Συνεχιστής της παράδοσης |
Του Σπύρου Τσαντήλα
Φωτό: Floulis Photographers, Τάκης Μανιάτης
Πρόκειται για μια από τις πιο “δύσκολες” κατηγορίες της Ελληνικής αγοράς. Μιλάμε για τα χωράφια των 300 cc με τροχούς 16 ιντσών, εκεί όπου ευδοκιμούν κάποια μεγαθήρια της συγκεκριμένης κατηγορίας, όπως το Honda SH και το Piaggio Beverly – η σε προσφορά προηγούμενη έκδοση του οποίου εξακολουθεί μήνες τώρα να πρωταγωνιστεί στις πωλήσεις.
Απέναντι σε αυτόν τον ανταγωνισμό η κυρίαρχος της εγχώριας αγοράς, SYM, επιστρέφει με ένα νέο μοντέλο που φέρει ένα ιστορικό λογότυπο. Ο λόγος για το HD300, το σκούτερ που έχει γράψει ιστορία στην Ελλάδα από την προηγούμενη δεκαετία στα 200 κυβικά, με μοντέλα όπως το HD Evo του 2007 και μετά με το HD2 του 2008 - 2014.
Η νέα του έκδοση στα 300 κυβικά εκατοστά χτίστηκε γύρω από έναν γνώριμό μας κινητήρα, τον εξαιρετικό F4 της SYM που μας είναι γνωστός από τα Citycom S 300 και Cruisym 300i.
Τροφοδοτούμενος μέσω ηλεκτρονικού ψεκασμού της Ιαπωνικής Keihin, αποδίδει ισχύ 27.5 hp στις 8,000 rpm και ροπή 2.7 kg.m στις 6,250 rpm, στοιχεία που ήδη από τα χαρτιά περιγράφουν έναν κινητήρα ροπάτο από σχετικά χαμηλά και με ιπποδύναμη που το φέρνει στο πάνω ράφι της κατηγορίας του.
Ο κινητήρας ωστόσο δεν φορέθηκε ως είχε στο HD300, αλλά πέρασε από μια ανανεωτική διαδικασία – παρότι δεν το χρειαζόταν, έχοντας άριστες επιδόσεις, αλλά και αποδίδοντας εντός των προδιαγραφών Euro4 εκ των προτέρων. Παρόλα αυτά η SYM έκανε μερικές επεμβάσεις σε στοχευμένα σημεία, όπως είναι τα νέα πηνία και το ελαφρύτερο βολάν.
Συνολικά το HD300 έχει κερδίσει ένα όφελος 3 κιλών από τον κινητήρα μόνο, ενώ μαζί με άλλες αλλαγές στο πλαίσιο και το ψαλίδι φέρνουν το σύνολο του βάρους του να μετρά 12 κιλά λιγότερα από τον προκάτοχό του, HD2.
Κοινώς, έχουμε μεγαλύτερο μοτέρ, περισσότερα γκάζια και λιγότερο βάρος. Ξεκινάμε καλά!
Με το ρεζερβουάρ των 10 λίτρων η SYM εκτιμά μια αυτονομία της τάξης των 290 χιλιομέτρων, βασισμένη σε επίσημες μετρήσεις κατανάλωσης καυσίμου που καταλήγουν στα άκρως εντυπωσιακά 3.46 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα.
Η σέλα του ΗD300 είναι αρκετά ψηλή στα 800 mm, αλλά όχι τόσο ώστε να προβληματίσει οποιονδήποτε αναβάτη ή αναβάτρια. Απεναντίας, με το στενό κομμάτι μπροστά της και τον άφθονο χώρο στην ποδιά μπροστά, η πρόσβαση στο έδαφος λογικά θα είναι εύκολη για όποιον και να καθίσει στη σέλα του.
Κάτω από αυτή θα συναντήσει ένα βασικό μέρος του τυπικού εξοπλισμού κάθε σκούτερ που σέβεται τον εαυτό του, έναν αποθηκευτικό χώρο 38 λίτρων που χωρά ένα full face κράνος και αφήνει άφθονο χώρο για άλλα πράγματα.
Παράλληλα η SYM εξοπλίζει το νέο HD με μερικά βασικά καλούδια, όπως το άνοιγμα της σέλας από τον κεντρικό διακόπτη – ακόμη κι αν ο κινητήρας είναι σε λειτουργία – αλλά και ένα ντουλαπάκι στην ποδιά που μέσα του κρύβει υποδοχή USB QC 2.0 για φόρτιση συσκευών εν κινήσει.
Για την άνεση και την ασφάλεια του αναβάτη η SYM έχει μεριμνήσει με μεγάλους τροχούς 16 ιντσών, αναρτήσεις με τηλεσκοπικό πιρούνι 35 mm και δύο αμορτισέρ πίσω που, παρά τον ευρύχωρο αποθηκευτικό χώρο κάτω από τη σέλα, καταφέρνουν να προσφέρουν 100 mm διαδρομής.
Το HD300 σταματά χάρη σε έναν μεγάλο δίσκο 288 mm μπροστά με διπίστονη δαγκάνα και άλλον ένα πίσω (260 mm), ενώ εξοπλίζεται με ένα κορυφαίο δικάναλο σύστημα αντιμπλοκαρίσματος των φρένων, ABS, Bosch 9.1.
Έχοντας ένα τέτοιο επίπεδο εξοπλισμού στη διάθεσή του, το HD μας πήγε μια υπέροχη βόλτα στα πέριξ της πόλης των Τρικάλων στα πλαίσια της test ride εκδήλωσης που διοργάνωσε η Γκοργκόλης Α.Ε. ως παρουσίαση των νέων της μοντέλων.
Αν και η πρώτη αυτή επαφή σε καμιά περίπτωση δε μπορεί να υποκαταστήσει μια πλήρη δοκιμή, αξίζει να σημειώσουμε μερικά πράγματα που δε χρειάζονται και πολλά χιλιόμετρα για να φανούν.
Πρώτον, το HD300 είναι εξαιρετικά οικείο σε αίσθηση από την πρώτη στιγμή, φέροντας ανεξίτηλα τα γνώριμα σημάδια της κατηγορίας του, όπως τα έχουμε ζήσει επί σειρά ετών τόσο με τα μοντέλα του ανταγωνισμού, όσο και με το ίδιο το HD στις προηγούμενες μικρότερες εκδόσεις του.
Η σέλα του είναι άνετη και σε βάζει σε μια φυσική θέση όπου πόδια και χέρια έρχονται σε απολύτως φυσικές γωνίες. Αν και είναι λίγο μεγαλύτερο σε όγκο από τον προκάτοχό του HD2, το νέο μοντέλο παραμένει μαζεμένο σε διαστάσεις και αυτό θα το εκτιμήσει οποιοσδήποτε το πάρει για καθημερινή χρήση σε μποτιλιαρισμένες πόλεις.
Παρόλα αυτά, αν και χωρίς ζελατίνα, σε ένα μικρό κομμάτι αυτοκινητοδρόμου που κάναμε έξω από τα Τρίκαλα το HD κρατούσε τα πόδια καλά καλυμμένα από τα στοιχεία της φύσης (τον αέρα εν προκειμένω, μιας και ο καιρός ήταν μαγικά ανοιξιάτικος).
Αν θέλουμε να αναφερθούμε στη δύναμή του, θα πρέπει να ξεκινήσουμε αναφέροντας πως καβαλήσαμε ένα HD που έγραφε 6 χιλιόμετρα στο κοντέρ του πριν βγούμε έξω από τις εγκαταστάσεις της Γκοργκόλης Α.Ε. Όσο κι αν τριγυρίσαμε στην περιοχή, είναι σαφώς άστρωτο και μάλλον πολύ νωρίς για να εξάγουμε λεπτομερή συμπεράσματα, αλλά ας δούμε μερικές βασικές εμπειρίες.
Δουλεύει βελούδινα, χωρίς κραδασμούς και με έναν ευχάριστα ήσυχο ήχο από την εξάτμιση. Βλέπει τα 120 πολύ γρήγορα, αν και παραπάνω δεν είχαμε την ευκαιρία να το ανοίξουμε. Βασικό του χαρακτηριστικό η ροπάτη απόδοση, καθώς ο F4 κινητήρας αποδίδει χορταστική ροπή στις μεσαίες, δηλαδή εκεί που το χρησιμοποιείς περισσότερο μέσα στην πόλη.
Τα φρένα του, αν και εντελώς αδούλευτα, έδειξαν εξαρχής προοδευτικά, αλλά και αρκετά δυνατά. Η αίσθηση στη μανέτα ήταν ομολογουμένως κάπως “ξερή”, αλλά είναι βέβαιο πως μετά από μερικές εκατοντάδες χιλιόμετρα θα έχει αλλάξει προς το καλύτερο.
Λοιπές πρακτικές πληροφορίες, όπως κατανάλωση, φώτα, στρίψιμο κλπ δεν είναι ώρα να τα σχολιάσουμε σε βάθος, καθώς αυτό είναι δουλειά μιας πλήρους δοκιμής που θα μας αποκαλύψει τα πάντα για το HD300. Λογικά δε θα αργήσει να έρθει κι αυτή η ώρα.
Ως τότε θα πρέπει να περιοριστούμε στα λίγα που αισθανθήκαμε στη σέλα του κατά την όμορφη εκδήλωση της Γκοργκόλης Α.Ε.
Δηλαδή πως το HD300 δείχνει επαρκώς καλοστημένο και εξοπλισμένο για να τα βάλει με την αφρόκρεμα της κατηγορίας του. Είναι ανετότατο, σβέλτο και ροπάτο, εφοδιασμένο με όλα όσα χρειάζεται για να προσθέσει άλλη μια εμπορική επιτυχία στη μακρά λίστα της οικογένειας, αλλά και της εταιρείας την οποία εκπροσωπεί.
Έχοντας ήδη μια θετικότατη εικόνα από το νέο μοντέλο της SYM, ουσιαστικά περιμένουμε να μάθουμε την τελική λιανική του τιμή, η οποία ακόμη δεν έχει ανακοινωθεί.
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ |
1505 mm |
ΠΛΑΤΟΣ |
785 mm |
ΜΗΚΟΣ |
2220 mm |
ΥΨΟΣ |
1220 mm |
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ |
800 mm |
ΒΑΡΟΣ |
174 kg |
ΧΩΡΗΤΙΚ. ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ |
10.0 lt |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ |
4Τ, 4V, SOHC, ΜΟΝΟΚΥΛΙΝΔΡΟΣ |
ΨΥΞΗ |
ΥΓΡΟΨΥΚΤΟ |
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ |
75.0mm x 63.0mm |
ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ |
10.4±0.2 |
ΕΚΚΙΝΗΣΗ |
ΜΙΖΑ |
ΜΕΓΙΣΤΗ ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ |
27.5 PS / 8000 rpm |
ΜΕΓΙΣΤΗ ΡΟΠΗ |
26.12 Nm / 6250 rpm |
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ |
130 km/h |
ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ |
E.F.I. (KEIHIN) |
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ |
3.46 lit/100km (EURO4) |
ΠΛΑΙΣΙΟ |
ΔΙΠΛΟ ΑΤΣΑΛΙΝΟ ΣΩΛΗΝΩΤΟ |
ΕΜΠΡΟΣΘΙΟ ΕΛΑΣΤΙΚΟ |
110/70 -16 M/C |
ΟΠΙΣΘΙΟ ΕΛΑΣΤΙΚΟ |
140/70 -16 M/C |
ΕΜΠΡΟΣΘΙΑ ΑΝΑΡΤΗΣΗ (ΔΙΑΔΡΟΜΗ – ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ) |
ΤΗΛΕΣΚΟΠΙΚΟ ΠΙΡΟΥΝΙ (115 mm – 35mm) |
ΟΠΙΣΘΙΑ ΑΝΑΡΤΗΣΗ (ΔΙΑΔΡΟΜΗ) |
ΔΙΠΛΟ ΡΥΘΜΙΖΟΜΕΝΟ (100 mm) |
ΕΜΠΡΟΣΘΙΟ ΦΡΕΝΟ |
ΔΙΣΚΟΣ 288 mm +ABS |
ΟΠΙΣΘΙΟ ΦΡΕΝΟ |
ΔΙΣΚΟΣ 260 mm +ABS |