city2 WHITE DDIAFANES

Peugeot

 

peugeot tweet 150 test cityrider Κάνε “Follow”!



Της Τζο Λαδά

Με μια κομψή πρόταση έρχεται η Peugeot να συγκινήσει τις γυναικείες καρδιές που λαχταρούν ένα οικονομικό μέσο μεταφοράς που να μην τους χαλάει το στυλ! Και η πρόταση λέγεται “Tweet”. Τώρα πείτε μου, γίνεται να μην κάνεις “Follow”;


Σοφή η επιλογή του χρώματος για το scooterάκι της δοκιμής: κρεμώδες μπεζ, σαν ένα cappuccino freddo, δε γίνεται να μην κάνει άμεση σύνδεση στο μυαλό μιας γυναίκα με τα “κομμάτια-κλειδιά” στη γκαρνταρόμπα της. Πάει με όλα και όχι μόνο αυτό, αλλά ολόκληρη η γκάμα των χρωμάτων του συγκεκριμένου μοντέλου: Noir Nacre (μαύρο), Crème (μπεζ), καφέ και γκρι. Τι να πρωτοδιαλέξεις;

Ο αερόψυκτος μονοκύλινδρος τετράχρονος κινητήρας των 149,5 κυβικών εκατοστών του Tweet θα κινήσει το scooter της Peugeot με άνεση μέχρι τα 80km/h, με όρεξη και χωρίς να δειλιάσει. Μετά η μικρή κακομαθημένη γαλλιδούλα θα δείξει την ανία της και δεν θ’ ανεβάσει γρήγορα τα χιλιόμετρα έως τα 105 της τελικής της.

Οι πραγματικά τεράστιοι τροχοί των 16 ιντσών με τις κομψότατες πεντάμπρατσες χυτές αλουμινένιες ζάντες θα περάσουν κυριολεκτικά από παντού, θ’ ανέβουν πεζοδρόμια που δε μπορείς να φανταστείς και σε συνεργασία με το πολύ καλό υδραυλικό τηλεσκοπικό πηρούνι των 30mm και τη διπλή υδραυλική ανάρτηση πίσω θα κάνουν την κίνηση στο “πεδίο μάχης” που λέγεται δρόμοι της πόλης, παιχνιδάκι. Η ευκολία στην μετακίνηση, είναι δεδομένη!

Μια σωστή κυριούλα πρέπει να είναι “petite” για να είναι κομψή! Έτσι, οι εξωτερικές διαστάσεις του Tweet είναι αρκετά μικρές (πλάτος 690mm), το οποίο σε καμία περίπτωση δεν επηρεάζει την άνεση αναβάτη και συνεπιβάτη, καθώς η σέλα είναι αρκετά μεγάλη και για τους δυο. Και όταν δεν υπάρχει συνεπιβάτης, τα μαρσπιέ του διπλώνουν και “χωνεύονται” βολικότατα μέσα στα πλαστικά περιφερειακά.

Λόγω μεγάλων τροχών, ο αποθηκευτικός χώρος κάτω από τη σέλα είναι προσαρμοσμένος ανάλογα και δεν θα χωρέσει full face κράνος αλλά μόνο ένα jet. Δε μένουμε όμως μόνο εκεί, καθώς υπάρχει και το ντουλαπάκι κάτω από το τιμόνι το οποίο μπορεί να φιλοξενήσει άφοβα τα χαρτιά σας, το κινητό σας κι ένα αδιάβροχο καθώς κλειδώνει! Τις ευκολίες συμπληρώνει ένας κλασσικός γάτζος για τα ψώνια, που φαντάζομαι θα είναι πολλά!

Στην πολύ καλή γενικότερη συμπεριφορά του Tweet δεν ταιριάζει η κακή αίσθηση των φρένων, τα οποία έχουν έλλειψη προοδευτικότητος, δείχνοντας  αρχικά να μην έχουν αρκετή δύναμη και πιο μετά να “γραπώνουν” δυσανάλογα με την αρχική αίσθηση.

Την υπεροχή των 16ρηδων τροχών δεν υποστηρίζουν τα μέτρια ελαστικά CST, τα οποία χωρίς να αποτελούν την καλύτερη επιλογή, κάνουν τελικά τη δουλειά τους.

Περνώντας στις λεπτομέρειες, μπορώ με άνεση να πω πως το Tweet κερδίζει το παιχνίδι. Μπορεί ο πίνακας οργάνων να μην είναι και ο πιο ευφάνταστος, είναι όμως πληρέστερος από αυτούς μεγαλύτερων μοτοσυκλετών με αναλογική ένδειξη ταχύτητας και μικρή ψηφιακή οθόνη γι’ αυτές της βενζίνης, της ώρας και οδομέτρου.

Η σέλα ανοίγει είτε με το κλασσικό γύρισμα του κλειδιού είτε με το πάτημα του διακόπτη των φώτων προς τα κάτω-αν κοιτάξεις καλά θα δεις που γράφει “SEAT” – σέλα σημαίνει, και όχι γνωστή μάρκα αυτοκινήτου! Οι λαβές για το συνεπιβάτη είναι προέκταση της σχάρας αλλά αυτό που πραγματικά μαγεύει είναι ένα κίτρινο διακοπτάκι κάτω από τη σέλα. Είναι αρκετά ασυνήθιστο αλλά αποτελεί αντικλεπτικό μηχανισμό! Ναι, γυρνώντας το κουμπί στη θέση “LOCK” το scooter της Peugeot δεν παίρνει μπροστά με τίποτα! Ούτε με τη μίζα ούτε με τη μανιβέλα που διαθέτει σε περίπτωση ανάγκης. Φοβερό;

Τόσο στην αρχική τιμή κτήσης όσο και στην κατανάλωση της βενζίνης, το Tweet θα εκπλήξει ως προς τον επιτηδευμένο εαυτό που παρουσιάζει. Η πρώτη φτάνει στα 1899€, σε χαμηλό επίπεδο για τον κυβισμό, ενώ η δεύτερη αγγίζει τα 18,5km/lt, το οποίο θα ξεκουράσει αρκετά την τσέπη σας, ειδικά τώρα που η βενζίνη φτάνει τα 2€/lt. Εν ολίγοις, το Tweet θα γίνει ο καθημερινός σας σύμμαχος σε στυλ κι επιδόσεις!

Κατασκευαστής Peugeot
Μοντέλο Tweet 150
Αντιπρόσωπος TEOMOTO A.E.
Τιμή 1.899euro
Εγγύηση 2 χρόνια
   
Κινητήρας  
Τύπος Μονοκύλινδρος, 4Τ αερόψυκτος
Χωρητικότητα (cc) 149,5
Τροφοδοσία Καρμπυρατέρ
Εκκίνηση  Μίζα
Μετάδοση Συνεχής μεταβαλλόμενη μέσω ιμάντα
Σχέσεις Αυτόματο
   
Πλαίσιο  
Τύπος Ατσάλινο σωληνωτό
Μήκος (mm) 1,986
Πλάτος (mm) 690
Ύψος  (mm) 1,137
Μεταξόνιο (mm) 1,355
Ύψος σέλας (mm) 800
Βάρος (kg) 109
   
Αναρτήσεις  
Μπροστά Υδραυλικό τηλεσκοπικό μπροστινό σύστημα 30mm
Πίσω Υδραυλική διπλή
   
Τροχοί / Ελαστικά  
Εμπρός 90/80-16"
Πίσω 110/70-16"
   
Φρένα  
Μπροστά Δίσκος διαμέτρου 226 mm 
Πίσω Δίσκος διαμέτρου 226 mm 

peugeot_tweet_150_test_cityrider_4.JPGpeugeot_tweet_150_test_cityrider_5.JPGpeugeot_tweet_150_test_cityrider_2.JPGpeugeot_tweet_150_test_cityrider.JPGpeugeot_tweet_150_test_cityrider_3.JPGpeugeot_tweet_150_test_cityrider_1.JPG

peugeot_tweet_150_test_cityrider_4.JPGpeugeot_tweet_150_test_cityrider_7.JPGpeugeot_tweet_150_test_cityrider_5.JPGpeugeot_tweet_150_test_cityrider_2.JPGpeugeot_tweet_150_test_cityrider_10.JPGpeugeot_tweet_150_test_cityrider_8.JPGpeugeot_tweet_150_test_cityrider_9.JPGpeugeot_tweet_150_test_cityrider_3.JPGpeugeot_tweet_150_test_cityrider_1.JPGpeugeot_tweet_150_test_cityrider_6.JPG