσου καλά στο σιδέρωμα των ανωμαλιών. Το σύνολο βρίσκεται σχεδόν στη χρυσή τομή μεταξύ συνοχής και αίσθησης για την κατηγορία και εκπλήσσει ευχάριστα για τον χαρακτήρα αλλά και την τιμή της Scrambler 125, σε σημείο που αφήνει τον αναβάτη να πιέσει για το κάτι παραπάνω, χωρίς να νιώθει παράλληλα ότι το ζορίζει.
Υπό τον γοητευτικό ήχο της εξάτμισης βολτάρεις πάνω στη σέλα της Scrambler νιώθοντας χαλαρός και ωραίος κάνοντας παράλληλα όλες τις δουλειές σου ταχύτερα από όσο υπολόγιζες. Η επιλογή του επαρχιακού είναι μονόδρομος, αν θελήσεις να βγεις εκτός των τειχών, με την Scrambler να ανταποκρίνεται και σε αυτό το ρόλο, του μικρού δηλαδή εξερευνητή που δεν έχει λόγο να βιάζεται. Στις συνεχόμενες στροφές η Scrambler δεν νιώθει καθόλου έξω από τα νερά της, αφού η συνοχή που παρουσιάζει στο αστικό τοπίο την ακολουθεί και εδώ. Συμβατικό πιρούνι, διπλά αμορτισέρ, αερόψυκτο μοτέρ και τα δυνατά συνδυασμένα φρένα με την καλή αίσθηση δημιουργούν ένα σύνολο που θα βάλει στον… σωστό δρόμο το νέο αναβάτη και θα τον αφήσει να εξερευνήσει τα όριά του με ασφάλεια και προοδευτικότητα. Η Scrambler θα πατήσει φυσικά με άνεση και στο χώμα. Εδώ το μικρό βάρος και τα διπλής χρήσης ελαστικά είναι οι μεγάλοι σύμμαχοι του αναβάτη, σε μία κατά τα άλλα street μοτοσυκλέτα, που δεν θα προβληματιστεί καθόλου διασχίζοντας ένα μονοπάτι ή κακοτράχαλους χωματόδρομους, με ήπιο φυσικά ρυθμό.
Η Gemini Scrambler 125 κατά τη διάρκεια αυτής της δοκιμής απέδειξε ότι όχι μόνο έχει λόγο ύπαρξης αλλά αξίζει και τον κόπο να την γνωρίσει κάποιος από κοντά. Με σοβαρή Scrambler εμφάνιση, καλή ποιότητα κατασκευής και αστικό προσανατολισμό, όπως άλλωστε όλα τα 125άρια, είναι μια μοτοσυκλέτα που θα χαρείς στην καθημερινότητά σου και που μπορείς να κάνεις δική σου στην ιδιαίτερα προσιτή τιμή των 2.250 ευρώ. Η εν λόγω τιμή ανταποκρίνεται στη εικόνα που παρουσιάζει η Scrambler συνολικά και αφήνει παράλληλα και πολύ… budget στην άκρη για τις απαραίτητες προσωπικές πινελιές. Είπαμε είναι retro, είναι και scrambler και είναι και σχετικά λιτή, οπότε έχετε όλους τους λόγους που χρειάζεστε για να βάλετε την δική σας σφραγίδα στην εμφάνισή της. Ακόμη κάθεστε;
Κατασκευαστής | Gemini |
Μοντέλο | Scrambler 125 |
Αντιπρόσωπος | Mototrend Α.Ε. |
Τιμή | 2.250 ευρώ |
Εγγύηση | 2 χρόνια |
Κινητήρας | |
Τύπος | Μονοκύλινδρος, τετράχρονος, αερόψυκτος |
Χωρητικότητα (cc) | 124,7 |
Διάμετρος x διαδρομή (mm) | 52,4X57,8 |
Συμπίεση (:1) | 9,2 |
Τροφοδοσία | Ψεκασμός |
Χωρητικότητα λαδιού (lt) | Δ.Α. |
Εκκίνηση | Μίζα |
Μετάδοση | Ιμάντας |
Πλαίσιο | |
Τύπος | Κλειστό ατσάλινο από σωλήνες κυκλικής διατομής, μονής ραχοκοκαλιάς |
Μήκος (mm) | 1.995 |
Πλάτος (mm) | 760 |
Ύψος (mm) | 1.060 |
Μεταξόνιο (mm) | Δ.Α. |
Γωνία κάστερ (°) | Δ.Α. |
Ίχνος (mm) | Δ.Α. |
Ύψος σέλας (mm) | Δ.Α. |
Απόσταση εδάφους (mm) | Δ.Α. |
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ (lt) | 13 |
Βάρος (kg) | 126 |
Αναρτήσεις | |
Μπροστά | Συμβατικό πιρούνι |
Πίσω | Δύο αμορτισέρ |
Τροχοί / Ελαστικά | |
Εμπρός | 100/70-17’’ |
Πίσω | 120/70-17’’ |
Φρένα | |
Μπροστά | Δίσκος , τριπίστονη δαγκάνα, CBS |
Πίσω | Δίσκος, διπίστονη δαγκάνα, CBS |
Μέγιστη ιπποδύναμη (hp / rpm) | 9,8/8.500 |
Μέγιστη ροπή (kg / rpm) | 0,9/6.000 |