city2 WHITE DDIAFANES

Peugeot

peugeot vox 110 test cityrider

Το Peugeotπαπί!

 

Της Τζο Λαδά

Η Peugeot μετράει –κρατήσου- 116 χρόνια στο σχεδιασμό και την παραγωγή μικρών μοτοσυκλετών. Ήταν το σωτήριον έτος 1898 όταν στην έκθεση του Παρισίου παρουσιάστηκε η πρώτη προσπάθεια της γαλλικής εταιρίας στο χώρο της μοτοσυκλέτας, με ένα μοτοσακό που “φόραγε” τον κινητήρα πάνω στον πίσω τροχό. Ποτέ όμως ως τώρα η γαλλική εταιρία δεν είχε αγγίξει την αγορά των παπιών. Γιατί άραγε; Φαίνεται πως τόσα χρόνια μάζευε πληροφορίες για το πώς θα κατασκευάσει έναν κορυφαίας ποιότητος σύντροφο πόλης με το ελάχιστο δυνατό χρηματικό κόστος. Και δείχνει να τα κατάφερε! Κυρίες και κύριοι, υποδεχθείτε το νέο Vox 110!


Δε γίνεται να μην ξεκινήσουμε από την τιμή. Διότι ποια επώνυμη μοτοσυκλέτα ή παπί, αγοράζεις ολοκαίνουρια τη σήμερον ημέρα με 1.299 ευρώ; Σίγουρα όχι πολλές και σίγουρα όχι τόσο ολοκληρωμένες όσο το Vox 110 της Peugeot.

Με την πρώτη ματιά μπορείς ν’ αναγνωρίσεις ότι πρόκειται για ένα μοντέρνο αλλά ταυτόχρονα ταπεινό παπί, που θα σου ταιριάξει για τις μετακινήσεις σου μέσα στην πόλη. Το αστραφτερό κόκκινο χρώμα του παπιού της δοκιμής με τις μαύρες λεπτομέρειες (διατίθεται και σε ασημί αλλά και σε μαύρο) έρχεται να σου ανεβάσει τη διάθεση με τις μαύρες χυτές αλουμινένιες ζάντες, που τα πέντε μπράτσα τους μοιάζουν σα να τις έχεις “φάει” με λεπίδι, εξ ου και οι όμορφες ασημένιες λεπτομέρειες.

Η μαύρη μάσκα που πλαισιώνεται από το έντονο κόκκινο χρωματισμό ο οποίος διατρέχει την ποδιά και την ουρά, θυμίζει κάτι από scooter (άλλωστε, σε αυτά έχει παράδοση η Peugeot) και οι μαύροι αεραγωγοί στην ποδιά προσθέτουν κι αυτοί με τη σειρά τους έναν σπορ αέρα στο σύνολο. Αυτό όμως που έρχεται να δέσει με την όλη “γρήγορη” εικόνα που θέλει να παρουσιάσει το Vox δεν είναι άλλο παρά ο δίσκος “μαργαρίτα” διαμέτρου 220mm μπροστά με δαγκάνα δύο εμβόλων – στο ανάλογο κοκκινάκι η δαγκάνα, φυσικά!

Η θέση οδήγησης σου έρχεται φυσική, καθώς τα 780mm του ύψους της σέλας επιτρέπουν στον μετρίου ύψους αναβάτη να τοποθετήσει και τα δυο του πόδια με σιγουριά στην άσφαλτο. Τα 96 κιλά του βάρους του συνόλου είναι εύκολα διαχειρίσιμα από την πλειονότητα των αναβατών, ενώ η μαύρη σέλα διαθέτει αφρώδες υλικό κατάλληλης σκληρότητας ώστε να μην κουράσει στις μετακινήσεις, αλλά να μη δώσει και την αίσθηση του “καναπέ”, προσφέροντας παράλληλα άφθονο χώρο σε αναβάτη και συνεπιβάτη. Κάτω από τη σέλα φιλοξενείται το ρεζερβουάρ και υπάρχει ένας μικρός χώρος για ένα λεπτό αδιάβροχο.
Η εκκίνηση γίνεται με μίζα, παρ’ όλα αυτά υπάρχει και μανιβέλα για τις κρύες νύχτες του χειμώνα –με τη βοήθεια του κλασικού “παπίσιου” choke, που βρίσκεται αριστερά κάτω από το τιμόνι και το τραβάς προς τα έξω. Ο κινητήρας δεν θα κάνει “κιχ” αν πατήσεις τη μίζα και παράλληλα δεν έχεις πατημένο το μπροστινό φρένο, κάτι που για έναν αναβάτη με μικρά χέρια είναι λίγο προβληματικό λόγω της αποστάσεως των δύο στο συγκεκριμένο τεμάχιο κι έτσι, κάποιες φορές χρειάστηκε να χρησιμοποιήσω και τα δυο μου χέρια για να το βάλω μπροστά.

Η σχάρα αποσκευών-παύλα-χειρολαβή συνεπιβάτη, που θυμίζει ολίγον κάγκελο, είναι παλαιομοδίτικη, αλλά πολύ χρηστική, και τελικά, είναι προτιμότερο που η Peugeot έκανε οικονομία σε αδιάφορα περιφερειακά, παρά από οπουδήποτε αλλού. Άλλωστε, μπορεί να αναπληρώσει τη χαμένη “γκλαμουριά” με το κομψό γυαλιστερό ασημένιο κάλυμμα της εξάτμισης!

Ο τετράχρονος, αερόψυκτος κινητήρας των 109,7cc δείχνει πολύ “ζωντανός” και η ροπή των 6.8Νm/6000rpm με βγάζει από κάθε δύσκολη κατάσταση αλώβητη. Με 7,5 ίππους στις 8,500rpm, όπως ανακοινώνει η εταιρία, θα εκτελέσω όλες τις μετακινήσεις μου με ενεργητική ασφάλεια μέσα στην πόλη, στον αυτοκινητόδρομο όμως θα χρειαστεί να κρατήσω τέρμα ανοιχτό το γκάζι και να κινούμαι δεξιά ως επί το πλείστον, αφού η τελική ταχύτητα μόλις που αγγίζει τα 100km/h.

Επιστροφή, λοιπόν, στη γενέτειρα του παπιού, την πόλη. Εκεί είναι που θα χαρώ το Vox στο έπακρον, καθώς η ακτίνα στροφής του τιμονιού είναι πολύ μεγάλη και θα με βοηθήσει να μανουβράρω στα πιο απίθανα σημεία. Είναι τέτοια η ευελιξία του Vox που το μόνο που με σταματάει είναι το κόκκινο φανάρι- στο οποίο φυσικά θα στηθώ πρώτη, αφού έχω, πολύ βολικά, περάσει όλους τους υπόλοιπους που δε χωράνε ανάμεσα από τα αυτοκίνητα.

Το ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο θα σταθεί “παλικάρι” σε όλες τις περιπτώσεις και δεν θα μου περάσει καμία ταλάντωση στο τιμόνι. Το τηλεσκοπικό μπροστινό σύστημα και τα δύο αμορτισέρ πίσω, είναι αρκετά μαλακά ώστε να αποσβαίνουν τις κακοτοπιές, όχι όμως τόσο ώστε να επηρεάσουν αρνητικά τη στιβαρότητα του συνόλου. Ένας πιο βαρύς αναβάτης μπορεί πολύ εύκολα να σκληρύνει την προφόρτιση των ελατηρίων πίσω, αφού διαθέτουν 5 ρυθμίσεις θέσεως.

Το κλασικό παπίσιο τεσσάρι σασμάν είναι βούτυρο στο ανέβασμα των σχέσεων, δε μπορώ να πω το ίδιο όμως για το κατέβασμα, όπου η αίσθηση στο πάτημα του λεβιέ σκληραίνει. Ο δίσκος των 220mm μπροστά συνεργάζεται άψογα με το ταπεινό ταμπούρο διαμέτρου 110mm πίσω και δεν θα καταλάβεις καμία διαφορά στην αίσθηση που αφήνουν στον αναβάτη. Η δύναμή τους είναι υπέρ-αρκετή για να ακινητοποιήσουν το Vox σε κάθε περίσταση.

Τα ελαστικά της Kenda δεν δημιούργησαν κανένα πρόβλημα στις μετακινήσεις είτε με καθαρό καιρό είτε με ψιλόβροχο, ενώ η κατανάλωση παρέμεινε χαμηλή, όχι όμως μέσα στα πλαίσια των 1,6lt/100km που ανακοινώνει η Peugeot.

Στην εβδομάδα της δοκιμής του Peugeot Vox 110, να είστε σίγουροι πως δεν λυπηθήκαμε τίποτα. Το Vox πέρασε των παθών του τον τάραχο, με πολλά χιλιόμετρα μέσα στην πόλη αλλά και στον αυτοκινητόδρομο, μόνη ή και δικάβαλο τις περισσότερες φορές. Ανεβοκατέβηκε πεζοδρόμια χωρίς φόβο και πάθος, ελίχθηκε ωσάν το χέλι σε διάφορες περιοχές της Αθήνας και παρά τις κακουχίες, παρεδόθη στην αντιπροσωπεία όπως ακριβώς παρελήφθη: χωρίς να κάνει το παραμικρό τρίξιμο, πράγμα που αποδεικνύει την προσοχή που έχει δοθεί στην ποιότητα κατασκευής του μοντέλου, παρά το χαμηλό κόστος κτήσης του.

Το Vox 110 της Peugeot είναι ένα καινούριο μοντέλο που σε βάθος χρόνου θα δείξει την πραγματική του αξιοπιστία, αλλά στο χρονικό διάστημα που παρέμεινε στα χέρια μας μπορούμε με σιγουριά να πούμε πως πρόκειται για ένα παπί που προσφέρει πολλά περισσότερα απ’ όσα θα δώσετε εσείς για να το αποκτήσετε.

 

Κατασκευαστής Peugeot
Μοντέλο Vox 110
Αντιπρόσωπος TEOMOTO A.E.
Τιμή 1.299 €
Εγγύηση 2 χρόνια
   
Κινητήρας  
Τύπος Μονοκύλινδρος, 4T αερόψυκτος
Καύσιμο Αμόλυβδη βενζίνη
Διάμετρος x Διαδρομή  
Κυβισμός 109,7 cc
Σχέση συμπίεσης  
Τροφοδοσία Καρπμυρατέρ
Ανάφλεξη Ηλεκτρονική
Εκκίνηση  Μίζα/μανιβέλα
Κιβώτιο Ημιαυτόματο
Συμπλέκτης  
Τελική Σχέση μετάδοσης  
   
Πλαίσιο  
Τύπος Ατσάλινο σωληνωτό
Μήκος (mm) 1890
Πλάτος (mm) 690
Ύψος (mm) 1115
Ελάχιστη απόσταση από έδαφος (mm) Δ.Α.
Ύψος σέλας (mm) 780
Μεταξόνιο (mm) 1230
Ίχνος (mm) Δ.Α.
Γωνία κάστερ (°) Δ.Α.
Ρεζερβουάρ (lt) 4,5 lt
Βάρος  (kg) 96 kg (κενή)
   
Αναρτήσεις  
Μπροστά Υδραυλικό τηλεσκοπικό πηρούνι
Πίσω Δύο αμορτισέρ με ρυθμίσεις προφόρτισης ελατηρίων 5 θέσεων
   
Τροχοί / ελαστικά  
Μπροστά Κράματος αλουμινίου /  2,50Χ17
Πίσω Κράματος αλουμινίου / 2.75"Χ17"
   
Φρένα  
Μπροστά Δισκόφρενο 220mm με δαγκάνα δύο εμβόλων
Πίσω Ταμπούρο 110mm
   
Επιδόσεις  
Μέγιστη ισχύς στο στρόφαλο 7,5Hp / 8500rpm
Μέγιστη ροπή στο στρόφαλο 6,8Nm / 6000rpm

peugeot_vox_110_test_cityrider_6.JPGpeugeot_vox_110_test_cityrider_10.JPGpeugeot_vox_110_test_cityrider_3.JPGpeugeot_vox_110_test_cityrider_8.JPGpeugeot_vox_110_test_cityrider_7.JPGpeugeot_vox_110_test_cityrider_2.JPGpeugeot_vox_110_test_cityrider_4.JPGpeugeot_vox_110_test_cityrider.JPGpeugeot_vox_110_test_cityrider_5.JPGpeugeot_vox_110_test_cityrider_11.JPGpeugeot_vox_110_test_cityrider_1.JPGpeugeot_vox_110_test_cityrider_9.JPG

peugeot_vox_110_test_cityrider_6.JPGpeugeot_vox_110_test_cityrider_3.JPGpeugeot_vox_110_test_cityrider_2.JPGpeugeot_vox_110_test_cityrider_4.JPGpeugeot_vox_110_test_cityrider_5.JPGpeugeot_vox_110_test_cityrider_1.JPG