“Τι είπες τώρα;!” |
Του Κώστα Γαμβρούλη
Φωτογραφίες Βασίλης Κωστάκος
Αυτή ήταν η έκφραση που άκουγα τις ημέρες που είχα το R310 στην κατοχή μου, ως αντίδραση από τον κόσμο που ρώταγε “τι είναι αυτό;” και “πόσο κάνει;”. Λίγες μοτοσυκλέτες από αυτές που έχω δοκιμάσει έχουν προκαλέσει τόσο… κεφαλογύρισμα και τόσο γούρλωμα ματιών, ειδικά στις μικρές ηλικιακές ομάδες. Όχι άδικα βέβαια, καθώς το συγκεκριμένο μοντέλο, είναι αναμφίβολα ένα από τα πλέον εντυπωσιακά –αν όχι το πιο εντυπωσιακό- σε αυτή την κατηγορία κυβικών, με πολύ δυναμικές γραμμές και έντονο… ανάγλυφο. Οι λεπτομέρειες, οι αιχμές και οι πτυχώσεις που προκύπτουν από τις γραμμές του είναι αμέτρητες και έχουν ένα κοινό χαρακτηριστικό: γωνίες. Οι καμπύλες είναι είδος προς εξαφάνιση πάνω στο R310 και κάπως έτσι προκύπτει αυτή η μοναδική εμφάνιση.
Το τρίτο “καλό χαρτί” του R310, είναι η ποιότητα κατασκευής. Η μοτοσυκλέτα φαίνεται και είναι πολύ καλοφτιαγμένη, με μεγάλη προσοχή στην λεπτομέρεια, ακόμα και σε σημεία όπου συνήθως μοντέλα αυτής της τάξεως τιμής, κάνουν παραχωρήσεις. Κανείς δεν θα έχει απαίτηση για παράδειγμα, να υπάρχουν τόσο όμορφα σχεδιασμένες, ρυθμιζόμενες και με άψογο φινίρισμα μανέτες σε αυτή την μοτοσυκλέτα. Ή καθρέπτες, με πολύ όμορφες βάσεις στήριξης που θα έκαναν πολλά μοντέλα τετραπλάσιας (και βάλε) τιμής να κοκκινίσουν από ντροπή. Ή τιμονόπλακες τόσο όμορφα φινιρισμένες. Τα παραδείγματα είναι δεκάδες πάνω στο R310 και συνεχίζονται ακόμα και σε μέρη που δεν είναι άμεσα ορατά, όπως κάτω από την σέλα, όπου επικρατεί τάξη. “H ποιότητα μια μοτοσυκλέτας, κρίνεται από το χειρότερο σημείο της”, είναι μια άποψη η οποία με βρίσκει σύμφωνο και το R310 παίρνει άριστα σε αυτό τον τομέα!
Φτάσαμε και στο τελευταίο “καλό χαρτί”, το τέταρτο, αυτό που συμπληρώνει το “καρέ” του R310 και το οποίο δίνει ακόμα μεγαλύτερη σημασία στα προηγούμενα τρία χαρακτηριστικά. Γιατί για μια ακριβή μοτοσυκλέτα, είναι αναμενόμενο (αλλά παραδόξως όχι πάντα δεδομένο!) ότι θα έχει όμορφη σχεδίαση, πλούσιο εξοπλισμό και καλή ποιότητα κατασκευής. Όσο η τιμή όμως κατεβαίνει, αναπόφευκτα γίνονται κάποιες παραχωρήσεις σε ορισμένους τομείς. Για το R310 Daytona by Zontes, δεν ισχύει κάτι τέτοιο, είναι και όμορφο, και πλούσια εξοπλισμένο και καλοφτιαγμένο και κοστίζει 3.695* ευρώ!
*Στην τιμή δεν συμπεριλαμβάνονται μεταφορικά και έξοδα πινακίδας
Σε ότι αφορά στις αναρτήσεις, το πιρούνι κάνει μια χαρά την δουλειά του, το πίσω αμορτισέρ όμως εμφανίζει μια αρκετά απότομη συμπεριφορά στις λακκούβες και στις κακοτεχνίες, λόγω του πολύ “σφιχτού” σοταρίσματος του από το εργοστάσιο. Αυτό είναι και το μοναδικό σημείο με το οποίος θα χρειαστεί κάποιος να ασχοληθεί αν αποκτήσει την μοτοσυκλέτα, τοποθετώντας ίσως μια after market μονάδα που να ταιριάζει. Τα φρένα, ειδικά το μπροστά, παρουσιάζουν ένα πολύ φιλικό πρόσωπο, χωρίς απότομο αρχικό δάγκωμα. Μένοντας στον μπροστινό φρένο, αυτό θέλει αρκετή πίεση στη μανέτα αλλά έχει την ισχύ σε κάθε περίπτωση για να σταματήσει την μοτοσυκλέτα εγκαίρως. Το ABS αποδίδει καλά, όπως και τα ελαστικά της CST, τουλάχιστον στο στεγνό.
Στα του κινητήρα τώρα, το μονοκύλινδρο μηχανικό σύνολο των 312 κ.εκ., είναι υγρόψυκτο, τετραβάλβιδο με έναν εκκεντροφόρο στην κεφαλή και τροφοδοτείται μέσω ψεκασμού, πληρώντας τις προδιαγραφές Euro 4. H απόδοση του είναι 35,4 ίπποι στις 9.500 σ.α.λ. και 3,0 kg-m ροπής στις 7.500 σ.α.λ. Στην πράξη, αποτελεί ένα ακόμα δυνατό στοιχείο του μοντέλου, αφού καταφέρνει να το κινήσει αρκετά σβέλτα, χωρίς να προβληματίζει με την απόδοση του σε οποιαδήποτε φάσμα λειτουργίας. Το μεγαλύτερο του ατού αποδείχτηκε η ελαστικότητα του, αφού σήκωνε άνετα τέταρτη ταχύτητα ρολάροντας ανάμεσα από τα αμάξια. Αυτό οφείλεται και στην σχετικά κοντή κλιμάκωση του εξατάχυτου κιβωτίου, με την έκτη να φλερτάρει τα κόκκινα κυνηγώντας την τελική, η οποία κατεγράφη στα 158 χλμ./ώρα ως ένδειξη στο ψηφιακό ταχύμετρο, με την σημείωση ότι η μοτοσυκλέτα έχει μόλις 300 χλμ. στο ενεργητικό της.
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ |
4Τ, Υ/Ψ, 4βάλβιδος |
ΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑ |
312 κ.εκ. |
ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ |
Ψεκασμος - EFI |
ΙΣΧΥΣ |
35,4 ίπποι / 9500 σ.α.λ. |
ΡΟΠΗ |
3,0 kg-m / 7500 σ.α.λ. |
ΦΡΕΝΑ ΕΜΠΡΟΣ |
Δισκόφρενο 260 χλστ. / ABS |
ΦΡΕΝΑ ΠΙΣΩ |
Δισκόφρενο 200 χλστ. / ABS |
ΕΜΠΡΟΣΘΙΟ ΕΛΑΣΤ. |
110/70-17” |
ΟΠΙΣΘΙΟ ΕΛΑΣΤ. |
160/60-17” |
ΨΥΞΗ |
Υγρόψυκτο |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ |
6 Ταχύτητες / Aλυσίδα |
ΕΚΚΙΝΗΣΗ |
Μίζα |
ΒΑΡΟΣ |
159 kg |
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ |
15.5 lt |