Μικρό είναι το μάτι σου! |
H Ducati έχει πετύχει διάνα με τη σειρά Scrambler. Με κινητήρα που παραπέμπει ξεκάθαρα στην ορίτζιναλ έκδοση του 1962, η οικογένεια των Scrambler με γενέτειρα τη Μπολόνια της Ιταλίας, διεκδικεί ένα διόλου ευκαταφρόνητο μερίδιο επί των πωλήσεων. Κι όμως, εκεί στην Ducati δεν είναι ακόμη εντελώς ικανοποιημένοι.
Ειδικά επειδή το κοινό στο οποίο απευθύνεται το Scrambler είναι νεανικό, δημιουργήθηκε η ανάγκη για ένα ακόμη πιο προσιτό μοντέλο. Λιγότερο δυνατό, πιο εντυπωσιακό και φυσικά, φθηνότερο. Κι εγένετω το Sixty2. Το όνομά του αναφέρεται στη χρονιά που λανσαρίστηκε το πρώτο Scrambler και όχι στην ιπποδύναμή του, αφού το άρτι αφιχθέν μέλος της οικογένειας διαθέτει 399cc και αποδίδει 41 ίππους. Υπέρ-αρκετά δηλαδή για την κατηγορία διπλώματος Α2. Εξωτερικά λίγο διαφέρει συγκριτικά με τα υπόλοιπα Scrambler και θα χρειαστεί εκπαιδευμένο μάτι για να δει ότι διαθέτει μικρότερο - και ελαφρύτερο κινητήρα, ελαφρώς μικρότερο ρεζερβουάρ, ατσάλινο ψαλίδι και αναρτήσεις Showa αντί για Kayaba. Επίσης, αφού το Sixty2 είναι ελαφρύτερο, τα φρένα του είναι επίσης λίγο πιο χαμηλότερων προδιαγραφών - ο μπροστινός δίσκος έχει διάμετρο 320 χιλιοστά από 330.
Η πρώτη παγκόσμια παρουσίαση για τον Τύπο του νέου Ducati Sixty2 ήταν επίσης διαφορετική από ό,τι μας είχε συνηθίσει η Ducati. Ο στόχος τώρα είναι το νεανικό και hip κοινό, διεκδικώντας ένα μερίδιο της αγοράς που παραδοσιακά κατείχαν τα scooter. Έτσι δεν θα έπρεπε να μας κάνει εντύπωση ότι παραπάνω από τους μισούς παραβρισκόμενους στην παρουσίαση ήταν γυναίκες (και μάλιστα…ευπαρουσίαστες!). Η παρουσίαση θύμιζε περισσότερο το “Tonight Show” του Jimmy Fallon, ενώ έλαβε χώρα σε ένα λοφτ στην Βαρκελώνη.
Η Ducati έδωσε έμφαση στις έννοιες “hip” και “lifestyle” κατά τη διάρκεια του test ride μας. Η μέρα μας περιελάμβανε φωτογράφηση στην πόλη και ομαδικές δραστηριότητες, όπως το να συναρμολογήσουμε ένα skateboard, να λύσουμε ένα γρίφο, ακόμη και να…ζωγραφίσουμε ένα έργο τέχνης (!) πριν κάνουμε μια στάση στην πίστα για skate. Όλα καλά, αλλά μετά από έξι συνεχόμενες ώρες κατά τη διάρκεια των οποίων το κοντέρ μας έγραψε μόλις 67 χλμ, αρχίσαμε να κουραζόμαστε από το overdose του lifestyle. Έτσι στο δεύτερο μισό της ημέρας αδημονούσαμε πολύ να οδηγήσουμε.
Το Sixty2 είναι ιδιαίτερα ομαλό μέσα στην κίνηση της πόλης. Εύκολο στον χειρισμό, επιταχύνει ομαλά και η αλλαγή των ταχυτήτων είναι εξίσου μαλακή. Στους ελικοειδείς δρόμους του λόφου Montjuich στη Βαρκελώνη καταλαβαίνεις όμως ότι αυτή η μοτοσυκλέτα δεν φτιάχτηκε για σπορ οδήγηση. Στις χαμηλές στροφές περιστροφής ο κινητήρας του είναι ελαστικός και αρκεί ακόμη και το άνοιγμα και κλείσιμο του γκαζιού, ανεξαρτήτως σχέσης, για να απολαύσεις την βόλτα στου. Η σημαντική διαπίστωση λοιπόν είναι το γεγονός ότι εδώ η Ducati κατάφερε να δημιουργήσει μια μοτοσυκλέτα για αστική χρήση και δευτερεύοντες δρόμους και παρά την ευελιξία που δείχνει για οδήγηση εντός πόλης, είναι επίσης σε θέση να δείξει κι έναν λίγο διαφορετικό χαρακτήρα (που σίγουρα θα έχει να κάνει με τα σπορ γονίδια της Ducati).
Για να φτάσει σε αυτό το στόχο, χρειάστηκε να αναθεωρήσει αρκετά την νέα Scrambler, διατηρώντας όμως τα γονίδια από το αρχικό σχήμα των μεγαλύτερων μοντέλων. Προβολέας και όργανα μεταφέρθηκαν αυτούσια, το τιμόνι τοποθετήθηκε σε νέες βάσεις και έρχεται πιο κοντά στον αναβάτη, ενώ το μπροστινό ανεστραμμένο σύστημα, μπήκε στο ράφι, και στην θέση του, τοποθετήθηκε ένα ίδιας διαμέτρου, 41 χιλιοστών, αλλά συμβατικό. Το πίσω ελαστικό έχει πλέον μικρότερο πλάτος, στα 160 χιλιοστά, από 180, συμβάλλοντας και αυτό στην ευκολία οδήγησης - αλλάζει πιο εύκολα κατεύθυνση από το μεγάλο Scrambler. Η εξάτμιση είναι νέα, σχεδιασμένη ειδικά για το 400, όπως και το ψαλίδι, ατσάλινο. Οπτικά, απουσιάζουν τα αλουμινένια καλύμματα του ρεζερβουάρ που επέτρεψαν και αύξηση της χωρητικότητας κατά μισό λίτρο, στα 14 λίτρα - είναι το ίδιο ρεζερβουάρ που θα δούμε στο νέο μοντέλο Flat Track Pro.
Διόλου τυχαία δεν ήταν η παρουσία του "ασθενούς" φύλου στην παρουσίαση του νέου Sixty2. Οι ιθύνοντες της Ducati θέλησαν να αποδείξουν με τον καλύτερο τρόπο ότι αυτή η μοτοσυκλέτα, δεν αποτελεί το απαύγασμα των αγωνιστικών τους δραστηριοτήτων σε όλο τον κόσμο, και επέλεξαν σωστά συστατικά: Δρόμους με κίνηση και όμορφα κτίρια, όπου η νεολαία βρίθει από δραστηριότητες, και γυναίκες αναβάτριες - προφανώς είναι ένα κοινό που ενδιαφέρει σημαντικά την Ducati.
Έτσι, ακόμη και με μικρές ταχύτητες, ήταν εύκολο να καταλάβουμε ότι η νέα Sixty2 είναι φιλική, εύκολη, προσιτή ακόμη και σε μικρού μεγέθους και αδύναμους αναβάτες, όπως οι γυναίκες.
Τα 183 κιλά της, 3 λιγότερα από των μεγαλύτερων σε κυβισμό μοντέλων, είχαν τεράστια διαφορά στην αίσθηση, μιας και το ζύγισμα από τον μικρότερο κινητήρα, λειτουργούσε υπέρ - άλλωστε, το μόνο ίδιο, είναι το σώμα του ψεκασμού, 50 χιλιοστών. Η αλλαγή κατεύθυνσης γινόταν με άνεση, ενώ δεν παρατηρήσαμε ούτε την απότομη αντίδραση του κινητήρα των 800 κυβικών, στο άνοιγμα του γκαζιού. Η απαλή παροχή ροπής, ήταν το σημείο που έδινε κίνηση κάθε στιγμή, ανεξάρτητα από το άνοιγμα του γκαζιού. Σίγουρα - και η Ducati το γνωρίζει αυτό καλά - δεν περίμενε κανείς από τα 41 άλογα και 183 κιλά, να απογειώνει τις αισθήσεις. Τουλάχιστον, απογειώνει την απόλαυση κατά την διάρκεια της βόλτας, με την ηρεμία που τον διακρίνει!
Το νέο Ducati Sixty2 κάνει ακριβώς αυτό που υπόσχεται: Είναι ένα προσιτό μοντέλο Ducati, φανταστικό στην οδήγηση εντός κι εκτός πόλης, εύκολο στον χειρισμό και φυσικά, πανέμορφο και πολύ μοδάτο. Είναι ό,τι πρέπει για κάποιον που μόλις έμαθε να οδηγάει, αλλά και για εκείνον που ψάχνει για μια μοτοσυκλέτα “statement”. Μπορεί για το κοινό των 20κάτι ετών τα 8.000 ευρώ για πρώτη μοτοσυκλέτα να φαίνονται πολλά, η Ducati όμως σε αυτή την περίπτωση κάνει ένα μεγάλο βήμα. Όχι μόνο σε ό,τι αφορά στην τιμή, αλλά και στο ότι τόλμησε να κατασκευάσει μια διαφορετική μοτοσυκλέτα. Διότι μπορεί το Sixty2 να προσομοιάζει στα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας των Scrambler, στην ουσία όμως πρόκειται για μια μοτοσυκλέτα που διαφέρει στα σημεία, έχει διαφορετικό φυσικό περιβάλλον και διαφορετικό κοινό. Και είναι αυτό που λέμε “αποστολή εξετελέσθη”.
Κατασκευαστής | Ducati Motor Holding S.p.A | |||||||
Μοντέλο | Scrambler Sixty2 | |||||||
Αντιπρόσωπος | KOSMOCAR Α.Ε. | |||||||
Τιμή βασικής έκδοσης | 7.850 euro (Πορτοκαλί), 7.950euro (μαύρο/γκρι) | |||||||
Εγγύηση | 2 χρόνια | |||||||
Κινητήρας | ||||||||
Τύπος | Τετράχρονος, δικύλινδρος L, 2 εκκεντροφόροι επικεφαλής, 2 βαλβίδες / κύλινδρο, αερoελαιόψυκτος | |||||||
Κυβισμός (κ.εκ.) | 399 | |||||||
Διάμετρος x Διαδρομή (mm) | 72 Χ 49 | |||||||
Συμπίεση (:1) | 10,7 | |||||||
Τροφοδοσία | Ηλεκτρονικά ελεγχόμενος ψεκασμός με δύο μπεκ και σώμα 50mm | |||||||
Σύστημα εξαγωγής | 2 σε 1 με καταλύτη | |||||||
Λίπανση | υγρό κάρτερ, αντλία λαδιού | |||||||
Εκκίνηση | Μίζα | |||||||
Συμπλέκτης | Υγρός πολύδισκος μηχανικός μονόδρομος APTC | |||||||
Μετάδοση | 6 σχέσεων με αλυσίδα | |||||||
Πρωτεύουσα μετάδοση | 1,85:1 | |||||||
1η σχέση | 32/13 | |||||||
2η σχέση | 30/18 | |||||||
|
28/21 | |||||||
4η σχέση | 26/23 | |||||||
5η σχέση | 22/22 | |||||||
6η σχέση | 24/26 | |||||||
Τελική μετάδοση | 15/48 (2,28:1) | |||||||
Πλαίσιο | ||||||||
Τύπος | Χωροδικτύωμα από ατσάλι υψηλής αντοχής | |||||||
Κάστερ (°) | 24 | |||||||
Ίχνος (mm) | 112 | |||||||
Μεταξόνιο (mm) | 1.460 | |||||||
Ύψος (mm) | 1165 | |||||||
Ύψος σέλας (mm) | 790 (770 - 810) | |||||||
Μήκος (mm) | 2150 | |||||||
Πλάτος (mm) | 860 | |||||||
Βάρος (kg) | 167 (183 γεμάτο) | |||||||
Ρεζερβουάρ/ Ρεζέρβα (lt) | 14 | |||||||
Αναρτήσεις | ||||||||
Μπροστά | Συμβατικό μπροστινό σύστημα διαμέτρου 41mm της Showa, διαδρομή 150mm/ καμία ρύθμιση | |||||||
Πίσω | Μονό αμορτισέρ της Kayaba χωρίς μοχλισμό, διαδρομή τροχού 150mm / Ρύθμιση προφόρτισης ελατηρίου | |||||||
Ελαστικά | ||||||||
Μπροστά | Pirelli MT 60 RS 110/80 R18 | |||||||
Πίσω | Pirelli MT 60 RS 160/60 R17 | |||||||
Φρένα | ||||||||
Μπροστά | Δίσκος διαμέτρου 320mm με δαγκάνα 2 εμβόλων | |||||||
Πίσω | Δίσκος διαμέτρου 245mm με δαγκάνα ενός εμβόλου | |||||||
Εξοπλισμός | ||||||||
Ψηφιακό ταχύμετρο και στροφόμετρο, ολικός και 2 μερικοί χιλιομετρητές, ώρα, μετρητής ρεζέρβας, φώτα, φλας, πίεση λαδιού, διαγνωστικό ψεκασμού | ||||||||
Επιδόσεις | ||||||||
Ισχύς εργοστασίου (ίπποι/σαλ) | 41/8.750 | |||||||
Ροπή εργοστασίου (Nm/σαλ) | 3,5/ 8.000 |