Smooth Operator |
Ως “Smooth Operator” χαρακτηρίζεται ένα πρόσωπο που εκπληρώνει / φέρνεις εις πέρας τα καθήκοντα του, με αποτελεσματικότητα και χάρη: ότι ακριβώς κάνει δηλαδή και το νέο scooter της SYM.
H σειρά των HD, αυτό είχε ως σκοπό από την πρώτη στιγμή που παρουσιάστηκε. Υγρόψυκτα αστικά scooter, με τροχούς 16”, προσφέροντας το κάτι παραπάνω σε σχεδίαση, λεπτομέρειες και εξοπλισμό, για όσους ήθελαν μια πιο πολυτελή δίτροχη έκφανση στην καθημερινή μετακίνηση.
H SYM, παρουσιάζοντας το HD300 στην έκθεση του Μιλάνου, το φθινόπωρο του 2018, δημιούργησε το πιο ισχυρό και καλώς εξοπλισμένο μοντέλο της σειράς, που φέρνει βάση κυβισμού, το όνομα των HD σε μια πολύ απαιτητική και ανταγωνιστική κατηγορία.
Συγκρίνοντας τα όποια διαθέσιμα τεχνικά χαρακτηριστικά των δύο μοντέλων, το ύψος της σέλας, η απόσταση από το έδαφος, το μεταξόνιο αλλά και η αναλογική ποσόστωση στην κατανομή βάρους μπροστά και πίσω, δεν παρουσιάζουν καμία απολύτως διαφορά.
Σε ότι αφορά στα υπόλοιπα περιφερειακά, τα φρένα έχουν επίσης τα ίδια ακριβώς χαρακτηριστικά, δηλαδή μιλάμε για δίσκους 288 και 260 χλστ., μπροστά και πίσω αντιστοίχως, ελεγχόμενους από δικάναλο ABS, ενώ οι αναρτήσεις είναι επίσης ίδιες, συμβατικό τηλεσκοπικό πιρούνι και δύο μονά αμορτισέρ.
Οι τροχοί με διάμετρο 16 ιντσών μπροστά και πίσω, φέρουν ελαστικά διαστάσεων 110/70-16 και 140/70-16. Συνοψίζοντας λοιπόν, θα λέγαμε ότι πρόκειται για ένα ελαφρύτερο και πιο λιτό Citycom S 300.
Στους αποθηκευτικούς χώρους τώρα, κάτω από την σέλα, θα φιλοξενηθεί ένα full face κράνος και θα περισσέψει χώρος για αρκετά πράγματα επιπλέον. Στην δεξιά πλευρά της ποδιάς βρίσκεται ένα ντουλαπάκι, το οποίο κλειδώνει. Χωρά αρκετά πράγματα και προσφέρει επίσης και παροχή USB για την φόρτιση συσκευών, ενώ σε αυτό έχει τοποθετηθεί και αντικλεπτικός διακόπτης που στην θέση OFF αποτρέπει την εκκίνηση του scooter.
Yπάρχει επίσης ο κλασικός πτυσσόμενος γάντζος στην ποδιά για το κρέμασμα τσαντών και στην ουρά, καλαίσθητη σχάρα, η οποία είναι απόλυτη συμβατή με τα συστήματα στερέωσης Top Case των εταιρειών SHAD και GIVI.
Η θέση οδήγησης δεν επιφυλάσσει δυσάρεστες εκπλήξεις, οι προσφερόμενοι χώροι και η εργονομία, ανταποκρίνονται στα συνήθη standard της κατηγορίας. Άνετη η σέλα και το αυτό ισχύει και για το τμήμα του συνεπιβάτη, ο οποίος έχει στην διάθεση του πτυσσόμενα φαρδιά μαρσπιέ σε καλή θέση και εργονομικές χειρολαβές για την στήριξη του.
Ο κινητήρας του ΗD300 είναι ο γνωστός υγρόψυκτος μονοκύλινδρος F4 της SYM, που έχει δοκιμαστεί και έχει αποδείξει την άξια του σε προγενέστερα μοντέλα της εταιρείας. Τα 278,3 κ.εκ. της χωρητικότητας του, αποδίδουν 27,5 ίππους στις 8.000 σ.α.λ. και 2,6 kg-m ροπής στις 6.250 σ.α.λ. τιμές που ανάγουν το scooter, σε ένα από τα ισχυρότερα της κατηγορίας! Στην πράξη, ο κινητήρας αποδείχθηκε “γεμάτος” σε όλο το φάσμα των στροφών της λειτουργία του, χωρίς να καταγραφούν “τρύπες” η ανομοιομορφία στον τρόπο που έβγαζε την ισχύ του, η οποία μεταφέρεται στο πίσω ελαστικό γραμμικά. Το HD300 επιταχύνει αδιάκοπα περνώντας με μεγάλη άνεση τα 100 χλμ., ενώ επιμένοντας σε ανοικτό δρόμο, θα δείξει ενδείξεις πάνω από τα 140 στο κοντέρ του. Ακόμα και σε αυτές τις ταχύτητες παραμένει απόλυτα σταθερό και δεν εμπνέει καμία ανησυχία, οπότε οι περαστικές διαδρομές και οι εξορμήσεις εκτός πόλης, είναι οδηγικά πεδία στα οποία μπορεί με άνεση να αντεπεξέλθει.
Εντός πόλης, το HD300 μπορεί –ως οφείλει- να οδηγηθεί πολύ γρήγορα. Τα -15 κιλά βάρους εδώ κάνουν μεγάλη διαφορά, με το scooter να εκτελεί πιο άμεσα τις εντολές που το δίνει ο οδηγός του. Φυσικά μοντέλα στα 200 και 125 κ.εκ. έχουν ακόμα πιο ελαφριά αίσθηση, ωστόσο αυτό που δεν έχουν είναι την σιγουριά που “αποπνέει” το HD300, ειδικά από το μπροστινό του. Αισθάνεσαι για παράδειγμα, κινούμενος ανάμεσα στα αυτοκίνητα, ότι το scooter θα φρενάρει με ασφάλεια και θα κατευθυνθεί με ακρίβεια όσο και όπου του ορίζεις και όχι στο περίπου. Μιλώντας για φρενάρισμα, λίγη περισσότερη αίσθηση από το μπροστινό φρένο θα ήταν καλοδεχούμενη αλλά σε κάθε περίπτωση η πέδηση με το HD300 δεν προβληματίζει και το ABS λειτουργεί πάρα πολύ καλά. Ένα θέμα που θα προβληματίσει τους έχοντες μικρές παλάμες, είναι ότι η απόσταση των μανετών από τα grip είναι μεγάλη και δεδομένου του ότι δεν υπάρχει ρύθμιση, ίσως χρειαστεί αλλαγή με κάτι πιο εργονομικό.
Σε ότι αφορά στην κατανάλωση, με αστική ήπια οδήγηση, το HD300 σημείωσε μια μέση τιμή στα 3,8 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Αν όμως τα δρομολόγια γίνονται κατά κύριο λόγο σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας, τότε η κατανάλωση μπορεί να φτάσει τα 4,5+ λίτρα ανά 100 χλμ. πολύ εύκολα.
Μοντέλο | SYM HD300 F4s 2019 |
Αντιπρόσωπος | ΓΚΟΡΓΚΟΛΗΣ Α.Ε. |
Τιμή (ευρώ) | 3.995 |
Εγγύηση | 2 χρόνια |
Κινητήρας | |
Τύπος | Τετράχρονος, υγρόψυκτος, μονοκύλινδρος, 4βάλβιδος, 1ΕΕΚ |
Κυβισμός (c.c.) | 278.3 |
Διάμετρος x διαδρομή (mm) | Δ.Α. |
Συμπίεση (:1) | Δ.Α. |
Τροφοδοσία | Ψεκασμός |
Σύστημα εξαγωγής | 1 σε 1 |
Λίπανση | Αντλία λαδιού |
Εκκίνηση | Μίζα |
Συμπλέκτης | Αυτόματος φυγοκεντρικός |
Κιβώτιο | CVT |
Πλαίσιο | |
Τύπος | Ατσάλινο με σωλήνες στρογγυλής διατομής |
Μήκος (mm) | 2.220 |
Πλάτος (mm) | 770 |
Ύψος (mm) | 1.230 |
Μεταξόνιο (mm) | 1.500 |
Γωνία κάστερ (°) | Δ.Α. |
Ίχνος (mm) | Δ.Α. |
Ύψος σέλας (mm) | 800 |
Απόσταση εδάφους (mm) | 145 |
Βάρος (kg) | 174 |
Ρεζερβουάρ / Ρεζέρβα lt) | 10 |
Αναρτήσεις | |
Μπροστά | Συμβατικό τηλεσκοπικό πιρούνι |
Πίσω | Δύο αμορτισέρ, (προφόρτιση ελατηρίου) |
Φρένα | |
Μπροστά | Δίσκος διαμέτρου 288 mm / ABS |
Πίσω | Δίσκος διαμέτρου 260 mm / ABS |
Τροχοί | |
Μπροστά | 110/70-16 |
Πίσω | 140/70-16 |
Επιδόσεις | |
Ισχύς εργοστασίου (hp/rpm) | 27,5 / 8.000 σ.α.λ |
Ροπή στον τροχό (kg/rpm) | 2,6 / 6/250 σ.α.λ. |