Η δυναστεία της “τρόικας” |
Του Κώστα Γαμβρούλη
Φωτογραφίες: Βασίλης Κωστάκος
Όχι, μην πάει ο νους σας στο κακό, εδώ δε πρόκειται για εξωγενείς οικονομικούς παράγοντες διάσωσης, για πακέτα, “κουρέματα” και μνημόνια. Μιλάμε για μια επανάσταση που ξεκίνησε η Piaggio στην αστική –και όχι μόνο- μετακίνηση το 2006. Μετά από δεκατρία χρόνια, οι τρεις τροχοί αποτελούν ένα από τα πιο … “hot” πεδία στον χώρο μας και το MP3 350 Sport , είναι η κορυφαία εξελικτικά πρόταση της εταιρείας, η οποία πρώτη τόλμησε να κινηθεί σε αυτό το ανεξερεύνητο μέχρι τότε πεδίο.{/slide}
Για το 2018, η Piaggio προχώρησε σε ανανέωση της γκάμας των MP3, με σημαντικότερη προσθήκη για την έκδοση που εξετάζουμε σήμερα, αυτή του νέου κινητήρα των 330 κ.εκ. που γνωρίζουμε από τα Beverly. Πρόκειται για ένα μονοκύλινδρο, τετράχρονο και υγρόψυκτο σύνολο, με μονό εκκεντροφόρο στην κεφαλή, που οδηγεί συνολικά τέσσερις βαλβίδες.
Η απόδοση του είναι 30,6 ίπποι στις 8.500 σ.α.λ. και 2,9 kg-m ροπής στις 6.250 σ.α.λ. ενώ αξίζουν να αναφερθούν κάποια στοιχεία που τον ξεχωρίζουν από ανταγωνιστικά σύνολα, όπως το ξηρό κάρτερ και η ύπαρξη αυτόματου υγρού πολύδισκου συμπλέκτη μοτοσυκλετιστικού τύπου, ο οποίος προσφέρει ομαλή / γραμμική μεταφορά ισχύος και μεγάλη αντοχή στα θερμικά φορτία. Πέραν του νέου κινητήρα στην ανανέωση συμπεριλήφθηκαν επίσης τα εξής:
-ΑSR (το κατά Piaggio traction control, με δυνατότητα απενεργοποίησης)
-Τρικάναλο ABS
-Μπροστινά δισκόφρενα τύπου “wave”
-Νέες ζάντες
-Νέα LED flash
-Nέα ζελατίνα φιμέ απόχρωσης με πιο αποτελεσματική κάλυψη
-Νέα σέλα με πιο αναπαυτικό αφρώδες και νέα ραφή
-Επανασχεδιασμένη γρίλια μάσκας
-Νέες λαβές συνεπιβάτη
-Επανασχεδιασμένος αποθηκευτικός χώρος κάτω από την σέλα με ενιαία, λειτουργική διαμόρφωση
-Νέα χρώματα (Λευκό και Γκρι σε gloss φινίρισμα και Μαύρο, Ανθρακί και Πράσινο, σε ματ φινίρισμα)
Η απόδοση του είναι 30,6 ίπποι στις 8.500 σ.α.λ. και 2,9 kg-m ροπής στις 6.250 σ.α.λ. ενώ αξίζουν να αναφερθούν κάποια στοιχεία που τον ξεχωρίζουν από ανταγωνιστικά σύνολα, όπως το ξηρό κάρτερ και η ύπαρξη αυτόματου υγρού πολύδισκου συμπλέκτη μοτοσυκλετιστικού τύπου, ο οποίος προσφέρει ομαλή / γραμμική μεταφορά ισχύος και μεγάλη αντοχή στα θερμικά φορτία. Πέραν του νέου κινητήρα στην ανανέωση συμπεριλήφθηκαν επίσης τα εξής:
-ΑSR (το κατά Piaggio traction control, με δυνατότητα απενεργοποίησης)
-Τρικάναλο ABS
-Μπροστινά δισκόφρενα τύπου “wave”
-Νέες ζάντες
-Νέα LED flash
-Nέα ζελατίνα φιμέ απόχρωσης με πιο αποτελεσματική κάλυψη
-Νέα σέλα με πιο αναπαυτικό αφρώδες και νέα ραφή
-Επανασχεδιασμένη γρίλια μάσκας
-Νέες λαβές συνεπιβάτη
-Επανασχεδιασμένος αποθηκευτικός χώρος κάτω από την σέλα με ενιαία, λειτουργική διαμόρφωση
-Νέα χρώματα (Λευκό και Γκρι σε gloss φινίρισμα και Μαύρο, Ανθρακί και Πράσινο, σε ματ φινίρισμα)
Σχεδιαστικά, το νέο MP3 350 Sport , δεν έχει αλλάξει σημαντικά σε σχέση με αυτό που αναγνωρίζουμε όλοι ως… MP3. Η Piaggio προχώρησε στην προσθήκη κάποιων στυλιστικών πινελιών, προερχόμενων από το MP3 500 hpe Sport, προκειμένου να ενισχύσει ταυτόχρονα και την φινέτσα αλλά τον δυναμισμό που αποπνέει το μοντέλο. Συνολικά, παρά του ότι πρόκειται για ένα μοντέλο με ασυνήθιστη για το μάτι διάταξη όγκων, καταφέρνει να είναι αντικειμενικά όμορφο και για μια ακόμη φορά οι ιταλοί αποδεικνύουν ότι μπορούν να σχεδιάσουν ακόμα και τα μενίρ του Οβελίξ, με υψηλή αισθητική.
To MP3 350 Sport δεν διαφέρει εργονομικά σε σχέση με ένα “συμβατικό” δίτροχο scooter αντίστοιχων κυβικών. O κορμός είναι όρθιος λοιπόν και τα χέρια πέφτουν πολύ φυσικά στο τιμόνι, ενώ χώρος για τα γόνατα υπάρχει άπλετος ακόμα και για τους πολύ ψηλούς. Πλέον δεν υπάρχει απλή έκδοση και έκδοση “LT” στα MP3, το μοντέλο είναι ένα και έχει μετατρόχιο τέτοιο, που μπορεί βάση της νομοθεσίας να οδηγηθεί και από κατόχους άδειας οδήγησης αυτοκινήτου. Στο κέντρο της ποδιάς βρίσκεται ο μοχλός του χειρόφρενου, εύκολα προσβάσιμος και πολύ χρήσιμος.
Πάνω από το χειρόφρενο βρίσκεται ένα πτυσσόμενο γαντζάκι για το κρέμασμα και την στήριξη τσαντών, ενώ ένα ευρύχωρο ντουλαπάκι βρίσκεται πάνω από τον πίνακα οργάνων, ικανό να χωρέσει αρκετά μικροπράγματα, προσφέροντας παράλληλα και παροχή ρεύματος με υποδοχή USB. Σε ότι αφορά στον χώρο κάτω από την σέλα αυτός εντυπωσιάζει με το μέγεθος του και μπορεί να χωρέσει με μεγάλη άνεση ένα full face κράνος και πολλά άλλα αντικείμενα, ωστόσο στην περίπτωση δύο κρανών, τα πράγματα είναι οριακά.
Περνώντας τώρα στον συνεπιβάτη, αυτός έχει στην διάθεση του μια σέλα βασιλικών διαστάσεων με μαξιλαράκι στην πλάτη, δυο εξαιρετικές χειρολαβές για την στήριξη του και πτυσσόμενα, φαρδιά μαρπσιέ σε άνετη θέση, για τα πόδια του. Δεν υπάρχει κανένα περιθώριο για γκρίνιες λοιπόν, η άνεση που προσφέρεται στο δεύτερο άτομο είναι υποδειγματική και μια από τις κορυφαίες στην κατηγορία.
Πάνω από το χειρόφρενο βρίσκεται ένα πτυσσόμενο γαντζάκι για το κρέμασμα και την στήριξη τσαντών, ενώ ένα ευρύχωρο ντουλαπάκι βρίσκεται πάνω από τον πίνακα οργάνων, ικανό να χωρέσει αρκετά μικροπράγματα, προσφέροντας παράλληλα και παροχή ρεύματος με υποδοχή USB. Σε ότι αφορά στον χώρο κάτω από την σέλα αυτός εντυπωσιάζει με το μέγεθος του και μπορεί να χωρέσει με μεγάλη άνεση ένα full face κράνος και πολλά άλλα αντικείμενα, ωστόσο στην περίπτωση δύο κρανών, τα πράγματα είναι οριακά.
Περνώντας τώρα στον συνεπιβάτη, αυτός έχει στην διάθεση του μια σέλα βασιλικών διαστάσεων με μαξιλαράκι στην πλάτη, δυο εξαιρετικές χειρολαβές για την στήριξη του και πτυσσόμενα, φαρδιά μαρπσιέ σε άνετη θέση, για τα πόδια του. Δεν υπάρχει κανένα περιθώριο για γκρίνιες λοιπόν, η άνεση που προσφέρεται στο δεύτερο άτομο είναι υποδειγματική και μια από τις κορυφαίες στην κατηγορία.
Όπως ακριβώς οδηγεί κανείς ένα δίτροχο, οδηγεί και ένα μοντέλο MP3, δεν υπάρχουν μυστικά, τα πάντα εκτελούνται με τον ίδιο τρόπο και οι εντολές με το τιμόνι και με το σώμα επιφέρουν τις ίδιες αντιδράσεις. Εδώ το μόνο που χρειάζεται είναι εμπιστοσύνη, κάτι που θα αποκτηθεί σταδιακά στη σέλα του MP3 Sport, το οποίο δεν χαμπαριάζει τίποτα σε συνθήκες ελλιπούς πρόσφυσης. Ένα άλλο στοιχείο που μπορεί να φανεί εκ πρώτης μικρής σημασίας αλλά μεταβάλει σε μεγάλο βαθμό την εμπειρία της οδήγησης, είναι το κλείδωμα του μπροστινού συστήματος.
Πλησιάζοντας σε κάποιο φανάρι ή όποτε κάνετε στάση οδηγώντας, μπορείτε να κλειδώσετε, μέσω ειδικού διακόπτη στο αριστερό grip, το σύστημα των αρθρώσεων μπροστά και το scooter να παραμείνει όρθιο, χωρίς να χρειαστεί να βάλετε το πόδι σας κάτω για να το ισορροπήσετε. Το κλείδωμα επίσης μπορεί να αντικαταστήσει και το stand όταν παρκάρετε για ώρα το scooter. Τώρα σε ότι αφορά στον κινητήρα, καταφέρνει να κινεί αξιοπρεπέστατα το MP3 350 Sport, αν και είναι φυσικό να έχει απολέσει κάτι από την “σπιρτάδα” του σε σχέση με το Beverly, αφού τα 256 κιλά στην προκειμένη περίπτωση, παίζουν ρόλο. Ωστόσο στις επιταχύνσεις, τόσο από στάση όσο και εν κινήσει, ανταποκρίνεται αρκετά θετικά και σε καμία περίπτωση δεν θα σας λείψει το γκάζι.
Στα θετικά συγκαταλέγεται επίσης η πολιτισμένη λειτουργιά του και η γραμμικότητα του. Με 130 σταθερά, το scooter μπορεί άνετα να καλύψει μεγάλες αποστάσεις, δικάβαλο και φορτωμένο. Βέβαια ο προσανατολισμός του είναι κυρίως αστικός, για αυτό το πεδίο δημιουργήθηκε πρωτίστως, και στην συγκεκριμένη περίπτωση το ερώτημα είναι αν “χωράει και ελίσσεται κανονικά”. Ναι, είναι η απάντηση, όπως και οποιοδήποτε άλλο scooter αντίστοιχου πλάτους και διατάσεων και να σημειωθεί ότι υπάρχουν αρκετά GT, που είναι τα ίδια ή ακόμα μεγαλύτερα σε μέγεθος από το MP3 350 Sport.
Σε υψηλό επίπεδο βρίσκεται και η ενεργητική ασφάλεια, με τρεις δίσκους (έναν σε κάθε τροχό) να σταματούν άμεσα και έγκαιρα το scooter, ενώ το ABS, που ελέγχει τον καθένα από αυτούς ξεχωριστά λειτουργεί άψογα. Το ASR (traction control) δεν χρειάστηκε να ενεργοποιηθεί ποτέ στην μια εβδομάδα που είχα στην κατοχή μου το scooter, όπως και να έχει όμως, είναι μια καλοδεχούμενη προσθήκη η οποία μπορεί να αποδείξει την αξία της σε συνθήκες πολύ χαμηλής πρόσφυσης. Τέλος σε ότι αφορά στην κατανάλωση, αυτή κυμάνθηκε στα 4,6 λίτρα / 100 χιλιόμετρα τιμή πολύ ικανοποιητική, αν αναλογιστεί κανείς τα κιλά που καλείται να επιταχύνει ο κινητήρας.
Πλησιάζοντας σε κάποιο φανάρι ή όποτε κάνετε στάση οδηγώντας, μπορείτε να κλειδώσετε, μέσω ειδικού διακόπτη στο αριστερό grip, το σύστημα των αρθρώσεων μπροστά και το scooter να παραμείνει όρθιο, χωρίς να χρειαστεί να βάλετε το πόδι σας κάτω για να το ισορροπήσετε. Το κλείδωμα επίσης μπορεί να αντικαταστήσει και το stand όταν παρκάρετε για ώρα το scooter. Τώρα σε ότι αφορά στον κινητήρα, καταφέρνει να κινεί αξιοπρεπέστατα το MP3 350 Sport, αν και είναι φυσικό να έχει απολέσει κάτι από την “σπιρτάδα” του σε σχέση με το Beverly, αφού τα 256 κιλά στην προκειμένη περίπτωση, παίζουν ρόλο. Ωστόσο στις επιταχύνσεις, τόσο από στάση όσο και εν κινήσει, ανταποκρίνεται αρκετά θετικά και σε καμία περίπτωση δεν θα σας λείψει το γκάζι.
Στα θετικά συγκαταλέγεται επίσης η πολιτισμένη λειτουργιά του και η γραμμικότητα του. Με 130 σταθερά, το scooter μπορεί άνετα να καλύψει μεγάλες αποστάσεις, δικάβαλο και φορτωμένο. Βέβαια ο προσανατολισμός του είναι κυρίως αστικός, για αυτό το πεδίο δημιουργήθηκε πρωτίστως, και στην συγκεκριμένη περίπτωση το ερώτημα είναι αν “χωράει και ελίσσεται κανονικά”. Ναι, είναι η απάντηση, όπως και οποιοδήποτε άλλο scooter αντίστοιχου πλάτους και διατάσεων και να σημειωθεί ότι υπάρχουν αρκετά GT, που είναι τα ίδια ή ακόμα μεγαλύτερα σε μέγεθος από το MP3 350 Sport.
Σε υψηλό επίπεδο βρίσκεται και η ενεργητική ασφάλεια, με τρεις δίσκους (έναν σε κάθε τροχό) να σταματούν άμεσα και έγκαιρα το scooter, ενώ το ABS, που ελέγχει τον καθένα από αυτούς ξεχωριστά λειτουργεί άψογα. Το ASR (traction control) δεν χρειάστηκε να ενεργοποιηθεί ποτέ στην μια εβδομάδα που είχα στην κατοχή μου το scooter, όπως και να έχει όμως, είναι μια καλοδεχούμενη προσθήκη η οποία μπορεί να αποδείξει την αξία της σε συνθήκες πολύ χαμηλής πρόσφυσης. Τέλος σε ότι αφορά στην κατανάλωση, αυτή κυμάνθηκε στα 4,6 λίτρα / 100 χιλιόμετρα τιμή πολύ ικανοποιητική, αν αναλογιστεί κανείς τα κιλά που καλείται να επιταχύνει ο κινητήρας.
Το MP3 350 Sport, αποτελεί την κορυφαία εξελικτικά υλοποίηση, της επαναστατικής ιδέας που είχε η Piaggio πριν από 13 χρόνια. Ισορροπημένο, ικανότατο και με πλούσιο εξοπλισμό, απευθύνεται σε όλους όσους θέλουν να έχουν μια πρόσθετη ασφάλεια στις διαδρομές τους. Δεν θα έλεγα όμως ότι αυτό αφορά μόνο τους νεοεισερχόμενους στον χώρο ή τους οδηγούς αυτοκινήτου, αφορά και τους έμπειρους αναβάτες, οι οποίοι μπορούν με το συγκεκριμένο μοντέλο να απολαύσουν μια από τις πλέον χαλαρωτικές και άνετες εμπειρίες οδήγησης σε δύο (εντάξει τρεις!) τροχούς. Τα 8.550 ευρώ της τιμής του δεν είναι βέβαια λίγα, αλλά αφορούν σε κάτι μοναδικό ή για να είμαι πιο ακριβής, αφού δεν έχουμε πλέον 2006, στην πιο πετυχημένη και ευρέως διαδεδομένη μοναδικότητα της αγοράς.